A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Figyelmeztetéssel megúszott a HírTV 31 jogsértést, rádiós pályázat Győrben

A Klubrádió frekvenciájának megpályáztatása mellett a Médiatanács több más döntést is hozott e heti ülésén. A Karc FM például engedményt kapott, hogy csak később vegye használatba a soproni ingyenes frekvenciáját. Bírságot kapott a TV4, figyelmeztetést a HírTV és elindult egy győri közösségi rádiós frekvencia pályáztatása.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint arról már beszámoltunk, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa e heti ülésén úgy döntött, a médiaszolgáltató kérelme ellenére nem hosszabbítja meg a Klubrádió jövő februárban lejáró médiaszolgáltatási jogosultságát egyetlen frekvenciáján, a budapesti FM 92,9 MHz-en. A Klubrádió működése ennek következtében bizonytalanná válik, mivel a rádió pályázni kényszerül a frekvenciája visszaszerzéséért, ha folytatni akarja rádiós tevékenységét.

Az NMHH Médiatanács azonban több más döntést is hozott.

Rádiós pályázat Győrben

A médiahatóság kommunikációs igazgatósága pénteken beszámolt arról, hogy a grémium elfogadta a Győr 96,4 MHz körzeti rádiós frekvenciapályázati felhívásának tervezetét közösségi jellegű használatra.

autórádió
Fotó: Unsplash

Haladékot kap a Karc FM

A testület ezenkívül hozzájárulást adott a Karc FM-nek, hogy a Sopron 98,4 MHz frekvencián eredeti vállalásával szemben két hónapos haladékkal, legkésőbb december 8-án kezdje meg közösségi adását.

A Karc FM idén áprilisban kapta meg ingyenes használatra a soproni rádiós frekvenciát.

Büntetés a TV4 szolgáltatójának

A TV4 szolgáltatójára, a Network4-re (Digital Media and Communcations Zrt.) 50 ezer forintos bírságot rótt ki a testület, amiért június 20-án a Miss Marple történetei: Egy marék rozs című filmet – a szexualitást direkt módon ábrázoló jelenetek ellenére – 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett 13 órától sugározta azt.

Túl hangosak voltak a HírTV-n a reklámok

A HírTV szolgáltatója az év második negyedévében összesen 31 alkalommal tett közzé túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest. A Médiatanács azonban nem bírságolta meg a KESMA tévéjét, arra hivatkozva, hogy most először történt ilyen jogsértéssorozat a médiaszolgáltatónál: a grémium csupán figyelmeztetéssel élt és felszólította a jogszerű magatartásra a HírTV-t.

Az NMHH emlékeztetett: a médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, a televíziós vásárlási műsorok, műsorelőzetesek, illetve az ezek közzétételét jelző figyelemfelhívás hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.

A TV2-n volt a legtöbb szponzorüzenet

A televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb – a testület által elfogadott – NMHH-tanulmány szerint a vizsgált csatornákon 2020 első félévében 64 670 szponzorüzenet jelent meg, a szponzorcégek száma pedig 927-re rúgott.

A legnagyobb eléréssel rendelkező televíziók összesen 56 958 szpottal jelentkeztek, közülük a TV2 vonultatta fel a legtöbbet (34 407), majd az RTL Klub (16 096) és a Duna TV (6455) következett a sorban.

A legtöbbször – 2061 esetben – az Austrotherm Kft. jelent meg szponzorként, ezt követte a Stavmat Építőanyag Kereskedelmi Kft. 1937 és a Leier Hungaria Kft. 1676 üzenettel. A legtöbb ilyen támogatói megjelenést a TV2 időjárás-jelentésében szerkesztették adásba (16 449), amit a Duna TV Család-barát műsora (3618) és a Hír TV időjárás-jelentése (3293) követett.

A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók – az RTL Klub, a TV2 –, valamint a közszolgálati Duna TV voltak, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a Duna World, az M2, az ATV, a Hír TV, a Life TV és a Story4.

A teljes tanulmány hamarosan az NMHH honlapján olvasható lesz.

A Médiatanács e heti ülésének jegyzőkönyve csak később lesz elérhető a hatóság weboldalán.

Borító: A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!