Dull Szabolcs, az Index.hu főszerkesztője 2019. december 11-től.

Becsöngetett az Index elbocsátott főszerkesztőjéhez Vaszily Miklós tévéjének stábja

Állítólag nem érték el telefonon, ezért jelentek meg Dull Szabolcs otthonánál.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A propagandamédia becsöngetett a lakásomra kedden – mondta Dull Szabolcs, az Index kirúgott főszerkesztője a hvg360 Terasz vendégeként.

Dull elmondta: a csöngetésre kinyitotta az ajtót, mire azzal szembesült, hogy forgó kamerával áll vele szemben a Pesti TV stábja. Az ügynek az ad különös pikantériát, hogy a Pesti TV Vaszily Miklós résztulajdonában van, ahogy az Index reklámfelületeit értékesítő Indamedia is.

Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, az Indamedia társtulajdonosa, a MEME alelnöke, a Pesti TV társtulajdonosa
Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, az Indamedia társtulajdonosa, a MEME alelnöke, a Pesti TV társtulajdonosa

A stáb azzal érvelt, próbálták Dullt telefonon elérni, de miután ez nem sikerült, felkeresték otthonában. Dull nem hagyta őket kérdezni, megkérte őket, hogy ezt fejezzék be, majd becsukta az ajtót.

„Nem értem, miért az én ajtómnál toporognak, mikor nem tőlem lehet a legfőbb titkot, az Index összeomlásának okát kiszedni. Amikor azt kértem, hogy a titoktartást oldják fel, nem arra gondoltam, hogy a híváslistám meg a lakcímem a kormányhoz közeli médiában forogjon”

– mondta Dull, aki szerint, egy szó sem igaz abból, hogy ő Dobrev Klárát hívogatta volna, ahogyan azt a kormányközeli médiában állítják róla. Egyszer beszéltek az elmúlt időszakban, de szerinte annak sincs köze az Index összeomlásához.

Újságírók adatai a kormányközeli médiumokban

Egy másik kormányközeli csatornát, a HírTV-t épp a minap marasztalta el Péterfalvi Attila, az adatvédelmi hatóság elnöke, mivel a kormányközeli csatorna jogosulatlanul kezelte és hozta nyilvánosságra az egyik kormányfüggetlen újságíró, György Zsombor, a Magyar Hang című hetilap főszerkesztőjének személyes adatait a Troll című műsorban.

Július elején szintén a Hír TV mutatott be érzékeny, személyes adatot: a csatorna híradójában bemondták a 24.hu oknyomozó újságírónőjének lakcímét, ahová azután két alkalommal is kivonultak, egyszer pedig be is csöngettek a kisgyerekes családhoz. A Media1 információi szerint Kovács-Angel Marianna jogi útra tereli az ügyet. A MÚOSZ elítélte az esetet.

További hírek találhatók a Media1-en!

Kiemelt fotó: Dull Szabolcs, az Index elbocsátott főszerkesztője. Fotó: Németh Sz. Péter / archív

Szóljon hozzá!