Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tavaly decemberben megválasztott elnöke

A koronavírus-járvány miatti gazdaságvédelmi csomag kiterjesztését szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség

Az MRSZ szerint 100 ezer ember megélhetését befolyásolhatja, hogy a reklám-, média,  és pr ügynökségek, a sales house-ok, a közterületi piaci szereplők, direkmarketing szolgáltatók és a marketing kutatással foglalkozó vállalkozások tekintetében is kiterjesztik-e a gazdasági kármentési intézkedési csomagot.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) üdvözli és köszönetét fejezi ki a Kormánynak, hogy a széles reklámipar érdekében múlt csütörtökön kért gazdasági támogatói csomag tekintetében a 61/2020 számú, március 24-én kiadott kormányrendeletben segíti a rendezvény szektor mellett a médiavállalatokat is.

Ugyanakkor az MRSZ március 26-án, tegnap azzal a további kéréssel fordult levélben a Kormányhoz, hogy a  reklám-, média,  és PR ügynökségek, a sales house-ok, a közterületi piaci szereplők, direkmarketing szolgáltatók és a marketingkutatással foglalkozó vállalkozások tekintetében is terjesszék ki a gazdasági kármentési intézkedési csomagot.

100 ezer ember megélhetése került veszélybe a kommunikációs iparágban

Az MRSZ azzal indokolja ezt, hogy a már segítséget kapó részterületeken túl az imént felsorolt vállalkozások az MRSZ becslései szerint több mint 100 ezer család megélhetését jelentősen befolyásolják, így nagyon fontos volna, ha ezen munkahelyek megőrzését is tudná támogatná a Kormányzat.

A Magyar Reklámszövetség a Media1 érdeklődésére azt írja: bízik benne, hogy a teljes gazdaságot érintő jelentős visszaesés ellenére a gazdaság újraindításában kulcsszerepet játszó reklámipar minél több szereplője életben tud maradni és meg tudja őrizni munkavállalóit.

Az MRSZ emlékeztetett arra a 2016-ban publikált reklámgazdasági hatástanulmányra, mely igazolta, hogy minden reklámra költött 1Ft 6Ft-ot eredményez a nemzetgazdaság számára.

A Magyar Reklámszövetség szerint emiatt is kiemelkedően fontos, hogy a jelentős – bár most még szakmailag nehezen felmérhető – visszaesést elszenvedő kommunikációs iparág szereplői a veszélyhelyzet elmúlásával a gazdaság újra indulásába azonnal és aktívan be tudjanak kapcsolódni.

Kata mentességet az újságíróknak, fotósoknak, korrektoroknak, tartalomszolgáltatóknak

Korábban a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) is a gazdaságvédelmi intézkedések kiterjesztését szorgalmazta, mivel például a kata szerinti adózást folytató újságírók, tartalomszolgáltatók, korrektorok, fotósok, reklámokból élő weboldalak üzemeltetői nem kaptak mentesítőkedvezményt annak ellenére, hogy a világjárvány őket is súlyosan érinti. A MÚOSZ szerint a médiaszabadság maradéka is a koronavírus-áldozatává válhat, ha a kormány nem cselekszik.

Frissítés 12:37

A hazai lapkiadók további segítséget kérnek a kormánytól

Megszólalt ma a hazai médiavállalatokat tömörítő Magyar Lapkiadók Egyesülete is.  Az MLE többek között azt szorgalmazza, hogy az ekho (egyszerűsített közteherviselési adózást) szerinti adózást választó médiamunkásokat se felejtsék ki a gazdaságvédelmi intézkedések közül. Az MLE kiáll az MRSZ fenti kérése mellett is a kommunikációs iparágat illetően, mivel a tartalomszolgáltatáshoz szükséges a reklámpiac működése is.

Az MLE szerint a világjárvány miatti korlátozóintézkedések, a kijárási korlátozás miatt is különösen fontos az állampolgárok tájékozódása, információval való ellátása, ezért szükség van arra, hogy a médiavállalatok működését úgy is segítséget, hogy az ekho szerint adózókra is kiterjesszék az adómentességet.

További hírek olvashatók a Media1.hu-n!

Borító: Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. Fotó: MRSZ

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Belénessy Csaba

Belénessy Csaba átengedi a terepet Dunaújvárosban másnak

Nem indul a Dunaújvárosi Médiaház üzemeltetéséért nemrég kiírt, folyamatban lévő közbeszerzési tenderen Andy Vajna egykori üzleti partnerének cége, a Crossborder Film Kft., sőt kiderült, hogy az előző közbeszerzés alapján még érvényben lévő, június végén lejáró szerződésben vállalt tartalom-előállítás teljesítését is átadta egy alvállalkozónak, nem sokkal a tavalyi dunaújvárosi politikai fordulat, a Fidesz leváltása után.