Az RTL Klub székházának egyik felirata

A Médiatanács ismét megbüntette az RTL Klubot és frekvenciát adott a Karc FM-nek

A Médiatanács e heti ülésén ezenkívül úgy döntött, vizsgálatot indít az ATV műsorában vendégeskedő Niedermüller Péter DK-s polgármester elhíresült szavai miatt. A grémium rádiós pályázatokkal is foglalkozott, valamint elfogadta a termékmegjelenítésekkel foglalkozó tanulmányt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Félmillió forint összegű bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára, az RTL Magyarországra e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A magyarázat szerint azért döntött a grémium így, mert a Reggeli című műsorban egy tavaly októberi adást támogató, diétás étkezéssel foglalkozó magyar cég termékét túl részletesen, vásárlásra ösztönzően mutatták be.

Állampolgári bejelentés nyomán a grémium vizsgálatot indít a Magyar ATV szolgáltatójával szemben a január 23-ai A nap híre című közéleti műsorában elhangzottak miatt, melyben a vendégként jelenlévő Niedermüller Péter DK-s VII. kerületi polgármester a „fehér, keresztény, heteroszexuális” emberekről beszélt.

A DK politikusa az ATV-ben a kormány családpolitikájának kirekesztő jellegét elemezve előzőleg így fogalmazott:

„Hogyha megnézzük azt, hogy mi marad, ha lehántod ezeket a gyűlöletvalamiket, ugye fölsoroltuk: a nem magyarok, a mások, a migránsok, a romák, a nem tudom én, mik, akkor ott marad egy »rémisztő képződmény« középen: ezek a fehér, keresztény, heteroszexuális férfiak – meg azért nők is vannak közöttük, bocsánatot kérek. Ez a családelképzelés. Ez azért borzalmas, mert ha megnézzük, hogy a világon mindenütt az úgynevezett fehér nacionalisták miből állnak össze: ebből – mondom csöndesen nektek.”

 

A grémium a Balaton Televízió szolgáltatóját burkolt reklám miatt figyelmeztette, a műsortámogatási szabályok megsértése miatt pedig 55 ezer forintra bírságolta, mert tavaly októberben az Egy csepp az egészségért című műsor egyik adásában a műsort támogató egészségügyi intézetről reklámnak minősülő információk hangzottak el, ugyanis az intézmény szolgáltatásait olyan részletesen mutatták be, hogy ezzel a nézőket azok igénybevételére ösztönözhették a grémium szerint.

Miskolci frekvencia a Karc FM-nek

A Médiatanács döntése szerint a Miskolc 103,8 MHz körzeti frekvencia közösségi használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft., amely budapesti, székesfehérvári, tatabányai, dunaújvárosi, balatonfüredi és győri jogosultságaival hálózatba kapcsolódva sugározza majd adásait Karc FM 102,8 néven.

A rádió a fideszes kötődésű médiaholdinghoz, a KESMA-hoz tartozik.

Gajdics Ottó, a Karc FM főszerkesztője az Echo TV-ben
Gajdics Ottó, a Karc FM főszerkesztője az Echo TV-ben

Indul a cecei és a sátoraljaújhelyi rádiós pályázat

A testület elfogadta a helyi Cece 91,6 MHz frekvencia közösségi pályázati felhívásának tervezetét és véglegesítette a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi frekvencia pályázati felhívását kereskedelmi jellegű használatra. A Médiatanács azt ígéri, hogy pénteken teszi közzé honlapján a dokumentumokat. A sátoraljaújhelyi felhívásra az ajánlatokat április 8-án lehet majd benyújtani.

Most jelentették be, hogy bukja a frekvenciáját a Vörösmarty Rádió

Az NMHH csak most jelentette be a múlt héten hozott, eddig titokban tartani próbált döntést, hogy eredménytelennek nyilvánította a grémium a Székesfehérvár 99,2 MHz helyi közösségi rádiós frekvencia pályázati eljárását, mert az egyedüli pályázó (az NMHH közleményében meg nem nevezett fehérvári önkormányzati rádió, a Vörösmarty Rádió) pályázati ajánlata alakilag érvénytelen volt.

Az ügyről a Media1 a múlt héten már részletesen beszámolt, fel is hívtuk miatta a Vörösmarty Rádiót tulajdonló helyi rádiós cég vezetőjét.

Üdülőhelyeket, üdítőket és ételeket hirdet a legtöbb termékmegjelenítés

A Médiatanács e heti ülésén elfogadta a legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt, amely az országos kereskedelmi televíziók 2019 második félévében sugárzott saját gyártású műsorait elemezte.

A hat hónap alatt összesen 20.412 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami 9,5 százalékkal meghaladta a 2018 azonos időszakában regisztráltakat (18.638).

A legtöbb ilyen hirdetés – kereken négyezer – az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1650) és Az év hotele (1310) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Bezár a bazár! (825) a hatodik helyet szerezte meg.

A műsorokban 2685-féle márkát hirdettek, köztük a Norbi Update és a Norbi Update Low Carb szerepelt a legtöbbet, 804 alkalommal és kizárólag az RTL Klub Reggeli című műsorában. A TV2-n a Decathlon volt az időszak vezető hirdetője 161 megjelenéssel, amely azonban az összesített listában még a top 10-be sem került be.

Az NMHH-s tanulmány szerint a gazdasági szektorok közül a szolgáltatási szektor szereplői éltek leginkább a termékmegjelenítés lehetőségével, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák, a panziók és a gyógyüdülőhelyek, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a kereskedelmi szektornál az élelmiszer-kereskedelem szerepelt a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján található.

További médiahírek találhatók a Media1 hírportálon!

Borító: Az RTL Klub székházának egyik részlete. Fotó: Szalay Dániel / Media1
Szóljon hozzá!