Kossuth Rádió

Az Orbán-bálványozó Siklósi Beatrix veszi át a Kossuth Rádió irányítását

Az egyébként Szálasi-idézet használatától sem visszariadó Éjjeli Menedék egykori szerkesztőjére, az M5 sokat bírált csatornaigazgatójára, Siklósi Beatrixra bízta Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója a Kossuth Rádió irányítását miután az adó eddigi vezetője a Media1 által feltárt összeférhetetlenség miatt távozni kényszerült.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Siklósi Beatrix váltja a távozó Mucsányi Mariannát a Kossuth Rádió csatornaigazgatói pozíciójában – ezt az MTVA sajtóosztálya közölte kedden azután, hogy a Media1 elsőként megírta, hogy a portálunk által korábban részletesen bemutatott összeférhetetlenségi szabályok miatt (közös megegyezéssel) távozni kényszerül az állami rádió éléről Mucsányi.

A Kossuth Rádió élén Mucsányi utódja, Siklósi Beatrix mostanáig az M5 állami tévécsatorna csatornaigazgatója volt.

Siklósi Beatrix, a Kossuth Rádió leendő vezetője korábban, a Lillásreggeliben
Siklósi Beatrix, a Kossuth Rádió leendő vezetője korábban, a Lillásreggeliben

Már korábbi, az M5 élére történő kinevezésekor sok bírálatot kapott, a 24.hu 2018-ban publikált híre szerint a TEV (Tett és Védelem Alapítvány) „antiszemita provokátornak” nevezte őt, mivel Siklósi Beatrix 2003-ban, az Éjjeli Menedék című műsor szerkesztőjeként meghívta David Irvinget, a holokauszttagadás miatt több országból kitiltott és jogerős börtönbüntetéssel sújtott brit történészt, aki többek közt arról beszélt, hogy az 1956-os forradalom „antiszemita pogrom volt” a „zsidó kormány” ellen. A szerkesztőnek ezután botrányos körülmények között kellett távoznia a közmédiából.

2007-től Siklósi az Echo Tv-ben folytatta az Éjjeli Menedéket. A műsorban Szálasitól vett idézettől sem riadtak vissza. Közösségi oldalán, több alkalommal is, a holokausztot relativizáló, antiszemita, rasszista, kirekesztő tartalmakat idézett.

Ezek után 2014-ben, Siklósi főszerkesztői megbízatást kapott az MTVA Vallási, Nemzetiségi, Külhoni és Kiemelt Projektek élére. A hír hallatán a magyarországi történelmi egyházak vezetői közös levélben tiltakoztak. A 24.hu korabeli híre szerint az egyházak ezt írták:

„Siklósi Beatrix (…) személyét elfogadhatatlannak tartjuk. Nyíltan kirekesztő és antiszemita megjegyzései, nyilatkozatai alkalmatlanná és hiteltelenné teszik az egyházi műsorok gondozására.”

Az MTVA vezetése akkor úgy döntött a tiltakozás hatására, hogy elveszi Siklósitól a vallási műsorokat. Siklósi egyébként egy 2018-as interjúban visszautasította az antiszemita vádakat.

Siklósi Beatrix egyébként még 2014-ben Orbán Ráhelt, a miniszterelnök lányát Facebook-posztban biztatta, ne törődjön a bírálatokkal:

„Bátran, okosan, úgy, ahogy édesapád teszi” – utalt bálványozva Orbán Viktor miniszterelnökre a közmédia szerkesztője a közösségi médiás felületen.

A férj ellenőrizte volna a feleség vezette közrádiót

A most távozó Kossuth Rádiós vezető, Mucsányi Marianna férjét, Szadai Károlyt – aki az MTVA közszolgálati Médiaakadémia Alapítványának felügyelőbizottsági tagjaként és Kövér László volt titkosszolgálati miniszter (jelenleg parlamenti házelnök) személyi titkáraként, valamint Áder János köztársasági elnök tanácsadójaként is dolgozott már – tavaly december 10-én az Országgyűlés kizárólag kormánypárti szavazatokkal a Médiatanács tagjává választotta.  (Szadai volt az, aki belesült az eskütétel szövegébe, nem tudta ugyanis pontosan visszamondani az új munkahelyének, az NMHH Médiatanácsnak a teljes nevét.)

Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának újonnan megválasztott tagjai (b-j) leteszik esküjüket az Országgyűlés plenáris ülésén 2019. december 10-én.
Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának újonnan megválasztott tagjai (b-j) leteszik esküjüket az Országgyűlés plenáris ülésén 2019. december 10-én. Fotó:
MTI/Illyés Tibor

Szadai a megválasztását követően a Médiatanács tagjaként a 2016 óta a felesége által irányított Kossuth Rádió működése felett is ellenőrzési jogot szerzett, az efféle összefonódásokat azonban a médiatörvény tiltja. Amikor a Media1 rákérdezett erre, a médiahatóságnál érdeklődésünkre azt mondták decemberben, az összeférhetetlenség megszüntetésére 30 nap áll rendelkezésre.

Vélhetően azért is távozik Mucsányi a mai nappal a rádió éléről, a határidő ugyanis pár napon belül lejárt volna.

Mucsányi Marianna, a Kossuth Rádió csatornaigazgatója
Mucsányi Marianna, a Kossuth Rádió csatornaigazgatója beszédet mond a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. által alapított Tőkéczki László-díj átadásán a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Kunigunda utcai székházában 2018. szeptember 24-én. MTI Fotó: Bruzák Noémi

Mucsányi Marianna 2016 előtt a Kossuth Rádió műsorgyártó partnerének, a Média Műhely Kft.-nek volt a tulajdonosa és ügyvezetője. A céget a Kossuth Rádió élére történő kinevezésekor átadta egy közeli munkatársnak, de mint arról a Media1 beszámolt, ezután sem került túlzottan messzire a Szadai-Mucsányi házaspártól a cég: a Kossuth Rádió műsorait gyártó Média Műhely Kft. tulajdonosának, Szilágyi Gergelynek ugyanis épp azon a címen üzemel egy kft.-je, ahol a Kossuth Rádiónak jelenleg is műsorokat készítő műsorgyártó cég tulajdonosának egyik vállalkozása is működik.

Kényszertörlés, eltiltás

Mucsányi Mariannáról emellett nemrégiben azt is kiderítettük, hogy egy dohányiparban működő vállalkozását, a Domaháza 2002 Kft.-t kényszertörléssel megszüntette a bíróság, Mucsányit pedig 3 évre eltiltotta attól, hogy bármilyen cégnek tulajdonosa vagy vezető tisztségviselője, például ügyvezetője, felügyelőbizottsági tagja legyen.

A Kossuth Rádió vezetője azt mondta erről a Media1-nek decemberben, a Domaháza 2002 Kft. nem végzett tevékenységet,  nem volt bevétele, és az vezetett a kényszertörléshez és az ő eltiltáshoz, hogy a kft.-je könyvelője elmulasztott egy jogszabályi kötelezettségnek eleget téve beküldeni valamilyen hivatalos dokumentumot. A könyvelő ezután eltűnt. (A kft.-nek egyébként volt egy leányvállalata is, Tabak Trafik Kft. néven. További részletek erről is a korábbi cikkünkben olvashatók.)

Mucsányi Marianna és a kényszertörlés alá vont cég céghálója az Opten céginformációs rendszerben
Mucsányi Marianna és a kényszertörlés alá vont cég céghálója az Opten céginformációs rendszerben

Frissítés 2020.01.20

Tiltakozik három kurátor Siklósi Beatrix kinevezése ellen, de hiába

Tiltakozik a Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriumának három, ellenzék által jelölt tagja Siklósi Beatrix kinevezése miatt. Tiltakozásuk azonban hiábavalónak tűnik, legalábbis a kormánypárt által delegált kuratóriumi elnök nyilatkozata alapján.

További rádiós hírek olvashatók a Media1 rádió rovatában.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Az RTL Klub Való Világ 4. c. reality logója

A Médiatanács negyedszerre próbálja megbüntetni az RTL Klubot a Való Világ 4 miatt

A Médiatanács most épp 12 millió forintra büntetné az RTL Klub médiaszolgáltatóját a VV 2011-ben sugárzott szériája miatt, holott eredetileg még 144 millió forint volt a kiszabott bírság összege. Az ügy már többször megjárta a bíróságokat, mert a grémium mindig jogsértő határozatokat adott ki. A Médiatanács e heti ülésén egyébként újra zöld lámpát kapcsolt a fideszes vezetésű Székesfehérvár helyi rádiójának.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!