Balaton, mentőmellény

Pereskedik a Rádió 1 és a Médiatanács

A tihanyi rádiós frekvenciát próbálják visszaszerezni, amiért két Rádió 1-es cég is elindult, de végül az egyik visszalépett, a másik pályázati anyagot pedig érvénytelenítette a Médiatanács, így le kellett kapcsolni a Rádió 1 balatoni adását.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Media1 megerősítést nyert értesülése szerint közigazgatási pert indított a Rádió Helló Kft., a Rádió 1 helyi üzemeltetőpartnere a Tihany FM 105,7 MHz rádiós frekvencia hasznosítására kiírt, június eleji médiatanácsi döntés ellen, melynek következtében nem tudta folytatni tevékenységét a Rádió 1 a Balaton jelentős részének lefedésére alkalmas tihanyi adón. A pereskedésre vonatkozó információt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága is megerősítette a Media1 érdeklődésére. Arról érdeklődtünk, miért nem hasznosítják a 105,7 MHz-es frekvenciát jelenleg.

Az NMHH a frekvencia hasznosításával kapcsolatos aktuális helyzetről azt írta, hogy a Rádió Helló Kft. bírósághoz fordult, mert a Médiatanács tartalmi szempontból érvénytelennek minősítette a helyi, Tihany 105,7 MHz-es kereskedelmi rádiós pályázatra benyújtott anyagát. Többet azonban (vagyis hogy konkrétan mit kifogásol a pályázó) az NMHH a folyamatban lévő eljárásra, a pereskedésre tekintettel nem kívánt megosztani.

A médiahatóság szerint harmadik félnek nem beszélhetnek az ügy lezárultáig annak részleteiről. (Ennek némiképp ellentmond, hogy a jogvita miatti bírósági tárgyalások nyilvánosak, azokon bárki, így harmadik fél is részt vehet.)

A Rádió 1 egyébként annak ellenére nem jutott médiaszolgáltatási jogosultsághoz a tihanyi 105,7 MHz-en, hogy a Médiatanács pályázatán két Rádió 1-es kft., a Rádió Helló Kft. mellett a Lajta Rádió Kft. is elindult, vagyis duplán is be akarták biztosítani magukat. Utóbbi kft. azonban a pályázati eljárás során elállt a frekvenciapályázaton való részvételtől, így a Rádió Helló Kft. végül egyedül maradt.

A pereskedés mindenesetre érthető, hiszen a Rádió 1 szempontjából különösen kedvezőtlen fejlemény volt a frekvencia elvesztése, hiszen így a nyári turistaszezonban sok nyaraló nem tudta hallgatni az adást, például a Balázsék című műsort.

Hevesben is szembe került a Rádió 1 partnere a Médiatanáccsal

A Rádió 1 hálózatának partnere, a Rádió Helló Kft. egyébként nem csak a Balatonnál (Tihanyban) került szembe a Médiatanáccsal. Nemrég ugyancsak a Media1 számolt be arról, hogy bár a Rádió 1 médiaszolgáltatási jogosultsága Heves városában a Rádió Hello Kft. által üzemeltetett FM 93,7 MHz-en november 24-én lejárt, ám a Rádió 1 sugárzását mégsem kapcsolták le ekkor, és még heteken át szólt engedély hiányában a Rádió 1. A Media1 ezt észlelve kérdést küldött a hatóságnak arról, hogy hogyhogy médiaszolgáltatási jogosultság ellenére is üzemel a Rádió Helló Kft. által működtetett hevesi Rádió 1, és miért nem lép fel a médiahatóság a saját döntéseinek érvényre juttatása ügyében.

Kérdésünkre az NMHH először 6 napon át nem válaszolt, ám néhány nappal erről szóló cikkünk után végül azt írták, hogy az NMHH mérései szerint lekapcsolták az adást.

Arra a kérdésre, hogy lesz-e szankciója annak, hogy heteken át engedély nélkül sugárzott a rádió, az alábbi válasz érkezett a médiahatóságtól:

„A Médiatanács, illetve az NMHH kivétel nélkül minden esetben a hatályos jogi szabályozásnak megfelelően jár el.”

Arra a felvetésünkre, hogy a kalózrádiókat szankcionálni szokták, a Rádió 1 adók esetében azonban már a sokadik hasonló esetről van szó, vagyis akkor az NMHH ezt nem teszi-e meg, nem reagáltak érdemben.

Borítófotó: Nikolett Szabo / Unsplash

Szóljon hozzá!

Köves Slomó rabbi

Köves Slomóék is érdeklődtek a Hatoscsatorna megvásárlása iránt, de az eddigi tulajdonos az ATV-vel és több más szereplővel is tárgyalt

Paor Lilla, a Hatoscsatorna tulajdonosa és főszerkesztője a Media1-nek azt mondta, balról, jobbról és középről is vannak érdeklődőik, és ezek száma az elmúlt napokban tovább nőtt. Szavai szerint a leendő tulajdonos kilétéről egy hónapon belül döntenek, de más forrásból úgy hallottuk, hogy a kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség rabbijának környezetében úgy gondolják, övék lesz a csatorna.