Index vs 24.hu

Hogyan nyerhetett az Index és a 24.hu egyszerre?

Az Index reklámértékesítői olyan adatokat tettek közzé, ami alapján mégsem tűnik olyan egyértelműnek a 24.hu október 13-i, a választás napján elért, sajtóközleményben is kommunikált győzelme. Hogyan nyerhette meg a választás napját egyszerre a 24.hu és az Index is? Elmagyarázzuk.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mi is beszámoltunk arról a közleményről, melyben a 24.hu, illetve annak tulajdonosa, a Central Médiacsoport még a múlt héten bejelentette, hogy a hírportál megnyerte az október 13-i választásokat, vagyis ez az oldal lett a leglátogatottabb oldal aznap egyedi látogatószám tekintetében. Több mint 1,3 millió egyedi látogatójuk (RU) volt vasárnap a 15 évesek, illetve annál idősebbek körében.

Csakhogy a minap az Index reklámértékesítő háza, az Indamedia Sales is közzétett október 13-i látogatottsági adatokat a közösségi médiás felületén,

és ezen adatok némiképp más megvilágításba helyezik a 24.hu egyértelmű választási győzelmére utaló korábbi közleményt.

A közzétett összehasonlító táblázat alapján ugyanis az látszik, hogy október 13-án az Index a teljes valós felhasználószám (RU) tekintetében, ha csak mindössze 1838-cal is, de megelőzte a 24.hu-t, az oldalletöltéseinek száma pedig közel két és félszerese volt a 24.hu-énak. Az Indexet 1.188.533, a 24.hu-t 1.186.695 felhasználó nyitotta meg október 13-án.

Ráadásul az oldalakon az egy felhasználó által eltöltött idő is az Index győzelmét hozta, hiszen míg egy Index-látogató 17,3 percet töltött a honlapon, ugyanez a 24.hu esetében majdnem harmadannyi, 6,4 perc volt.

Az oldalon eltöltött idő alapján egyébként a 24.hu csak a 3. helyen végzett, ugyanis a választási eredményeket meglehetősen furcsa tálalásban publikáló, sokáig főleg csak a Fidesz győzelmeire összpontosító Origo – mely valós felhasználó és oldalletöltés számában is messze lemaradt az Indextől és a 24.hu-tól – 6,8 perces értéket produkált felhasználónként.

Az Index és riválisainak teljes elérése 2019. október 13-án valamennyi eszköztípus figyelembevételével
Az Index és riválisainak teljes elérése 2019. október 13-án valamennyi eszköztípus figyelembevételével. Forrás: DKT/Gemius / Indamedia Sales honlapja

Ha tehát ebből a táblázatból indulunk ki, valójában az Index nyerte a választást az internetezők körében.

Hogyan lehet az, hogy két győztes is született?

Ideje végre feloldani gyorsan az ellentmondást: hogyan lehet az, hogy a 24.hu és az Index.hu is úgy tartja magát a választások győztesének, hogy közben egyikük sem állít valójában valótlant?

A válasz: míg a 24.hu a belföldi, 15 éves, illetve annál idősebb látogatók körében érte el a jelentős sikert a látogatószám tekintetében, addig az Index által közzétett számok a teljes, a belföld mellett a külföldi forgalmat is magába foglalják ugyancsak a 15+ korcsoportban. Vagyis az Index adatában benne vannak azok is, akik például Londonból vagy épp Bécsből néztek rá a magyarországi választási eredményekre, illetve az oldal egyéb tartalmaira. Ha azonban azt gondolná valaki, hogy az Index valójában a külföldi látogatókkal igyekezett szépíteni a számait, nem árt hozzátenni, hogy ha csak belföldi adatokat néznénk, az oldalletöltések száma és az oldalon az egyes felhasználók által eltöltött idő tekintetében szintén az Index nyert, egyedül a felhasználószám tekintetében maradt neki „csak” a második helyezés. (A 24.hu és a Central egyébként azt nem is állította, hogy e mutatószámok tekintetében is nyert volna, de erre a körülményre egyszerűen nem tért ki a közlemény.)

A hirdetési bevételek alakulása szempontjából mindenesetre lényegesen fontosabb, hogy mennyi oldalletöltés történik az oldalon, illetve mennyi ideig sikerül egy látogatót a honlapon ott tartani. Hiszen minél tovább marad a felhasználó, annál több hirdetési bevétel érhető el.

Szóljon hozzá!