168 Óra

Felszámolás lehet a 168 Óra kiadója ellen, mert több havi bérrel tartozik

Lakner Zoltán, a hetilap távozó főszerkesztő-helyettese hónapokkal ezelőtti fizetését sem kapta meg, ezért felszámolási eljárás megindítását helyezte kilátásba a Köves Slomó nevével összefüggésbe hozható Telegráf Kft., a 168 Óra kiadója ellen.Több más 168 Órás szerző is panaszkodik, amiért nem kapta meg a jussát. Van, aki több éve várja a pénzét hiába.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Szeptemberben a Media1 elsők között számolt be róla, hogy távozik a Brit Media Kft.tulajdonában lévő Telegráf Kft.-től Tóth Ákos, a 168 Óra hetilap főszerkesztője, valamint két helyettese, Krajczár Gyula és Lakner Zoltán. Tóth Ákos a lap tulajdonosával kialakult feloldhatatlannak bizonyuló ellentéteire hivatkozott.

A Brit Media Kft. az EMIH-hez (Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség), azon keresztül pedig Köves Slomó rabbihoz köthető. Köves Slomó rabbi, illetve az általa vezetett EMIH  kifejezetten jó viszonyt ápol a kormányzó Fidesszel, illetve Orbán Viktor miniszterelnökkel.

Tóth Ákos utódja, Rózsa Péter nyilatkozott a távozásokról, illetve főszerkesztői terveiről a Media1-nek, például arról, hogyan akarja megállítani a lap példányszámesését.

Veszélyben a 168 Óra jövője

Már a főszerkesztő és helyetteseinek távozásakor is hallani lehetett kiegyenlítetlen számlákról, tartozásokról, de mostanra úgy tűnik, ezek már a 168 Óra jövőjét is veszélyeztetik. A távozó Lakner Zoltán ugyanis a Facebookon egy nyilvános bejegyzésben arról írt a minap, hogy bár szeptember 30. volt az utolsó munkában töltött napja, és október 11-én teljesen megszűnt a munkaviszonya a cégnél, még mindig több havi elmaradt bérével tartozik neki a 168 Óra kiadója.

„A Telegráf Kft. a mai napig nem fizette ki az elmaradt több havi munkabéremet, amibe beletartozik még a júliusi munkám utáni fizetés is. Ez a tartozás tehát akkor kezdett halmozódni, amikor még nem állt szándékomban eljönni a laptól”  – írta Lakner.

A volt főszerkesztő-helyettes hozzátette, eddig csupán azért nem indított felszámolási eljárást a cég ellen, mert van még olyan követelés, amire vonatkozóan a felszámolási ok beállta egyelőre csak részleges, és nem szeretne tételenként külön-külön eljárni a céggel szemben.

Hiába mentek az ügyvédi felszólítások

Lakner Zoltán hozzátette, hogy a Telegráf Kft.-t ügyvédje többször felhívta arra, hogy teljesítse kötelezettségét, ami azonban az ismétlődő, a fizetési kötelezettséget szóban teljes mértékben elismerő ígéretek sora ellenére mindeddig nem történt meg.

A volt főszerkesztő-helyettes Facebook-bejegyzése alatt egyébként több más, a 168 Órának az elmúlt években cikkeket író munkatárs is hozzászólt nyilvánosan. Volt olyan szerző, aki (némiképp számonkérően) azt írta:

„Másodfőnökként tudnod kellett, hogy a lap munkatársai, felkért külső szerzői soha, de soha nem jutottak hozzá időben a megdolgozott pénzükhöz, mert az utalások a 168 Óránál heteket, olykor fél éveket, néha ennél is többet késnek.” Az illető hozzátette, sajnálja, hogy Laknernek most a saját bőrén kell megtapasztalnia, „amit a lap munkatársai és külsősei három és fél éve tapasztalnak”.

Hozzászólt Tamás Ervin is, akinek tavaly december óta nem fizette ki a Telegráf Kft. a számláját, de még csak válaszra sem méltatják. Sándor Erzsi újságíró is hozzászólt: ő 2017 tavaszán, azaz immáron két és fél éve adott le számlát, de még azt sem fizette ki a médiavállalat, pedig a cikkek megjelentek a lapban, az újságírónak pedig be kellett fizetnie utána az áfát a NAV-nak.

Nem először nem fizet a cég

A 168 Óra kiadója kiadója egyébként nem először kerül a hírekbe amiatt, hogy nem fizeti a számláit megbízhatóan. A Telegráf Kft. a lapterjesztés ellenőrzési díjának és az olvasottságkutatás számláját sem rendezte sokáig, a tartozásokat pedig ezért végrehajtóval kellett behajtatni tavaly. Igaz, a végrehajtási folyamat végül sikeres volt, a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetséghez (MATESZ) köthető nonprofit kft. és az olvasottságkutatást végző cég is pénzéhez jutott. Az újságírók is gyakran kapták késve a fizetésüket.

Ceglédi Zoltán publicista korábban, még a 168 Óra élén októberi hatállyal történt változások nyilvánossá válásakor azt írta a Facebookra, szerinte a változások a Fidesznek kedveznek, ezért számára megszűnt a hetilap. Az új főszerkesztő, Rózsa Péter azonban azt nyilatkozta akkor a Media1-nek szeptemberben, amikor megerősítették a napok óta keringő pletykát, hogy ő lesz a főszerkesztő, hogy szerinte a lap „marad rendszerkritikus, liberális lap”. Rózsa Péter úgy tudta, hogy a lap élén történt távozások nem anyagi természetű vitákból adódnak.

Kérdést küldünk a 168 Óra kiadójának, tervezik-e, hogy a felszámolási eljárás lehetősége miatt kifizetik Lakner Zoltán elmaradt bérét, illetve a többi munkatárs elmaradt jussát. Ha válaszolnak, arról természetesen beszámolunk.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti