A 168 Óra hetilap legutóbbi lapszámának egy részlete

Főszerkesztőváltás a 168 Óránál

Rózsa Péter, a Klubrádió eddigi főszerkesztő-helyettese veszi át a hetilap irányítását Tóth Ákostól. Távozik Lakner Zoltán és Krajczár Gyula, Tóth Ákos két helyettese is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Hamarosan főszerkesztőt vált a 168 Óra című hetilap, melyet miután a lapot 27 éven át irányító Mester Ákos főszerkesztő 2016 tavaszán nyugdíjba vonult, Tóth Ákos, a Népszabadság volt főszerkesztő-helyettese irányított az elmúlt több mint három évben.

A Media1 úgy tudja, hogy a Telegráf Kiadó Kft. által megjelentetett 168 Óra irányítását októbertől Rózsa Péter, a Klubrádió főszerkesztő-helyettese és több rádióműsor műsorvezetője veszi át Tóth Ákostól.

Ezt az információt Tóth Ákos, a 168 Óra hetilap leköszönő főszerkesztője is megerősítette kedden délben. Azt írta a Facebookon, hogy Krajczár Gyula és Lakner Zoltán főszerkesztő-helyettesek is távoznak. Tóth Ákos búcsúzásként a szerkesztőségben elmondott búcsúbeszédét tette közzé, melyben az elmúlt időszak sikereiről esett szó. Azt is írta, hogy a tulajdonossal feloldhatatlannak bizonyuló konfliktusa volt. Tóth Ákos a Facebookon általa közzétettekhez a Media1 érdeklődésére nem kívánt többet hozzátenni.

A 168 Órát kiadó Telegráf Kft. a Brit Media Kft. tulajdonában van, mely résztulajdonosa a Klubrádiónak is. A Brit Media Kft. az EMIH-hez (Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség), azon keresztül pedig Köves Slomó rabbihoz  köthető.

A Facebookon Czeglédi Zoltán, a lap egyik szerzője is publikált az ügyben. Azt írta, számára a 168 Óra ezzel megszűnt. Azt is írta, számított a fejleményre, mivel szerinte Köves Slomó gyakran nyilvánul meg fideszes kampányfelületeken.

 

Rózsa Péter műsorait megtartja, de a klubrádiós vezetői pozícióját nem

A Media1 úgy tudja, a változások érinteni fogják Rózsa Péter klubrádiós aktivitását is, ugyanis a „zebrás rádióban” a főszerkesztő-helyettesi pozícióját leadja, de már keresik is az utódját, viszont még nem született végleges döntés ezzel kapcsolatban. A rádióban Rózsa Péter továbbra is hallható lesz, vagyis műsorvezetést a 168 Óra irányítása mellett is vállal majd Rózsa Péter.

Rózsa Péter későbbre, a szerkesztőségi ülést követő időpontra ígért nyilatkozatot a Media1 számára. (Frissítés: Rózsa Péter végül valóban nyilatkozott a Media1-nek, terveiről, a váltás körülményeiről ide kattintva olvashatnak bővebben.)

Rózsa Péter, a Klubrádió főszerkesztő-helyettese és műsorvezetője, a 168 Óra hetilap leendő főszerkesztője
Rózsa Péter, a Klubrádió főszerkesztő-helyettese és műsorvezetője, a 168 Óra hetilap leendő főszerkesztője

A Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) 2019 III. negyedéves adatai alapján a 168 Óra nettó nyomott heti példányszáma 18.207 darab volt. Ebből összesen aktívan vásárolt 8.862, összesen terjesztett 9.258 volt.

Rózsa Péterről

A 168 Óra leendő főszerkesztője, a 66 éves Déri János díjas újságíró, aki 2008-ban a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje díjat is megkapta, de azt 2016-ban tiltakozásul Bayer Zsolt publicista Magyar Érdemrend lovagkeresztje kitüntetése miatt visszaadta, idén az MSZP által alapított Szabad Sajtó-díjat is megkapta Alföldi Róbert színművész mellett.

Rózsa Péter az alábbi klubrádiós műsorokban hallható rendszeresen:

  • Esti gyors
  • Hetes Stúdió
  • Reggeli gyors
  • Utcafront
  • Filmklubrádió
  • Reggeli gyors/Reggeli személy
  • Ami összeköt és ami elválaszt – húsvéti/pészahi beszélgetés
  • Európa választ!
  • Csak semmi majré – magyar zsidó történetek

Ez utóbbi, a Csak semmi majré idén nyár óta hallható, egy zsidó vitaműsor.

A 168 Óra leendő főszerkesztője a Wikipedia szerint 1972–1978 között a Nehézipari Műszaki Egyetem vegyipari gépészmérnök szakán tanult. 1979–1980 között elvégezte a MÚOSZ Újságíró Iskolát.

1978–1979 között a Hírlapkiadó Vállalat munkatársa volt. 1979-től 10 évig a Magyar Rádió belpolitikai rovatának dolgozott. 1989-től a Magyar Televízió szerkesztő-műsorvezetője volt. 1990–1991 között a Magyar Tv-s Dolgozók Kamarájának elnöke volt. 1991–1995 között a Nyilvánosság Klub ügyvivője volt. 1991–1993 között a Tv-Tv szerkesztője volt. 1993–1998 között a Magyar Rádió Krónika rovatának szerkesztő-műsorvezetője volt. 1995-ben a Fantázia Sajtóügynökség ügyvezető igazgatója, a Rádió M főszerkesztője volt. 1997-től a József Attila Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának kommunikáció szakán tanít. 1998-tól a Magyar Televízió Napzárta, Mélyvíz, Záróra, Galéria, Kultúrház, Öt órai tea című műsorának szerkesztő-műsorvezetője volt.

2012–2014 között az internetes Fuga Rádió főszerkesztő-műsorvezetője, főszerkesztő-helyettese volt. Ezután lett műsorvezető, illetve főszerkesztő-helyettes a Klubrádiónál.

További, a nyomtatott sajtó világával összefüggő hírek találhatók a Media1 sajtó rovatában.

Borító: A 168 Óra hetilap legutóbbi lapszámának egy részlete

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A négyszeres Tour de France-győztes Chris Froome-mal az Eurosport kerékpáros szakértője Juan Antonio Flecha készít interjút

Az Eurosport exkluzív sportjogokat vásárolt

Az Eurosport bejelentette, hogy ő közvetíti a Tour de France és a La Vuelta futamokat 2025-ig. Emellett a La Course by Le Tour, a Liège-Bastogne-Liège és Flèche Wallonne versenyket is élőben fogja sugározni a sportcsatorna.

Puch László vállalkozó, az MSZP volt pénztárnoka

Puch László, az MSZP volt pénztárnokának közeléből próbálták megszerezni a Computerworld, a PC World és a GameStar kiadóját

A több szaklapot is kiadó Project029 kiadóvállalatot nemrégiben majdnem megszerezték Puch László volt MSZP-pénztárnok közeléből egy végrehajtási eljárás során, de az ügylet végül meghiúsult. A Media1 utolérte Puchot is, aki röviden nyilatkozott is a történtekről. Közben az is kiderült, hogy a céghez érkező új lapigazgató a Fidelitasnál is fontos szakpolitikai pozíciót töltött be.