rádió, mikrofon, stúdió

Elnémulhat a Civil Rádió és a Vörösmarty Rádió

Újabb két magyar rádió került bajba, mivel a Médiatanács nem hosszabbítja meg az érintett rádiók médiaszolgáltatási jogosultságát. A Civil Rádió egyelőre vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét és a lehetséges megoldásokat, de lehet, hogy egy ideig csak interneten lesznek elérhetők. Most mindenesetre elkezdtek blogolni.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Nem újítja meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a körzeti Budapest 98,0 MHz frekvencián közösségi jelleggel működő Civil Rádió, illetve a Székesfehérvár 99,2 MHz helyi rádiós frekvencián működő Vörösmarty Rádió hét év után lejáró hatósági szerződéseit – közölte az NMHH kommunikációs osztálya csütörtökön.

A Médiatanács arra hivatkozik, hogy az érintett rádiók többször is jogsértést követtek el az elmúlt hét esztendőben, a Médiatörvény pedig ilyen esetben kizárja az automatikus hosszabbítás lehetőségét.

(A Médiatanács egyébként épp a múlt heti ülésén döntött úgy, hogy megbünteti a Civil Rádiót 100 ezer forintra.)

A médiaszolgáltatási jogosultsággal kapcsolatos döntést azért is fontos, mert így az érintett rádiók a megszűnés szélére kerültek. Jelenleg azt vizsgálják az érintett médiumok, tudnak-e jogorvoslattal élni, illetve hogyan tudnák biztosítani a fennmaradásukat.

Az NMHH Médiatanács azt egyelőre nem közölte, hogy ír-e ki pályázatot a frekvenciákra. Az eddigi jelekből úgy tűnik, egyelőre nem lesz pályázat. Ez azt jelenti, hogy a Civil Rádió és Vörösmarty Rádió az FM sávon hamarosan elnémul, és legfeljebb online tud tovább működni, vagy ha valamilyen másik frekvencián befogadják a műsoraikat.

74 nap néven blogolni kezdenek

Úgy tudjuk, a Civil Rádiónál dolgozókat hidegzuhanyként érte a Médiatanács döntése, mivel nemrég a rezsipályázaton pénzt is nyertek a grémiumtól. Márpedig – gondolták – nem kapnának pénzt a fennmaradásra, ha  közben elveszik a frekvenciájukat.

Tóth Mónika rádiós műsorvezető, a Civil Rádió szerkesztőbizottságának tagja a Media1-nek csütörtök délután elmondta: 74nap.blogspot.com címmel máris blogot indítottak, ahol a döntéssel kapcsolatos véleményükről és terveikről számolnak be, de megírják azt is, milyen elképesztő körülmények között értesültek a döntésről. Azért 74nap a blog neve, mert ennyi idő múlva jár le a rádió médiaszolgáltatási jogosultsága az FM 98,0 MHz-en.

A kilenc éve kinevezett, kizárólag Fidesz-delegáltakkal működő Médiatanács az elmúlt években számos rádiót némított már el, köztük olyan kimagasló hallgatottságú médiumokat mint például a Music FM és a Class FM, de nemrég a szegedi Rádió 88-at, Magyarország legrégebb óta talpon lévő rádióját is megszorongatták.

700 ezres büntetés a TV2-nek, mert megtolták Mészáros Lőrinc sportmezét a Tényekben

A Médiatanács egyébként e heti ülésén 700 ezer forint bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára egy bejelentés alapján lefolytatott eljárásában, mert a Tények július 6-i adásában egy sporteseményhez kapcsolódóan, a műsorba ágyazva egy sportmárkához, a Mészáros Lőrinc-féle 2Rule-hoz köthető kereskedelmi közleményt sugárzott, amely – mivel reklámjellegét nem vállalta fel – alkalmas volt a nézők megtévesztésére.

A márkával kapcsolatban olyan többletinformációkat adtak, amelyek arra ösztönözhették a nézőket, hogy megvásárolják a gyártó termékeit. Állandóan jelen volt például a márkajel, amivel vizuálisan és verbálisan is a termékeket népszerűsítették. Idén júliusban egyébként Magyar György ügyvéd nyilvánult meg az ügyben: azt mondta, ami a Tényekben történt, az jogsértő.

A Médiatanács egyébként az Eger 91,8 MHz körzeti és a Hatvan 94,0 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatának pályázati felhívására beérkezett ajánlatok alaki vizsgálata után a testület pályázati nyilvántartásba vette a mindkét frekvenciára egyedül pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt, mely a Szent István Rádió üzemeltetője.

A Médiatanács csütörtökön teszi közzé honlapján véleményezésre a helyi, Békés 94,4 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű, valamint az ugyancsak helyi Kaposvár 97,5 MHz frekvencia közösségi jellegű hasznosítására kiírt pályázati felhívások tervezetét.

A helyi, közösségi Szentes TV szolgáltatójára 10 ezer forint összegű bírságot szabott ki a testület, amiért a televízió egy júniusi adáshéten a hatósági határozatban rögzített vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és saját készítésű műsort tett közzé.

Frissítés: Tiltakozik a DK

Az orbáni diktatúra újabb hitvány lépésének, a sajtószabadság elleni ismételt támadásnak nevezte a Civil Rádió ellehetetlenítését a Demokratikus Koalíció. Erről bővebben friss hírünkben.

Borító: Unpslash

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Megkérdeztük az Index főszerkesztőjét, mit szól, hogy Vaszily Miklós, a kormánypárti TV2 elnöke átvette az Index reklámbevételeit szállító Indamedia felét

A jelenleg a TV2, korábban a Mészáros Lőrinc-féle Echo TV elnökeként, azt megelőzően az MTVA vezérigazgatójaként dolgozó új Indamedia-társtulajdonos, Vaszily Miklós vezette korábban az Origo Mediát, amikor onnan kormánypárti nyomásgyakorlásra távozni kényszerült Sáling Gergő főszerkesztő. Vaszily most a KDNP-s kötődésű Oltyán József üzletrészéhez jutott hozzá. A Media1 megkérdezte az Index főszerkesztőjét, mit szól a fejleményhez, és persze összeszedtük, amit eddig tudunk a friss fejleményekről.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!