Rádió 1

Eldőlt a Rádió 1 négy vidéki frekvenciájának sorsa

A Médiatanács e heti ülését rádiós ügyek uralták. Eldőlt például, hogy szólhat-e tovább a Rádió 1 Pakson, Baján, Szekszárdon, Dunaföldváron, de jutott idő a Civil Rádió megbírságolására is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Túlnyomórészt rádiós döntésekkel foglalkozott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. Az NMHH az ülésről kiadott tájékoztatóanyaga szerint a testület döntése szerint a Dunaföldvár 106,5 MHz, a Baja 94,3 MHz, a Szekszárd 91,1 MHz és a Paks 107,5 MHz helyi frekvenciák kereskedelmi használatára kiírt pályázati eljárások nyertese az Alisca Network Kft. lett, amely a Radio Plus Kft.-vel hálózatba kapcsolódva használja majd újra a jogosultságait 106,5 Rádió 1, 94,3 Rádió 1, 91,1 Rádió 1 és 107,5 Rádió 1 neveken. Az említett frekvenciákon a nyáron egy ideig kalózrádióként volt elérhető a Rádió 1.

Az NMHH e heti ülésén döntött arról is, hogy körzeti vételkörzetű Miskolc 95,1 MHz frekvencia közösségi jellegű használatának pályázati felhívására beérkezett ajánlat alaki vizsgálata után a grémium hiánypótlásra szólította fel az egyedüli pályázót, a Szent István Rádiót működtető Magyar Katolikus Rádió Alapítványt.

A Békés 94,4 MHz helyi frekvencia kereskedelmi használatára kiírt pályázati eljárás eredménytelen lett, mivel az egyedüli induló (a ProjektPro Bt.) pályázati ajánlata érvénytelen volt.

A Médiatanács a szolgáltató kérelmére hozzájárult ahhoz, hogy az FM 4 Rádió Kft. a Göd 97,3 MHz és a Törökbálint 97,6 MHz frekvenciákon 2019. október 4-e helyett legkésőbb 2020. január 4-én kezdhesse meg közösségi jellegű szolgáltatását Mária Rádió néven vételkörzet-bővítéssel.

A budapesti körzeti, közösségi Civil Rádió szolgáltatójára százezer forintos bírságot szabott ki a testület, amiért egy júniusi adáshéten a szerződésében meghatározott vállalásaihoz képest a rádió kevesebb szöveget, magyar zenét, hírt, közszolgálati és nemzetiségi műsort és több ismétlést tett közzé.

További rádiós hírek találhatók a Media1 rádió rovatában, ahol ma számoltunk be arról is, hogy Kadarkai Endre a Klubrádióban indít műsort, míg Pordán Petra gasztroműsort indít a Sláger FM-en.

Szóljon hozzá!

Kovács Angel Marianna újságíró otthona és a postahivatal a ház aljában, amit a HírTV nem mutatott meg

A HírTV valótlan tartalmú riportot közölt arról, hogy a 24.hu egyik újságírója egy postahivatalban lakik

Folytatódik a Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa ellen hetek óta tartó országos médiaháború, amibe most már a KESMA tévécsatornája egy 24.hu-s újságírót is belekevert, miközben a Hír Televízió az újságíró lakcímét a hatályos adatvédelmi törvény ellenére jogosulatlanul nyilvánosságra hozta, és úgy csinált, mintha lehetséges lenne, hogy egy újságíró egy postahivatalban lakjon.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények Stúdiójában

Megbünteti a Médiatanács a TV2 Tények Plusz című műsorát, de az M1 Híradót és a HírTV Bayer Showját nem

Közel 1 millió forintot kell befizetnie a TV2-nek, amiért hírnek álcázta a fideszes médiaholdinghoz tartozó Bors kereskedelmi információját. A HírTV-s Bayer Show esetében ezúttal sem állapított meg jogsértést a testület a nőkre vonatkozó megjegyzés miatt, és az M1 Híradó az ARD-vel kapcsolatos műsorrészletét sem tartja aggályosnak a testület, amely egyébként visszaengedi az éterbe az általa már többször elnémított Vörösmarty Rádiót, és elkészült egy olyan kutatással, ami alapján állítólag a közmédia volt a koronavírus-helyzet nagy nyertese.