X-Faktor nagyválogató második nap 2019 június 15-én

Nem jött be a TV2 húzása az RTL Klub X-Faktora ellen

A nézettségi adatok alapján eléggé hiábavalónak bizonyult a műsorkezdési időpontok szombati tologatása a TV2-nél annak érdekében, hogy megszorongassák az RTL Klub induló showműsorát, az X-Faktort, mely egészen kimagasló eredményt ért el. Vasárnap viszont elkönyvelhette múlt heti első főműsoridős győzelmét a TV2 és a Sztárban sztár leszek bekerült a csúcsnézettségű műsorok közé.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Media1 is beszámolt arról, hogy a TV2 – folytatva a másfél hónapja tartó tévéújság-gyilkos gyakorlatát – az elmúlt hétvégén ismét műsorváltozásról határozott, méghozzá úgy, hogy a Sztárban sztár nem leszek című tehetségkutató műsorát olyan kezdési időpontra helyezte, hogy a TV2-s produkció jóval hamarabb elkezdődjön mint a konkurens RTL Klubon az immáron 9. évadához érkező X-Faktor első adása.

A nézőszerző próbálkozás azonban a nézettségi adatok alapján úgy tűnik, a TV2 szempontjából meglehetősen hiábavalónak bizonyult.

Az X-Faktor első adása lett az év eddigi legnézettebb műsora

Az X-Faktor kilencedik évadának premier része, a tehetségkutató válogatója október 5-én, szombaton ugyanis még ilyen körülmények között is olyan erősen kezdett, hogy rögtön a hét legnézettebb műsora lett a Nielsen Közönségmérés adatai alapján a 18 és 49 év közötti korcsoportban.

Sőt az X-Faktor első adása egyúttal az év eddigi legnézettebb műsora cím birtokosává is vált a 18-49-es korcsoportban, köszönhetően annak, hogy tényleg egészen kimagasló, 29,5 százalékos közönségarányt (SHR%) ért el, amit 461 ezer nézővel ért el. A teljes lakosságban a műsor 1 millió feletti nézőszámmal rendelkezett, 23,7 százalékos közönségaránya lett.

A TV2 tehetségkutatójának extra adása, a Sztárban sztár nem leszek! című műsor ezzel szemben jóval kisebb, 12 százalékos közönségtábort ért el 178 ezres nézőtáborral, vagyis jócskán kikapott szombaton 18-49-ben. Teljes lakosságban 514 ezer nézőt mértek a műsornak, de ez 12,6 százalékra volt elegendő.

Az X-Faktor első adása egyébként 120 ezer videómegtekintést ért el az interneten az RTL Most platformon.

A vasárnap már kedvezőbben alakult a TV2 szempontjából

Vasárnap egyébként már több szerencséje volt a TV2-nek mint szombaton. A vasárnap képernyőre tűzött Sztárban sztár leszek! ugyanis a hét második legnézettebb műsora lett 18-49-ben, és sikerült bejutnia az idei év legnézettebb tévéműsorait tartalmazó TOP10-be is: 25,8 százalékos közönségarányával és 417 ezer nézőjével a 7. helyen végzett a 18-49 év közöttiek között.

A teljes lakosságban több mint 1,1 millió nézője volt a műsornak, ami 25,6 százalékos közönségarányt jelentett, és ezzel egyébként a hét legnézettebb műsora lett.

A TV2 Sztárban sztár leszek című műsorának zsűrije
A TV2 Sztárban sztár leszek című műsorának zsűrije. Fotó: TV2 sajtószoba

Az idei év eddigi legnézettebb műsorainak toplistája

18-49-es korcsoportban a Nielsen Közönségmérés adatai szerint az idei év eddigi legnézettebb tévéműsorait tartalmazó TOP10-ben jelenleg egyetlen TV2-s műsor szerepel, a már említett Sztárban sztár leszek vasárnapi adása, mely az alábbi táblázatban kék színnel szerepel. A fennmaradó 9 másik műsor azonban mind az RTL Klub valamelyik produkciója. Az X-Faktor mellett a Drága örökösök és A mi kis falunk egyelőre legyőzhetetlennek bizonyul.

Ki nyerte a hetet?

Az RTL Klub a múlt héten (szeptember 30. és október 6. között) összesítetten 15,1 százalékos közönségarányt produkált a 18 és 49 év közötti korcsoportban főműsoridőben (19 és 23 óra között), míg a TV2 11,9 százalékot ért el. A Film+ 4,9, a Cool 2,7, a Viasat3 2,1, a Duna TV 0,9 százalékot ért el. A hét győztese tehát az RTL Klub lett.

A TV2 a múlt héten 7 napból egyetlen estét tudott megnyerni: a vasárnapot. Akkor 17,1 százaléka lett, míg az RTL Klubnak csupán 10,5 százaléka. A többi alkalommal viszont az RTL Klub magabiztos győzelmet produkált.

Az idei év estéinek többségét az RTL Klub nyerte

Az RTL Klub vasárnapig eddig 229 estét nyert meg a 18 és 49 év közöttiek körében, ami a 2019-es év 82 százalékát jelenti. A TV2 45 este tudott győzedelmeskedni, amivel a főműsoridők 16 százaléka volt az övé. Az M4 Sport idén 3 estét nyert meg (1%), míg a Film+ idén 1 alkalommal nyerte meg az estét.

További tévés hírek találhatók a Media1 tv rovatában, ahol nemrég számoltunk be arról is, hogy az RTL Klub a jövő héttől némiképp változtat a műsorrendjén és véget ér a Love Island című ciprusi pártaláló reality.

Az adatok a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres rendszeréből származnak.

Borító: Az X-Faktor zsűrije

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

168 Óra

Végrehajtók a 168 Óra kiadójánál

Tartozások miatt több végrehajtási eljárás is indult a 168 Óra kiadója ellen. Eközben ismét új ügyvezetőt kapott a hetilap kiadója, a Telegráf Kiadó Kft.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!