Az EASA párizsi találkozója

A Facebook és a Google is részt vett az ICAS és az EASA találkozóján

Fazekas Ildikó, a magyar Önszabályozó Reklám Testület stratégiai igazgatójának beszámolója a nemzetközi és az európai önszabályozó testületek párizsi csúcstalálkozójáról, ahol először képviseltette magát magas szinten a Facebook és a Google, valamint új elnököt is választott az ICAS, azaz a Nemzetközi Önszabályozó Testület.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Párizsban tartották három napon át 24 ország önszabályozó szervezetének és a reklámipar európai és nemzetközi világszervezeteinek vezetői tanácskozását. Az első napon az ICAS nemzetközi önszabályozó világszervezet (The International Council for Advertising Self-Regulation) majd az EASA tagjainak vezetői az önszabályozás európai ügyeit tárgyalták meg.

A világszervezetet európai, ausztrál és kanadai tagokon kívül öt dél-amerikai, valamint az egyre gyarapodó dél-kelet ázsiai önszabályozó szervezetek, valamint a reklámipar világszervezetei alkotják.

Az EASA képviseletében Fazekas Ildikó (a magyar Önszabályozó Reklám Testület volt főtitkára, aki nemrég stratégiai igazgatóvá lépett elő) vesz részt a világszervezet munkájában.

A Fazekas Ildikótól kapott beszámolóból tudjuk, hogy Párizsban új elnököt választott az ICAS, mely a honlapján is tudósított róla, hogy a spanyol elnök után Lee Peeler, az Amerikai Egyesült Államok önszabályozó szervezetének igazgatója kapott bizalmat az elnöki feladatok ellátására.

Új irány a önszabályozásban

A reklám önszabályozás új irányát jelzi, hogy az Egyesült Államok ipara úgy döntött, hogy a reklám tartalma mellett az úgynevezett Coalition for Better Ads, vagyis a digitális reklámok formátumaira vonatkozó vállalás ellenőrzését országuk reklám önszabályozó szervezete végzi.

Az európai témák között az AVMS (az európai médiatörvény) volt az egyik kiemelt téma. Az EU országok médiahatóságainak (ERGA) alelnöke, Tobias Schmid megerősítette, hogy a kereskedelmi kommunikáció területén mind az irányelv, mind a nemzeti hatóságokat tömörítő szervezet jelentősen épít az ön- és társszabályozásra.

Önszabályozás a digitális világban: eljött a Facebook és a Google is

A másik kiemelt téma a digitális világ önszabályozásra gyakorolt hatásának elemzése volt. Az ezzel kapcsolatos tanácskozások során először vettek részt, és magas szinten képviseltették magukat olyan digitális vállalatok mint a Google, a Facebook és Amazon – vezetői.

„Az EASA tanácskozásai nemcsak nagyon informatívak, de nagyon inspirálóak is. Nagyon segítőkész, igazi csapat vagyunk, a sikereket, eredményeket, a nehézségeket őszintén megosztjuk egymással. A nemzetközi sztenderdek ismerete és adaptálása az önszabályozás nemzetközi elfogadása szempontjából fontos. A nemzetközi példákból rengeteget tanulunk. Mi például a környezetvédelmi monitoringunk eredményeit és szempontjait ismertettük”

– fogalmazott Fazekas Ildikó.

Fazekas Ildikó, az ÖRT stratégiai igazgatója
Fazekas Ildikó, az ÖRT stratégiai igazgatója

Nemcsak a tevékenységet, de a földrajzi lefedettséget tekintve is jelentős előrelépések vannak. Párizsban új szereplőként az orosz, szerb, ukrán és szingapúri küldöttek is beszámoltak az önszabályozó szervezetük működéséről.

„A digitális kommunikáció miatt kiemelkedő fontosságúvá vált a önszabályozás nemzetközi lefedettségének növelése, valamint az önszabályozás amúgy jól működő rendszerének digitális kommunikációra vonatkozó hiteles válasza, amelyben az ilyen megbeszélések minden résztvevő számára rendkívül hasznosak”

– tette hozzá Fazekas.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Sóbors.hu

Megújult a Sóbors.hu

Az Indamédia csoport gasztroportálja új arculattal és néhány új funkcióval várja az olvasóit.

start_it_k&h_2019

Új lehetőség startupoknak

Jellemzően korai fázisban levő, minimum két fős csapatok jelentkezését várják a Start it @K&H inkubációs programba.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!