fbpx

amazon

Google és Amazon

A Google és az Amazon 48 milliárd forintos bírsága a magyar honlaptulajdonosokat is cselekvésre késztetheti

A Francia Adatvédelmi Hatóság, a CNIL még decemberben rekordösszegű, összesen 135 millió euró, vagyis mintegy 48 milliárd forint értékű bírsággal sújtotta a Google-t és az Amazont, amiért megfelelő tájékoztatás és a felhasználók hozzájárulása nélkül helyeztek el sütiket a látogatók eszközein. Mi az ügy tanulsága hazai szempontból?

Jeff Bezos, az Amazon alapítója

A csúcson mond le az Amazon alapítója

Rekord árbevételről és profitról számolt be az Amazon, a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata. A pénzügyi eredményekkel együtt érkezett az a hír is, hogy lemondott az alapító, a céget 1994-ben alapító Jeff Bezos.

online vásárlás, e-kereskedelem

3 fontos trend, ami tovább pörgetheti idén az e-kereskedelmet

Új kereskedelmi csatornává váló közösségi média, mesterséges intelligencia és intelligens hangszórók. Három egyre fontosabb dolog, melyekre jól teszik az internetes kereskedők, ha odafigyelnek, és időben kidolgozzák a stratégiájukat.

netflix

Gondban a médiaipar és a távközlési szektor a koronavírus miatt, még a Netflix sem úgy nőtt, ahogy azt várták, de hasít a technológiai ipar

Vegyes képet mutatnak a telekommunikációs, média- és technológiai cégek november elején vizsgált pénzügyi eredményei és tőzsdei értékelései. A technológiai cégek értéke folyamatosan nő, miközben a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén – áll a Deloitte elemzésében, mely szerint a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén, de a kilátásokat nagyban befolyásolják a COVID-19 elleni hatásos oltóanyagokról szóló hírek.

Amazon

Óriásit ment a Facebook, az Amazon, a Google és az Apple

Az Amazon internetes kereskedelmi vállalat soha nem látott profitra tett szert az év második negyedében, vagyis a koronavírus-járvány alatt, és ezzel a COVID-19 egyik legnagyobb győztese lett. A Facebook csaknem megkétszerezte negyedéves nyereségét.

Apple

Megint az Apple végzett a Forbes 100-as toplistája élén

Tavalyhoz hasonlóan idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját. A nagy nyertese az elmúlt évnek a Netflix, ennek a márkaértéke nőtt a legnagyobbat, míg a Facebook a nagy vesztes.