A Hot magazin a HVG helyén. Fotó: Földes Péter

Orbán-közeli bulvárlap örökölte a HVG helyét

Látta már, mi került az utcai hirdetőoszlopokról 40 év után kiszorított HVG címlapjai helyére az utcákon? Mutatjuk.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A múlt héten már beszámoltunk róla, hogy nem hirdethet többé a HVG a Mahir Cityposter hirdetőoszlopain, így 40 év után eltűntek Budapestről a hetilap ikonikus címlapjai, amelyek 1979 óta népszerűsítették az aktuális hetilapokat.

A kiadó véleménye szerint egyértelműen politikai döntés lehet a Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos, Orbán Viktor barátjának közelébe került Mahir Cityposter döntése mögött. A HVG sérelmezte azt is, hogy a Mahir Cityposter állítólag váratlanul és egyoldalúan bontott szerződést, amit a kiadó és a reklámcég közötti szerződés nem tett volna lehetővé.  A HVG és a hvg.hu munkatársai a Széll Kálmán téren látványos flashmobbal is tiltakoztak a történtek miatt, mivel szerintük a cenzúra minősített esetéről van szó.

Borítókép: A HVG stábjának flashmobja a Széll Kálmán téren Budapesten 2019.04.18-án. Fotó: HVG/Máté Péter (A HVG engedélyével)
A HVG és a hvg.hu szerkesztőségének tiltakozása a Széll Kálmán téren Budapesten április 18-án. Fotó: HVG/Máté Péter (A HVG engedélyével)

A HVG Kiadó Zrt. jogi úton próbál a Mahir ellen fellépni. (A Mahir Cityposter múlt hét szerda óta nem reagál a Media1 a témával kapcsolatos, írásban elküldött kérdéseire.)

Már a HVG szerződésének felbontásakor felmerült: vajon mi kerül a HVG helyére?

Most már ezt is tudjuk.

Földes Péter előtte-utána típusú készített képein a Mahir Cityposter egyik, budapesti, hetedik kerületi hirdetőoszlopa oly módon látszik, hogy abból kiderül, mi volt ott egy héttel korábban, még a cenzúragyanús eset előtt, és mi van most.

Ilyen volt a hirdetőoszlop. Fotó: Földes Péter
Ilyen volt a hirdetőoszlop. Fotó: Földes Péter

 

Ugyanaz a hirdetőoszlop a HVG címlapjának helyén, a Hot magazinnal. fotó: Földes Péter
Ugyanaz a hirdetőoszlop egy héttel később, a Hot magazinnal. Fotó: Földes Péter

A KESMA-s bulvárlap, a HOT került a HVG helyén

Ezek szerint tehát a korábban Mészáros Lőrinc érdekeltségében lévő, tavaly ősz óta már az Orbán-párti médiaholding, a közel 500 médiaterméket portfóliójában tudó, tavaly Liszkay Gábor balatoni nyaralójában megalapított Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó Mediaworks Zrt. bulvárlapja, a Hot magazin lett a HVG hirdetőterületének örököse. (A KESMA működését korábban egy kormányrendelettel Orbán Viktor nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette, így érve el, hogy a Gazdasági Versenyhivatal és a Médiatanács ne vizsgálhassa, hogy a több száz médiatermék azonos érdekkörbe kerülésekor nem sérül-e a versenytörvény, azaz a piaci verseny, illetve a sajtó sokszínűségének médiatörvény által elvárt sokszínűsége.)

A HVG-Hot váltás után Magyarország lakossága most olyan fontos témákról értesülhet mint Pápai Joci „szent és sérthetetlen” családja, a HVG címlapján lévő közügyek, például a NER-feleségek, illetve a Rogán-család gazdagodása helyett. Ezt a borítót népszerűsítette volna ugyanez a hirdetőoszlop:

A HVG aktuális borítója
A HVG aktuális borítója
Borítókép: A Hot magazin hirdetése a HVG borítójának helyén. Fotó: Földes Péter

NKM Energia, vállalkozása energiája

Az energia a vállalkozások és vállalatok fejlődéséhez és mindennapi működéséhez elengedhetetlen, legyen szó áramról vagy gázról. Az NKM Energia Zrt. Magyarország legnagyobb, végfelhasználókat ellátó energetikai társasága, amely éves szinten mintegy 62 TWh földgázt és villamos energiát értékesít ügyfelei részére. Ezzel a Társaság a teljes hazai energiafelhasználás 45%-át is meghaladó mértékben látja el partnereit mind az üzleti ügyfelek, mind a lakosság körében, Magyarország teljes területén. (x)

Tovább a részletekért »

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Megint nagyon csúnyán kikapott az RTL Klub a TV2-től

A nézettségi adatok alapján a múlt héten is folytatódott a főműsoridőben az év többi részében amúgy piacvezető RTL Klub több hete tartó gyengélkedése. A múlt héten mindössze 2 műsorral tudott bekerülni a csatorna a hét legnézettebb tíz tévéműsora közé, heti közönségaránya pedig nagyjából fele akkora volt mint a TV2-é.