Borítókép: A HVG stábjának flashmobja a Széll Kálmán téren Budapesten 2019.04.18-án. Fotó: HVG/Máté Péter (A HVG engedélyével)

Cenzúra ellen tiltakoztak Budapesten a HVG munkatársai

A látványos tiltakozás oka, hogy a Mészáros Lőrinc közelébe került Mahir Cityposter húzása miatt a HVG nem népszerűsítheti magát az általa bérelt utcai hirdetőoszlopokon, ahogy azt 1979 óta megtehette. A Mahir Cityposter eközben továbbra sem válaszol a kérdéseinkre.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Villámcsődületet, más néven flashmobot tartottak Budapest egyik forgalmas terén, a Széll Kálmán téren csütörtökön a HVG és hvg.hu munkatársai, miután a felcsúti dollármilliárdos Mészáros Lőrinc közelébe került Mahir Cityposter egyoldalúan felbontotta a HVG Kiadóval kötött szerződését, mely lehetővé tette, hogy a HVG minden héten a reklámcég hirdetőoszlopain népszerűsíthesse aktuális lapszámának ikonikus címlapjait.

A Facebookon is közvetítették az eseményt, ahogy a HVG csapata felmutatta a Rogán Antal feleségét is ábrázoló e heti címlapot. Ekkor készült az alábbi videó.

Jakus: Ez a cenzúra minősített esete

A mai tiltakozáson Jakus Ibolya, a HVG felelős szerkesztője arról beszélt, a kiadó szerződésbontást a cenzúra minősített esetének tartja, hiszen a hetilap címlapjai több évtizede ott voltak a hirdetőoszlopokon, függetlenül attól, épp milyen kormány vezette az országot és kié volt a Mahir. Jakus Ibolya hozzátette, szerinte ez a sajtószabadság elleni újabb támadás, pedig már így is csak mutatóban van sajtószabadság.

„Hisz a sajtó nagy részét bekebelezték, felvásárolták, bezárták. A sajtószabadság kicsi szigetekbe szorult vissza, a hirdetési piacot teljes mértékben eltérítették a lakájmédia irányába, és most ezt a csatornát is el akarják zárni”

– mondta a felelős szerkesztő, aki szerint az egész mögött politikai döntés lehet.

A HVG újságíróinak flashmobja a Széll Kálmán téren. Fotó: HVG/Máté Péter (A HVG engedélyével)
A HVG újságíróinak flashmobja a Széll Kálmán téren. Fotó: HVG/Máté Péter (A HVG engedélyével)

Jogi útra terelik az ügyet

Ahogy arról tegnap Media1 már beszámolt, a Mahir Cityposter Kft. április 12-én küldött egy levelet a kiadónak annak a hirdetési szerződésnek az azonnali hatályú felbontásáról, ami lehetővé tette eddig a hetilap címlapjainak kihelyezését. Azonban a szerződés a HVG szerint úgynevezett nem felbontható típusú kontraktus volt, illetve aggályosnak tartják az azonnaliságot is.

A lépést a hirdetőoszlopos, kormányközeli cég azzal magyarázta, hogy nem tudja teljesíteni a vállalásait, azaz olyan darabszámban megjeleníteni a plakátokat, mint szerették volna. Arra azonban nem adtak választ, hogy a helyhiány átmeneti-e, más hirdetéseket is érint, vagy csak a HVG-t, és hogy miért nem akarják újratárgyalni a szerződést a kiadóval.

A HVG most jogi úton próbálja érvényesíteni a szerződésében foglaltakat.

A Mahir Cityposter tovább hallgat

A Media1 már tegnap is kereste a Mahir Cityposter munkatársait, először telefonon, majd írásban, de senki nem reagált a kérdéseinkre, többek között arra, mi a magyarázatuk az egészre, és nem gondolják-e, hogy sérül a sajtószabadság az eset kapcsán. Miután írásban sem válaszoltak, próbáltunk ismét telefonon is érdeklődni pénteken, de már délután 2-kor a telefont kezelő biztonsági szolgálat azt közölte, nincs bent senki a cégnél, legközelebb húsvét után, jövő kedden keressük őket.

HVG címlap a Mahir hirdetőoszlopain néhány héttel ezelőtt. Hamarosan lehet, hogy már nem lehet ilyen, pedig 40 éven át hirdettek így. Fotó: Ladányi András / Media1
HVG címlap a Mahir Cityposter hirdetőoszlopain néhány héttel ezelőtt Óbudán, a Flórián téren. 40 éven át hirdettek így. Fotó: Ladányi András / Media1

Frissítés 2019.04.22

Mostanra kiderült, mi kerül a HVG címlapjainak helyére a Mahir Cityposter hirdetőoszlopain. Egy Orbán-közeli bulvárlap, a Hot magazin címlapja váltotta a HVG borítókat.

Borítókép: A HVG stábjának flashmobja a Széll Kálmán téren Budapesten 2019.04.18-án. Fotó: HVG/Máté Péter (A HVG engedélyével)

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Rádió 1

Változik a Rádió 1 működése

A Rádió 1 hálózat tagjait érintő döntéseket is hozott e heti ülésén a Médiatanács. De foglalkoztak a KESMA Gong Rádiójával és több rádiós pályázattal is. Emellett 8 millió forint sorsát is meghatározták.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!