fbpx
A Rádió 1 reggeli műsorában Sebestyén Balázs és Rákóczi Feri műsorvezetők. Forrás: Facebook Live

Vajna eladta a Rádió 1-et és az IKO-t

A vevő mondjuk lehet, hogy félig-meddig saját maga volt, csak egy delaware-i offshore cégen keresztül. A Retro Rádió reklámidejét értékesítő kft.-jét is érintette a lépés.

Az Átlátszó.hu cikket írt arról, hogy Andy Vajna még tavaly novemberben eladta a tulajdonában lévő Rádió 1-et működtető cégét, a Radio Plus Kft.-t és több más Vajna-érdekeltséget, például a Nobu nevű budapesti luxuséttermet a Cinergi nevű delaware-i bejegyzésű cégnek.

A Cinergi egyébként egyáltalán nem új szereplője Vajna kesze-kusza nemzetközi céghálójának, többek között a Rádió 1-et működtető Radio Plus Kft. tulajdonosi hálójában is jelen volt (ez a békéscsabai botrányos rádiós pályázaton okozott is némi kellemetlenséget számára), illetve a Cinergi a tulajdonosa az AV Investments Befektetési Kft.-nek is, Vajna egyik legfontosabb befektetési társaságának, ahová a TV2 és az ATV egyes műsorait gyártó IKO műsorgyártó cég, továbbá a Digic Holding videojáték-animációs vállalkozás is tartozik. Sőt a Retro Rádió és a Rádió 1 reklámidejét értékesítő Media Time Kft. is ide, tehát ezen keresztül a Cinergihez tartozik.

Vajna egyébként már élete során kapott az általa vezetett Cinergi miatt bírálatokat, hiszen Delaware, ahol a Cinergi be van jegyezve, kedvező adókulcsai miatt adóparadicsomként szerepelt a sajtóban.

Az Átlátszó szerint a tavalyi változások lényege, hogy Vajna mint magánszemély teljesen kiszállt az AV Investmentsből, és a Cinergi lett az egyedüli tulajdonos.

Andy Vajna 75. életévében vasárnap halt meg budapesti otthonában.

Vajnával függ össze az a hír is, hogy Dirk Gerkens levélben nyugtatgatta a TV2 munkatársait, hogy a csatorna jövője biztosított.

Ma derült ki egy másik (Vajnától független, korábban Simicska-Nyerges közeli) rádió tulajdonosváltása is. A Music FM az elmúlt másfél hónapban kétszer is tulajdonost váltott, és egyelőre a Music FM sorsa teljesen bizonytalan.

Frissítés (2019.01.23.) A Media1 észrevette, hogy ügyvezető nélkül maradt a Rádió 1-et működtető Radio Plus Kft. Ez még okozhat gondokat a médiavállalatnak, amiről bővebben itt írtunk. Kiderült az is, hogy az állami reklámokból működő TV2 is az offshore hátterű Cinergi érdekeltségébe tartozik.

Kiemelt kép: a Rádió 1 reggeli műsorában Sebestyén Balázs és Rákóczi Feri műsorvezetők. Forrás: Facebook Live
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások