gyász, gyászcsík, tv2, vajna

Nyugtatgatják a TV2 dolgozóit

Nyugtatgató körlevelet kaptak a csatorna dolgozói Andy Vajna halála után. A Népszava szerint ugyanakkor elképzelhető, hogy Liszkay Gábor közelébe kerül a csatorna.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A TV2 Média Csoport napi működése a továbbiakban is zavartalanul folyik tovább – a Népszava birtokába jutott belső e-mail szerint ezzel a mondattal próbálta megnyugtatni Andy Vajna halálhíre után Dirk Gerkens, a csatorna vezérigazgatója a TV2 munkatársait.

A bizonytalanság érthető, a Népszava információi szerint Andy Vajna halától függetlenül is tulajdonosváltásra került volna sor a televíziónál, a tragédia pedig felgyorsíthatja a változásokat. A Népszava úgy tudja, Andy Vajna még a múlt héten is személyesen vett részt több üzleti tárgyaláson, erre a helyzetre azonban nem voltak teljesen felkészülve.

A lap megjegyzi, az kisebb meglepetés volt tavaly decemberben, hogy a Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) megalakulásakor Andy Vajna két jelentős médiaérdekeltségét is megtarthatta, sem a TV2-őt, sem a Rádió 1-et nem kellett „felajánlania” Orbán Viktor egyik legfőbb bizalmasának, Liszkay Gábornak, illetve az általa létrehozott alapítványnak. A napilap egy médiapiaci forrása szerint azonban ez már eleve csak egy ideiglenes helyzet volt, a háttérben már elkezdődött a tulajdonosváltás előkészítése, ugyanis Orbán Viktor elégedetlen volt a csatorna működésével. A TV2-nek hiába adtak évek óta milliárdos nagyságrendű állami hirdetést, a csatornát működtető cég masszívan veszteséges volt, egyes forrásaik szerint azért, mert a nagy rivális RTL Magyarországhoz képest sokkal drágábban működött.

A lap szerint az még kérdés, hogy a csatorna végül a KESMA-hoz kerül-e, vagy „csak” egy kormányzati bizalmas tulajdonába. A csatornánál jelenleg, a cégadatok szerint 366-an dolgoznak, az éves bérköltség elérheti a 2,1 milliárd forintot. Ugyanígy új tulajdonosa lehet egy kormányzati forrásuk szerint a Rádió 1-nek is. Ez azért is érdekes lehet, mert informátoruk szerint Andy Vajna személyesen is többször megvédte a reggeli adás műsorvezetőit, akik olykor-olykor bírálták a kormányt és a Fideszt. „Ha új lesz a tulajdonos, akkor természetesen ez is megváltozhat”.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!