
EBESZ-jelentés: „rendszerszintű politikai elfogultság” jellemzi a közmédiát
Aggályosnak találják a kampánycélú plakáthelyek elosztását és a „gyermekvédelmi” népszavazásra fordítható kampányköltések legmagasabb összegének összegének hiányát is.
Aggályosnak találják a kampánycélú plakáthelyek elosztását és a „gyermekvédelmi” népszavazásra fordítható kampányköltések legmagasabb összegének összegének hiányát is.
Másként döntöttek az országgyűlési választás és a „gyermekvédelmi” népszavazás hirdetéseinek befogadásáról.
A legfőbb bírósági grémium szerint az esélyegyenlőség elvét és a rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvét is sértette az a levél, amit az orosz-ukrán háború második napján küldött ki a kormány.
A legfőbb bírósági grémium szerint az Orbán-kormány megsértette az e-mailekkel a választási törvényt.
A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) a szerdai ülésén döntött a pártlistát, illetve nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról – számolt be az MTI.
A Media1.hu-hoz eljuttatott közleményben a Nyugat.hu leszögezte: az április 3-i országgyűlési választásokra készülve fontosnak tartják a választópolgárok minél szélesebb körű tájékoztatását, ezért a lap nyilvános vitákat szervez Vas megye mindhárom választókerületének a jelöltjei számára.
A Heves Megyei Önkormányzat EU-s pénzével támogatott újság címlapján három fideszes jelölt is szerepel.
Több médiaszolgáltató is azt jelezte, hogy szívesen teret biztosítana Orbán Viktor, a Fidesz miniszterelnök-jelöltje és Márki-Zay Péter, az egyesült ellenzék miniszterelnök-jelöltje szópárbajának, ha Orbán Viktor igent mond az ellenzéki jelölt tévévitával kapcsolatos kihívására.
Február 12-én 16 óráig jelentkezhetnek a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB) azok a televíziók és rádiók, amelyek az országgyűlési képviselő-választás, illetve a vele egy napon tartandó országos népszavazás kampányidőszakában politikai reklámot kívánnak közzétenni.
Az országgyűlési választás és népszavazás előtti kampányban politikai hirdetéseket befogadó internetes és nyomtatott médiumok árlistáit január 18-ig lehetett megküldeni az Állami Számvevőszéknek, mely most publikálta azokat.