
Mától még kiterjedtebb a fideszes médiarendszer
Elkezdődött az új időszámítás a hírlapok terjesztése kapcsán.
Elkezdődött az új időszámítás a hírlapok terjesztése kapcsán.
A Media1 hétfő esti podcast- és rádióműsorának adta megválasztása utáni első nagyobb interjúját Kocsi Ilona, a MÚOSZ (Magyar Újságírók Országos Szövetsége) új elnöke. A műsor vendége volt ezenkívül Pápai Gábor, a Népszava karikaturistája.
A Media1 hivatalosan is megerősített értesülése szerint miután az állami Magyar Posta megszünteti hírlapkézbesítési üzletágát, a Népszava és a Blikk kiadói csak úgy tudták megoldani lapjaik házhoz szállítását, hogy végül szerződést kötöttek a kormánypárti médiaholdinghoz, a Magyar Nemzetet és az Origót is tulajdonló KESMA-hoz tartozó Medialoggal a terjesztésről.
240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.
A Népszavát és a Blikket érinti a legérzékenyebben a Magyar Posta azon döntése, hogy megszünteti a napilapterjesztéssel foglalkozó üzletágát, ezen újságok ugyanis kormánypárti versenytársaikkal ellentétben nem rendelkeznek önálló logisztikai háttérrel. Megkérdeztük a kiadóikat, hogyan készülnek arra a júliustól induló időszakra, amikor a Posta már nem viszi ki a lapjaikat.
Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója a Media1 műsorának adott interjúban elmondta, hogy több közéleti vonatkozású témát tervez a Blikk a következő időszakban, de szóba került a koronavírus sajtóra gyakorolt hatása, és az is, hogy folyamatosan növekszik a politikai nyomás a magyar médián. A Magyar Lapkiadók Egyesülete elnökeként is ismert médiamenedzser szerint fokozódó verseny várható az egyes online médiapiaci szereplők között a következő időszakban, és ebből a blikk.hu sem szeretne kimaradni.
A GameStar utolsó esélye, ha az olvasói megmentik: ehhez 2500 új vagy meghosszabbított előfizetésre lenne szükség. A januári lapszám egyébként biztosan kimarad, rovatként a PC World magazinon belül jelennek meg.
A napilap szerint egy erős vasárnapi Fidesz-győzelem esetén a Posta megszünteti lapterjesztési üzletágát, a kormányközeli médiaholdinghoz, a KESMÁ-hoz tartozó Mediaworks pedig létrehoz egy terjesztőcéget. A lap szerint a tervezett lépést a HVG Zrt., valamint a 24.hu tulajdonosának, a Central Médiacsoportnak a nyomás alá helyezésére is felhasználnák. A Posta és a Lapker nem válaszol.
Egy friss, a MATESZ, a Kantar és a NOK által készített, szerdán nyilvánosságra hozott magyarországi elemzés szerint a mérés által hitelesített nyomtatott médiatermékek ugyanakkor stabilan számíthatnak a print piaci költések nagy részére. Kiderült az is, hogy mely tematikák vonzzák be leginkább a hirdetőket.