
Van még egy fontos teendője az országgyűlési választás és a népszavazás kapcsán a médiumoknak
Az Állami Számvevőszék nagyjából még két hétig fogadja be a két referendummal kapcsolatos politikai hirdetésekre vonatkozó adatokat.
Az Állami Számvevőszék nagyjából még két hétig fogadja be a két referendummal kapcsolatos politikai hirdetésekre vonatkozó adatokat.
A TV2 Tények című műsora már fizetett hirdetésekben is támadja Márki-Zay Pétert és népszerűsíti Orbán Viktort a Facebookon. Mivel a politikai reklám árát a Mészáros Lőrinc közeli és közpénzfinanszírozott TV2 Csoport, nem pedig a Fidesz fizeti ki a Facebooknak, így az összeg nem számít bele abba, amit a pártok a kampány során elkölthetnek reklámra. Ráadásul a TV2 egyáltalán nem is közölhetne politikai reklámot.
Jóval kevesebb plakáthelyet kapott az ellenzék, mint a kormánypárt.
A kormánypárti KESMA/ Mediaworks nem a saját médiatermékeire fordítja az egyébként közpénzekből származó büdzséje egy részét, hanem a Fideszt kezdte el népszerűsíteni a fizetett hirdetésként a közösségi médiában, például a Facebookon és a Google Ads hirdetési hálózatban.
Az International Press Institute (IPI / Nemzetközi Sajtóintézet) legújabb jelentése több problémát is vázolt a magyar médiapiac kapcsán, és úgy fogalmazott, hogy azonnali lépéseket kell tenni az illiberális piaci gyakorlatok felszámolására. Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár szerint eközben él és virul a magyar médiapiac.
Másként döntöttek az országgyűlési választás és a „gyermekvédelmi” népszavazás hirdetéseinek befogadásáról.
Pedig ha mégis így van, vagyis a kft. a pártot népszerűsíti, akkor a tévéreklámokkal a politikai pártok reklámozását jelentősen korlátozó választási szabályok kijátszása lehet a cél, ráadásul Ruszin Zsolt adótanácsadó-adóügyi szakújságíró a Media1-nek azt mondta, ennek ebben az esetben adó vonzata is lenne a kft. számára. A Nemzeti Választási Bizottság a Media1 érdeklődésére közölte: még nem kapott panaszt az ügy kapcsán.
Már most jelentős összegeket költöttek el politikai tartalmak kiemelésére a legnagyobb közösségi platformon, a Facebookon a politikai tér egyes szereplői. A legnagyobb összeg a Facebook hirdetéstárában lévő adatok szerint kormánypárti hirdetőktől származott.
Az országgyűlési választás és népszavazás előtti kampányban politikai hirdetéseket befogadó internetes és nyomtatott médiumok árlistáit január 18-ig lehetett megküldeni az Állami Számvevőszéknek, mely most publikálta azokat.
Meglehetősen megosztja a kérdés az egyes médiumokat, és az olvasók is sokféleképpen reagálnak.