
Életműdíjat kapott Fazekas Ildikó
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) vezetője kapta idén a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Tonk Emil Életműdíját.
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) vezetője kapta idén a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Tonk Emil Életműdíját.
A Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesületével kötött megállapodás legfontosabb elemeként a saját etikai kódexszel rendelkező szakmai szervezet a jövőben az étrend-kiegészítő reklámok tartalmával kapcsolatos etikai eljárásokat az ÖRT-re bízza.
A díj átadására az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) éves közgyűlésén, a koronavírus világjárványra tekintettel interneten került sor.
Az idén elhunyt dr. Takács Ildikó emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága ott, ahol a fontos döntések születnek.
A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként. Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről adott ki ajánlást az Önszabályozó Reklám Testület a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.
A koronavírus-világjárvány miatti felfokozott hangulatot és a magyarországi maszkhiányt meglovagolva, nem szokványos módon próbálja népszerűsíteni a CHIP Magazint és az IPM-et a kiadója. A vállalat ügyvezetője nem tartja aggályosnak a dolgot, szerinte ez ajándék a lapelőfizetés mellé, pedig így jóval drágább előfizetni az újságra.
Az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára szerint a reklám is hat arra, hogy az emberek mit tartanak szépnek és a környezetük elfogadható elemének, ezért is véli pozitívnak, hogy a reklámpiac több szereplője is tenni próbál a reklámjaik segítségével, hogy elfogadóbb legyen a társadalom.
Az európai önszabályozó szervezetek 25 országának képviselője három napon át tanácskozott a svéd fővárosban. A rendezvényen a magyar Önszabályozó Reklám Testület vezetői is részt vettek.
Az Önszabályozó Reklám Testület szerint is problémás volt a CBA Piros című reklámja, erről Gerendi Zsolt főtitkár a Nagy Kreatív Márkanapon beszélt.
A Magyar Reklámszövetség arra figyelmezteti a reklámszakma képviselőit, hogy tartózkodjanak az öncélú és túlzott, túlzottan szexuális utalású tartalmaktól és a nők, a nemiség ilyen formában való felhasználásától. Az Önszabályozó Reklámtestület vizsgálódik.