Stockholm

Az önszabályozás jövője volt a téma Stockholmban

Az európai önszabályozó szervezetek 25 országának képviselője három napon át tanácskozott a svéd fővárosban. A rendezvényen a magyar Önszabályozó Reklám Testület vezetői is részt vettek.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A stockholmi konferencia első napján az önszabályozás aktuális kérdéseiről, a környezetvédelem, a gender és az influenszermarketing témájáról egyeztettek a résztvevők. A második nap az új kihívásokról, többek között a CGC (computer generated character), vagyis a virtuális influenszerek és a mesterséges intelligencia egyéb kérdéseiről tárgyaltak.

„Az önszabályozó szervezetek számára az együttműködés, az információ megosztásának gyakorlata, és az Európai Önszabályozó Szövetség, az EASA BPR (Best Practice Recommendation) ajánlásai nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a nemzeti sajátosságok figyelembevételével, de alapelveinkben és tevékenységünkben hasonló módon, komplex rendszerként működjünk. Míg a kezdeti időkben a panaszok kezelése volt az elsődleges feladat, mára a megelőzés érdekében az előzetes véleménykérés és az edukáció (tréningek, ajánlások) jelentik Európa-szerte a tevékenységünk fő területét”

– számolt be Fazekas Ildikó a konferencián magyar részről megjelenő Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) igazgatója.

A 2018-as év össz-európai statisztikája szerint Európában a fogyasztói panaszok száma stagnál. Az 56.779 panasz 59 százaléka brit, 21 százaléka német, a maradék 20 százalékon osztozik a többi 25 ország – derült ki a konferencián levetített prezentációk egyikéből.

Fogyasztói panaszok térképe Európában
Fogyasztói panaszok térképe Európában

Az önszabályozó testületekhez beérkező előzetes véleménykérések száma 8 százalékkal, vagyis dinamikusan nő. A közel százezres számban nincs benne a néhány országban bizonyos területeken kötelező előzetes szűrés, amely szintén rendkívül jelentős számot (85 ezer) mutat.

Fontos adat, hogy a panaszok mindösszesen 28 százalékát találták megalapozottnak.

Éves nemzeti panasz-statisztikák
Éves nemzeti panasz-statisztikák

Elisabeth Tortzig, a vendéglátó svéd önszabályozó szervezet, az RO képviselője előadásában arról beszélt, hogy Svédországban elsősorban a női ábrázolás és a „green washing” területek vannak a fókuszban. Guy Parker (a brit önszabályozó testület, az Advertising Standards Authority / ASA) képviseletében a digitális média, ezen belül is az influenszer-marketing reklám önszabályozásának lehetőségéről beszélt. 2018-ban a fogyasztói panaszok 43 százaléka digitális médiához, ezen belül 74 százaléka influenszer aktivitáshoz köthető – hangzott el.

„Rendkívül hasznos és inspiráló volt a rendezvény. Törekedni fogunk arra, hogy a hazai piacon, helyi szereplők bevonásával minél több programot valósítsunk majd meg.”

– ezt Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára mondta.

A TinyGiant ügynökség alapítójának előadása a hang-vezérelt asszisztensek márkakommunikációban való felhasználásának példáit ismertette, de sor került egy virtuális influenszerekről szóló előadásra is.

Borító: Stockholm. Fotó: Unsplash

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

TV2 Tények

Pert vesztett a TV2

A tévécsatorna Tények című műsorának helyreigazítást kell közölnie az általa hírbe hozott László Imre ügyében, legalábbis ezt mondta ki a bíróság friss első fokú ítéletében.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!