Az Önszabályozó Reklám Testület 30 tagvállalata vállalást tett a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban

Nem csak fiatal és szép fehér emberek lesznek Magyarországon a reklámokban

Az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára szerint a reklám is hat arra, hogy az emberek mit tartanak szépnek és a környezetük elfogadható elemének, ezért is véli pozitívnak, hogy a reklámpiac több szereplője is tenni próbál a reklámjaik segítségével, hogy elfogadóbb legyen a társadalom.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Magyar Reklámetikai Kódexen túlmutató vállalást tett az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) vezetésével 30 harminc tagvállalat a és két csatlakozó szakmai szervezet az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében.

Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz.

Az ÖRT szerint fontos és előremutató vállalást tettek ezzel a lépéssel a reklámipar szereplői, hogy a jövőben még nagyobb figyelmet szentelnek a sokoldalú emberábrázolásnak a fogyasztó emberi méltósága és önbecsülése érdekében. A vállalás már önmagában egy fontos „kategória” az önszabályozás területén. Mivel nem a mindenkire érvényes Reklámetikai Kódexről, és nem az Önszabályozó Reklám Testület által kiadott ajánlásról van szó, hanem a cégek által megfogalmazott elkötelezettségről, amely mellett a saját maguk által megfogalmazott alapelveken vagy belső iránymutatásokon túl egy nyilvános fórumon tettek hitet.

A vállalást aláírók között olyan vállalatok szerepelnek mint például a Coca Cola, a Burger King, a Vodafone, a CIB Bank, a Dreher, a Borsodi, a Danone, a Volvo, az Unilever, a L’Oreal, a Bayer, a Szentkirályi, a Zwack, hogy csak néhányat emeljünk ki. A csatlakozó szakmai szervezetek között pedig ott van a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szervezete) is.

Az emberi méltóság sokoldalú emberábrázolás reklámokban vállalás aláírói
Az emberi méltóság sokoldalú emberábrázolás reklámokban vállalás aláírói

„Nagyon hiszünk a Best Practice erejében. Tudjuk, hogy a reklám csupán egy a fogyasztót érő társadalmi hatások közül, hiszen a közbeszéd, az oktatás, a média, a család és a baráti kör mellett a reklám is hat arra, hogy mit tart szépnek és a környezetünk elfogadható elemének. Természetes, hogy a reklám szép embereket akar mutatni, már csak az a kérdés, hogy kit tekintünk szépnek, és a szépség tartalommal való feltöltéséért vállalunk aktív felelősséget ezzel a közös vállalással”– fogalmazott Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.

Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója az ünnepélyes aláírás alkalmával hozzátette:

„Nagy utat tettünk meg, az elfogadás sokat változott. Ma már nemcsak a húszéveseké a világ a reklámban, szerencsére ma már nem szégyen az sem, ha szemüveges, ha fogszabályozója van, vagy éppen balkezes valaki. Az emberi test ábrázolása, a kor, bőrszín, bőrhibák, bármely fogyatékosság, vagy éppen a nemi szerepekhez kapcsolódó szakmák, a viselkedés (például férfias dolog-e babakocsit tolni) ábrázolása sokat változott az elmúlt években a reklámban, és a további változásokért is tenni akarunk.”

Borító: Az Önszabályozó Reklám Testület 30 tagvállalata és a két csatlakozó szakmai szervezet vállalást tesz a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban. Fotó: ÖRT

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!