Az Önszabályozó Reklám Testület 30 tagvállalata vállalást tett a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban

Nem csak fiatal és szép fehér emberek lesznek Magyarországon a reklámokban

Az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára szerint a reklám is hat arra, hogy az emberek mit tartanak szépnek és a környezetük elfogadható elemének, ezért is véli pozitívnak, hogy a reklámpiac több szereplője is tenni próbál a reklámjaik segítségével, hogy elfogadóbb legyen a társadalom.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Magyar Reklámetikai Kódexen túlmutató vállalást tett az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) vezetésével 30 harminc tagvállalat a és két csatlakozó szakmai szervezet az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében.

Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz.

Az ÖRT szerint fontos és előremutató vállalást tettek ezzel a lépéssel a reklámipar szereplői, hogy a jövőben még nagyobb figyelmet szentelnek a sokoldalú emberábrázolásnak a fogyasztó emberi méltósága és önbecsülése érdekében. A vállalás már önmagában egy fontos „kategória” az önszabályozás területén. Mivel nem a mindenkire érvényes Reklámetikai Kódexről, és nem az Önszabályozó Reklám Testület által kiadott ajánlásról van szó, hanem a cégek által megfogalmazott elkötelezettségről, amely mellett a saját maguk által megfogalmazott alapelveken vagy belső iránymutatásokon túl egy nyilvános fórumon tettek hitet.

A vállalást aláírók között olyan vállalatok szerepelnek mint például a Coca Cola, a Burger King, a Vodafone, a CIB Bank, a Dreher, a Borsodi, a Danone, a Volvo, az Unilever, a L’Oreal, a Bayer, a Szentkirályi, a Zwack, hogy csak néhányat emeljünk ki. A csatlakozó szakmai szervezetek között pedig ott van a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szervezete) is.

Az emberi méltóság sokoldalú emberábrázolás reklámokban vállalás aláírói
Az emberi méltóság sokoldalú emberábrázolás reklámokban vállalás aláírói

„Nagyon hiszünk a Best Practice erejében. Tudjuk, hogy a reklám csupán egy a fogyasztót érő társadalmi hatások közül, hiszen a közbeszéd, az oktatás, a média, a család és a baráti kör mellett a reklám is hat arra, hogy mit tart szépnek és a környezetünk elfogadható elemének. Természetes, hogy a reklám szép embereket akar mutatni, már csak az a kérdés, hogy kit tekintünk szépnek, és a szépség tartalommal való feltöltéséért vállalunk aktív felelősséget ezzel a közös vállalással”– fogalmazott Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.

Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója az ünnepélyes aláírás alkalmával hozzátette:

„Nagy utat tettünk meg, az elfogadás sokat változott. Ma már nemcsak a húszéveseké a világ a reklámban, szerencsére ma már nem szégyen az sem, ha szemüveges, ha fogszabályozója van, vagy éppen balkezes valaki. Az emberi test ábrázolása, a kor, bőrszín, bőrhibák, bármely fogyatékosság, vagy éppen a nemi szerepekhez kapcsolódó szakmák, a viselkedés (például férfias dolog-e babakocsit tolni) ábrázolása sokat változott az elmúlt években a reklámban, és a további változásokért is tenni akarunk.”

Borító: Az Önszabályozó Reklám Testület 30 tagvállalata és a két csatlakozó szakmai szervezet vállalást tesz a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban. Fotó: ÖRT
Szóljon hozzá!