
Az RTL Klub és a TV2 is piacvezetőnek nevezi magát – hogyan lehet ez?
Röviden elmagyarázzuk, hogyan lehetséges ez a látszólag ellentmondásos helyzet úgy, hogy valójában mindkét csatorna állítása igaz.
Röviden elmagyarázzuk, hogyan lehetséges ez a látszólag ellentmondásos helyzet úgy, hogy valójában mindkét csatorna állítása igaz.
Főműsoridőben és teljes napban is az RTL Klub, valamint csoportszinten is az RTL Magyarország nyerte az október havi nézettségi versenyt a kereskedelmileg kiemelten fontos célcsoport, a 18-49 évesek körében. A TV2 viszont a hétvégét nyerte meg.
A Media1 által megszerzett hivatalos nézettségi adatok alapján a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban, de teljes lakosságban és 18-59-ben is kikapott a most bemutatkozó Életünk története – Sztárpárok utazása a TV2-n vele szemben sugárzott Sztárban sztár című showtól.
A TV2 programigazgatója a keddi Big Picture tévés konferencián beszélt a csatorna következő időszakra vonatkozó terveiről és az elmúlt időszak nézettségi adatairól is.
Megmutatták a hamarosan érkező Keresztanyu című napi sorozat első előzetesét, Kolosi Péter elmondta, hogy jövőre érkezik új X-Faktor és Cápák között, és arról is szólt, hogy járványhelyzettől függően fogják leforgatni az idén elmaradt Survivort, valamint tervben van több más produkció is. Elhangzott, hogy az RTL Híradó és az RTL Klub továbbra is stabilan őrzi piacvezető helyét, a tévénézésre fordított idő pedig megugrott. Tudósítás a Big Picture konferenciáról.
A világszerte ismert, Magyarországon is képernyőn lévő német sorozat már 1996 óta szórakoztatja a nézőket, de az elmúlt öt évben egyre gyengébb nézettségi statisztikákat produkál, és sajtóinformációk szerint az RTL vizsgálja, hogy érdemes-e még folytatni. Németországban aláírásgyűjtéssel próbálják megmenteni a rajongók a sorozatot a befejezéstől.
A friss tévés nézettségi adatok alapján az RTL Klub a múlt héten két főműsoridős estét tudott megnyerni, míg a TV2 ötöt, de éves szinten még mindig őrzi piacvezető helyét az RTL Klub. Érdekesség, hogy a Mozi+ egyik műsora is bekerült a múlt hét legnézettebb tévéműsorainak 10-es toplistájába, ahol egyébként ezúttal öt RTL-es és a Mozi+ filmjét is beleszámítva szintén öt, a TV2 Média Csoporthoz köthető produkció szerepel.
28 ezer európai megkérdezésével elkészült az Ipsos tévés nézettségkutatása. A kutatást Magyarországon is elvégezték: nálunk némiképp máshogy alakultak az eredmények.
A szerda és a vasárnap hozott szerencsét az RTL Klub számára, míg a többi napot a TV2 vitte el. Ezúttal viszont több RTL-es műsor is szerepel a heti legnézettebb tévéműsorok toplistájában, mint amennyi TV2-s, ami arra utal, hogy az Exatlon Hungary befejezése nem tett jót a TV2-nek.
Az RTL Klub megint nagyon elvesztette a múlt hetet, de azzal azért vigasztalódhat a csatornát működtető RTL Magyarország, hogy 7 kábelcsatornájával, ha csak nüansznyival is, de portfóliós szinten meg tudta nyerni a májust a TV2 Média Csoport 13 csatornájával szemben. A múlt heti legnézettebb tévéműsorok top10-es listájában azonban alig találni RTL-es műsort.