Követőinek számát megduplázta, nézettségben pedig tizenötszörös fejlődést könyvelhetett el 2020 folyamán a Gulyás Márton nevével fémjelzett Partizán, mely az egyik legnépszerűbb magyar közéleti YouTube csatornává vált.
A YouTube magyar nyelvű, médiafüggetlen tartalmait eddig többnyire videójátékosok, zenei paródiák és az influenszerek uralták. 2020 folyamán azonban a politikai-közéleti kategóriában mind nézettségben, mind követők számát tekintve velük összemérhető szintre emelkedett a Partizán.
A Gulyás Márton által indított Slejm – torkon ragadt politika nyomdokaiba 2018 őszén lépő Partizán nem csak megtöbbszörözte a feltöltött tartalmakat, hanem tudatosan nyitott is különböző irányokba: a tavaszi járvány óta napi rendszerességgel frissülő anyagok mind témaválasztásban, mind a műfaji kereteket illetően megújultak, így egyre szélesebb közönséget szólítanak meg.
A pártpolitikai hadszíntér aktuális ügyein túl a Partizán 2020-ban már közéleti, kulturális – akár pop-kulturális – témákat is feldolgozott. Így lett a műsornak idén vendége többek közt Gáspár Győző „Győzike”, Kajdi Csaba „Cyla”, Szabó „Pumped Gabó” Gábor vagy Szabó András „Csuti”. A műsorban szembesítették a megkérdezett személyiségeket tevékenységük társadalmi visszhangjával, közéletünkre gyakorolt hatásukkal. Ezekben a beszélgetésekben a vendégek merőben más oldalukat mutatták, mint amit a bulvárkörnyezetben látni szoktunk belőlük.
Százezrek informálódtak Orbánék meggazdagodásáról
A saját készítésű anyagok hossza akár 45-60 percet is elér, és számtalan forrást, megszólalót vonultatnak fel. Néhány kiemelkedően fontosnak tartott ügyet – például az Orbán-család meggazdagodásának három évtizedes történetét – idén több részes sorozatként dolgozták fel. Ez utóbbi összeállítások lettek a legnépszerűbbek, epizódonként 300-400 ezer megtekintést produkálva.
Már másfél milliónál a YouTube-csatorna havi átlagnézettsége
Nagyságrendileg hasonló, akár 200 ezernél is több nézőt vonzottak az olyan életrajzi filmek mint a Csányi Sándor, Hernádi Zsolt, Kásler Miklós, Polt Péter, Schmidt Mária, Simicska Lajos vagy Vaszily Miklós pályaívét bemutató Partizán Portrék.
Mindezeknek köszönhetően a második félévben a csatorna havi átlagnézettség immár rendre eléri a másfélmilliót.
A 2020-as év leginkább meghatározó témáiban több interjú, összeállítás, kerekasztal-beszélgetés és élő közvetítés is foglalkozott: tucatnyi oldalról megközelítve tudósított a Partizán a koronavírus gazdasági és társadalmi mellékhatásairól, a klímaváltozás elleni harc alakulásáról, a Színház- és Filmművészeti Egyetem blokádjáról, vagy éppen a közelmúlt legfontosabb történéséről, Szájer József botrányos politikai bukásáról, és a magyar nyelven elérhető médiumok közül egyedüliként tartott élő eredményvárót az amerikai elnökválasztás napján.
„Noha hagyományosan ellenzéki médiaként tartanak minket számon, a témaválasztásunk során igyekszünk a hagyományos szekértábor logikát meghaladva válogatni”
– mondja Gulyás Márton, a Partizán alapítója. Ennek jegyében külön sorozatot szenteltek Trianon 100 éves évfordulójának és a rendszerváltás 30. évfordulójának is.
„A buborékunkból való kilépés fontosságára mutatott rá a Gajdics Ottóval éppen a közelmúltban készített interjú is. A több mint 160 ezres nézőszám és a kommentek is azt igazolják, hogy ez továbbra is küldetésünk kell legyen.”
Ugyancsak nagy port kavart Cserdi település jelenlegi – és köztiszteletben álló polgármesterének, Bogdán Lászlónak a halálát megelőző – viszonyairól forgatott riportfilm, melynek tanulságai a fővárosi körökben uralkodó közvélekedésre némileg rácáfoltak.
Az immár közel 100 ezer követőt magáénak tudható Partizán YouTube csatorna anyagai érdemi következményekkel is járnak: a Budafok-Tétény család- és gyermekjóléti központjának belső ügyeit bemutató sorozat nyomán lemondani volt kénytelen az intézmény vezetője, de a Partizán elsők között kezdett el – a korábban a kamupártok működéséről szóló sorozatban is felbukkanó – Gődény Györggyel és annak a koronavírus járvány megkérdőjelezésére épített bizniszével is.
Nagyra törő tervek 2021-re: együttműködésre készülnek hagyományos tévécsatornákkal
A Partizán tájékoztatása szerint a 2020-ban kialakított műsorrend, a külön márkanév alatt futó interjúk, portrék, oknyomozófilmek és élő stúdióbeszélgetések 2021-ben még következetesebb struktúrát fognak követni: az előre felvett anyagok minden este 6-kor debütálnak, és szükség esetén élő bejelentkezés dolgozza majd fel a nap legfontosabb témáját.
„Országos elérésünk növelése érdekében az online penetráció mellett a regionális tévékkel való együttműködésekre is szeretnénk támaszkodni, valamint a podcastok és – ha a járványkorlátozások feloldhatók – a nyilvános rendezvények is tartalmi portfóliónk részét fogják képezni” – mondta el terveikről Schőn Edina, a Partizán produkciós vezetője.
Akárhogyan alakul is a 2021-es év, a Partizán online csatornának minden oka megvan a bizakodásra, hiszen már van kialakult arculata, bejáratott működése, meghatározó súlya, és – nem utolsó sorban – lelkes nézőközönsége és elkötelezett, kiterjedt adományozói köre:
csak a Patreonon több mint havi 2000 rendszeres támogató fizet elő a tartalmaikra, ami kiemelkedő a platform magyarországi használóinak körében.
További hírek találhatók a Media1-en!
Feliratkozhat RSS csatornánkra, hírlevelünkre és Facebook-oldalunkra.