
Beperelte a Telexet a Megafon
A központ azt szeretné elérni, hogy a portál írja ki: nem közpénzből működik a Megafon.
A központ azt szeretné elérni, hogy a portál írja ki: nem közpénzből működik a Megafon.
Bár a Fidesz politikusai is sokat költöttek ilyen célra, de a kormányzat narratíváját ismételgető kormányközeli influenszer-képző őket is megelőzte a Facebook kimutatása szerint.
A főpolgármester és előválasztási miniszterelnök-jelölt támadása mellett mások támadására is költöttek.
Az Origo úgy próbálja beállítani Deák Dániel ismert fideszes bér-véleményvezér egyik, Budapest főpolgármesterének tett hozzászólását, mintha azt egy teljesen átlagos ember írta volna. A lap „gondosan” még ki is pixelezte Deák profilképét és a nevét, hogy a laikusoknak ne tűnjön fel az átverés.
A YouTube csatorna létrehozásával az ismert kormánypárti véleményvezérnek az a célja, hogy a „takarékláng üzemmódból” feljebb tekerje azoknak a jobboldali szavazóknak a lelkesedését, akik az elmúlt években megfáradtak, beleuntak a politikába.
Magyarországon a különféle politikai szervezetek két év alatt összesen közel 2 milliárd forintot költöttek politikai és közéleti témájú hirdetésekre a közösségi médiában, derül ki a Facebook hirdetéstárából.
Jelentős pénzösszeggel hirdeti a Megafon központ a közösségi médiában a kormánypárti influenszerek posztjait. Rákay Philip, Filep Dávid (A Kopasz Oszt), Bohár Dániel, Deák Dániel és legújabban Bayer Zsolt is a hirdetett posztolók között van. Van olyan Facebok-poszt, amire 1,6 millió forint ment el.
A cég alapítója azt állítja, hogy konzervatív üzletemberektől származik a pénz, de az Átlátszó áttételen keresztül a Miniszterelnöki Kabinetirodát sejti a pénzek forrásaként.
Az ingyenes képzés négy napig fog tartani.