
Mától még kiterjedtebb a fideszes médiarendszer
Elkezdődött az új időszámítás a hírlapok terjesztése kapcsán.

Elkezdődött az új időszámítás a hírlapok terjesztése kapcsán.

Az új, nagy vihart kavart törvényt védelmébe vevő kormányközeli lap szerint a gyerekeket veszik célba a szolgáltatók és a filmstúdiók azzal, hogy vannak a filmjeikben homoszexuális mellékszereplők.

Egy állítólagos anyuka a Magyar Nemzetnek panaszkodott arról, hogy a gyereke egy videó megnézése után, szivárványos zászlókat rajzolt és terjesztett a környezetükben. Ez a cikk aztán villámgyorsan elterjedt a – Magyar Nemzetet is kiadó – kormánypárti médiaholdinghoz, a KESMA-hoz tartozó megyei lapok rendszerében.

A Media1 hivatalosan is megerősített értesülése szerint miután az állami Magyar Posta megszünteti hírlapkézbesítési üzletágát, a Népszava és a Blikk kiadói csak úgy tudták megoldani lapjaik házhoz szállítását, hogy végül szerződést kötöttek a kormánypárti médiaholdinghoz, a Magyar Nemzetet és az Origót is tulajdonló KESMA-hoz tartozó Medialoggal a terjesztésről.

A bíróság megállapította, hogy a kormánypárti médiaholding lapja valótlanul állította, hogy Czeglédy pártokat pénzelt.

Becsületsértés vádjában ítélték el a kormánypárti sajtóholding két munkatársát.

Az ítélet szerint valótlanságokat közölt a Fejér Megyei Hírlap.

Az Ítélőtábla kimondta: az írást publikáló Magyar Nemzet és Szikszai Péter (álnéven Zummer Fülöp) „olyan nyelvi eszköztárhoz nyúlt, amely egy, a világtörténelemben elítélt ideológia eszköztára volt. Efféle verbális támadás egy sajtóorgánumban nem egyeztethető össze az emberi méltóság tiszteletével.”

Bár 11 milliárddal emelkedett a 2020-as pénzügyi évben a számos jelentős kormánypárti médiumot birtokló, állami hirdetésekkel kitömött Mediaworks Hungary Zrt. éves árbevétele, a médiavállalat adózott eredménye így is jelentősen csökkent, és nem jött össze osztalék a tulajdonos, a KESMA számára.

Nem forgatta fel a koronavírus-járvány a befolyásos médiaszereplők listáját: miközben a reklámköltéseknek odavágott a pandémia, a médiaipari vezetők nagyrészt járványállónak bizonyultak.