médiapiac

médiatorta 2020 - apadás

MRSZ: Közel 3 százalékot esett a magyar médiatorta, 16 százalékkal zuhant a hazai kommunikációs torta

240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.

Margrethe Vestager, az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke és versenyjogi biztosa sajtókonferenciát tart

Levélben bírálja az Európai Bizottság többéves tétlenkedését 16 nemzetközi szervezet a magyar médiahelyzet kapcsán

A Nemzetközi Sajtóintézet (IPI) mellett további 15 médiaszabadságért küzdő nemzetközi szervezet, köztük az RSF és az EFJ által is aláírt, Margrethe Vestager versenyjogi biztosnak címzett levél szerint az Európai Unió tétlensége is hozzájárul ahhoz, hogy a magyar kormány a médiapiacot eltorzító lépéseit másolni kezdte Lengyelország és emiatt romlik a médiapiac sokszínűsége Európában. Az érintettek nem először írnak az Európai Bizottságnak, amiért nem cselekszik az egyes médiapiaci szereplőknek juttatott állami pénzek kapcsán.

Daniel Obajtek

Állami tulajdonba kerül mintegy 120 médiatermék Lengyelországban

A lengyel állami olajcég megszerezte a Polska Press nevű regionális médiavállalatot, melynek felvásárlásával összesen 20 regionális napilap, körülbelül 100 helyi hetilap és magazin tulajdonosává vált, tovább növelve ezzel a lengyel állami befolyást a regionális médiapiacon.

sajtó, média, újság

38 százalékkal zsugorodhat a magyar médiapiac a koronavírus miatt

2020-ban a teljes magyar médiaszektor bevételének 38 százalékos csökkenése várható – derül ki a kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző kiadvány, a CANnual Report 2020-as kötetéből, mely több más fontos megállapítással is szolgál a közelmúlttal és az előttünk álló időszakkal kapcsolatban.

MRSZ Barométer kutatás a válság hatásairól a reklámiparban

Óriási zuhanásra számít a magyar médiaszakma

A legfrissebb MRSZ Barométer kutatási adatok szerint közel 56 milliárd Ft tűnhet el a médiapiacról, míg a teljes kommunikációs iparág mintegy 149 milliárd forintos visszaeséssel számol az idei évben. A koronavírus miatt egyre súlyosabb a helyzet, és a probléma elhúzódónak ígérkezik.

Mediaworks

A fideszes sajtóholding újabb lapját kényszeríti leállásra a koronavírus, eközben a MÚOSZ után a miniszterelnök kedvenc újságírója is felemeli szavát a kata mentesség kiterjesztéséért

A Mediaworks/KESMA úgy döntött, a Nemzeti Sport vasárnapi kiadása és a Képes Sport, továbbá a FourFourTwo után leállítja a BRAVO című ifjúsági lapjának megjelenését is. Eközben a MÚOSZ elnöke után immáron Szöllősi György, a miniszterelnök kedvenc lapja, a Nemzeti Sport lapigazgatója és egyben a sportújságíró-szövetség köztudottan erős politikai beágyazottsággal rendelkező elnöke is azért próbál lobbizni a kormánynál, hogy az terjessze ki a szabadúszó újságírókra, fotóriporterekre is a kata mentességet, mert már a túlélésért folyik versenyfutás az iparágban.

Önnek is joga van...gondolkodni

A magyar állam maradt a médiapiac legnagyobb hirdetője

A vezető, állami hirdető a hazai médiapiacon a Miniszterelnöki Hivatal, de a legnagyobb költők között ott van a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. is.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások