
Egy kutatás szerint már 800 ezren hallgatnak hetente podcastokat Magyarországon
Az IAB Hungary kutatásából kiderült, mekkora a hallgatói tábor mérete, valamint kik, miért és hogyan hallgatják ezt az újabb típusú médiumot.
Az IAB Hungary kutatásából kiderült, mekkora a hallgatói tábor mérete, valamint kik, miért és hogyan hallgatják ezt az újabb típusú médiumot.
A Nielsen Közönségmérés által készített elemzés szerint változatosan alakult a COVID-19 kitörése óta elmúlt egy év a televíziós piacon: míg a sportcsatornák tavaly őszig a pandémia vesztesei közé tartoztak, a sorozat- és életmódcsatornák a kialakult helyzet nyerteseinek mondhatják magukat. Több időt töltöttek a magyarok a képernyők előtt, azonban megmaradt a szezonalitás.
A Mérték és a Medián által elkészített A politikai tájékozódás forrásai 2020 című kutatásból kiderül az is, hogy mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok, mit gondolnak az Index körül történtekről, ismerik-e, mi az a KESMA, vagy tudnak-e a Klubrádió frekvenciájával kapcsolatos döntésről.
Ez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által finanszírozott és a Nielsen Közönségmérés által elkészített tanulmányból derül ki.
Grósz Judittal beszélgetve az is szóba került, hogy 2 hónap alatt megduplázódott az RTL Most+ felhasználók száma, de a digitális- és üzletfejlesztési igazgató elárulta azt is, hogy igaz ugyan, hogy indul a TV2Play, de ők mást tekintenek konkurensnek a digitális térben. Több más bejelentés is elhangzott a műsorban, melynek második felében Sztaniszláv Andrással a koronavírus a pr-szakmára gyakorolt hatásairól beszélgettünk. A műsor teljes egészében, sőt bővített változatban hallgatható vissza a Media1-ről és a Vipcastről.
A Nielsen Közönségméréstől kapott friss statisztikák azt mutatják, hogy az internet mellett a tévé szerepe is jelentősen felértékelődött a járvány hatására, hiszen nagyon nagyot nőtt pár hét alatt a tévénézésre fordított idő Európában és Magyarországon. Az is nagyon megváltozott, mit nézünk a tévében: például a sportcsatornák óriásit vesztettek. Lássuk is a konkrétumokat!
A koronavírus hazai megjelenése és az ennek kapcsán bevezetett, az élet egyre több területét érintő kormányzati korlátozások látványos hatása a hírek iránti lázas érdeklődés, ami a hírsite-ok oldalletöltéseinek közel 90 százalékos növekedéséhez vezetett – derül ki a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) és a Gemius közös, a Media1-hez eljuttatott kutatásából.
Volt olyan pillanat kedden, amikor egyidejűleg legalább több mint 100 ezren hallgattak magyarországi internetes rádiókat, derül ki szerverstatisztikák alapján, ahogyan az is, hogy a Rádió 1-en hallható Balázsék különösen népszerű az internetes rádióhallgatók körében. Egyértelmű trend a statisztikák alapján a netrádiózás felfutása.
A nők és az idősebbek jelentősen többet, míg a diplomások kevesebbet tévéztek az átlaghoz képest. Sorozatokra és szappanoperákra fordítják a magyarok a legtöbb időt, derül ki a Nielsen Közönségmérés legfrissebb negyedéves összesített tévés statisztikáiból.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatása szerint 5 százalékponttal csökkent a rádióhallgatók száma az elmúlt évben. A médiahatóság kutatása szerint a magyarok is elkezdtek a podcastok és a saját szerkesztésű zenei listák felé fordulni.