
Igazolódni látszik a K-alakú médiapiaci válság teóriája, a nyertesek és a vesztesek közt egyre nyílik az olló
2021 második negyedévében a lapkiadók többsége vesztett, nyert viszont az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport.

2021 második negyedévében a lapkiadók többsége vesztett, nyert viszont az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport.

A propagandatörvényként és pedofilellenes törvényként is emlegetett jogszabályi változások egyik kevesebb sajtónyilvánosságot kapott részeként néhány hete már a televíziós reklámokat is korhatári besorolással kell ellátni, hasonlóan a filmekhez és egyéb műsorokhoz. A jogszabály azonban e téren sem egyértelmű, és ez sok fejtörést okoz.

Az MRSZ úgy fogalmaz állásfoglalásában, hogy aggasztónak tartja a pedofília és a nemi identitás kérdésének összemosását és határozottan ellenzi a homoszexualitás és nemváltás médiában való megjelenítésének normatív szabályozását.

Nem forgatta fel a koronavírus-járvány a befolyásos médiaszereplők listáját: miközben a reklámköltéseknek odavágott a pandémia, a médiaipari vezetők nagyrészt járványállónak bizonyultak.

240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.

Hat év után kerül sor a frissítésre.

Hétfőről keddre virradó éjszaka megújult a 24.hu, mely fizetőkapus szolgáltatást és egy támogatási programot is bevezetett. Az akkor még csak tervezett megújulásról kérdezte a Media1 hétfő esti rádióműsora Bognár Bálintot, a Central Médiacsoport digitális divízióigazgatóját.

A legfrissebb MRSZ Barométer kutatási adatok szerint közel 56 milliárd Ft tűnhet el a médiapiacról, míg a teljes kommunikációs iparág mintegy 149 milliárd forintos visszaeséssel számol az idei évben. A koronavírus miatt egyre súlyosabb a helyzet, és a probléma elhúzódónak ígérkezik.

A szakember megszívlelendő tanácsot is adott: legyünk nyitottak mások ötleteire.

A TOP50-es listán szereplők mintegy harmada lecserélődött egy év alatt. A top10-ben is vannak új szereplők, de az első helyezett ismét Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett.