fbpx
Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tavaly decemberben megválasztott elnöke

Újraválasztották a Magyar Reklámszövetség elnökét

Gulyás Jánost második alkalommal választották meg a pozícióra.

A 2022-2024-es időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tisztújító közgyűlése november 15-én, hétfőn – derül ki az MRSZ a Media1-hez eljuttatott szerdai közleményéből.

Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary ügyvezető igazgatóját az MRSZ tagsága másodszor is megszavazta az elkövetkezendő hároméves ciklusra. A KPMG székházában tartott közgyűlésen az MRSZ tagsága megválasztotta a 24 tagú elnökségének tagjait és a felügyelő bizottság 3 tagját is.

Az MRSZ 3 alelnöki székét Mérő Ádám (megbízó szektor – Coca-Cola Magyarország Kft.), Vidus Gabriella (média szektor – M-RTL Televízió Zrt.), és Novák Péter (szolgáltató szektor – Dentsu Hungary Kft.) foglalhatja el 2022-2024 között.

„Hálás vagyok a Reklámszövetség tagságának az ismételten megszavazott bizalomért és gratulálok a Magyar Reklámszövetség hétfőn megválasztott elnökségi- és felügyelő bizottság tagjainak, akikkel az elkövetkezendő három évben együtt folytathatjuk a reklámszakma érdekképviseletéért tett erőfeszítéseinket. Kiemelten köszönetet mondok tagjainknak, hiszen aki tehette a válságos 2020-2021-es évek ellenére kitartóan velünk maradt, együttműködött és segítette munkánkat pl. adatok szolgáltatásával, konzultációkkal, azért, hogy az iparági szereplőkkel összefogva közösen segítsük egymást információkkal, tapasztalatokkal, best practice-kel. Ki szeretném emelni a tásszövetségeket, kutató-, tanácsadó-, szakmai konferenciákat szervező tagjainkat, partnereinket, akik ebben az időszakban még szorosabb összefogásban dolgoztak velünk közösen a szakma támogatásáért”

– fogalmazott Gulyás János.

Milyen volt az elmúlt három év?

Az MRSZ elnöke beszélt az elmúlt, 2019 és 2021 közötti időszakról:

„Amikor először, 2018. december 14-én megválasztottak a szövetség vezetőjének, szabályozás, adó ügyekben forrongó évek voltak a szövetség és a teljes szakma háta mögött. Örülök, hogy a korábbi évek megfeszített munkája részben beérett – aminek elnökségi és ügyvezetőségi tagként korábban is aktív részese voltam –, hiszen 2019-ben felfüggesztették a reklámipari „sarcot” (0 százalék lett az adókulcs.) és a Kormány aktívan bevont bennünket a kreatívipari stratégia megalkotásába.

Ugyanakkor egy nem várt világválsággal kellett szembesülnünk 2020-ban, így hirtelen mindannyiunk számára ismert szóvá vált a COVID-krízis, ami gyökeresen átalakította tágabb értelemben mindannyiunk életét és a kommunikációs iparág működésében is jelentős nehézségeket és változásokat hozott. A koronavírus eltérő módon, de minden iparági szereplőt érintett és kihívás elé állította a szakmát. (A megújult MRSZ Média- és Kommunikációs torták 2020-as számai szerint egy kivétellel minden szegmens 2,9%-80% közötti visszaesést könyvelhetett el). Az MRSZ érdekképviseletének fókusza ezért 2020-ban a válság következményeinek enyhítésére irányult, számos eredménnyel segítve a legnehezebb helyzetben lévő szegmenseket (pl. A média tartalmak előállítói, közzétevői is bekerültek az időlegesen közteher-csökkentettek körébe; a közterületi reklámozók 2020. 09. 15-ig esedékesen befizetendő féléves építményadó megfizetésére vonatkozó kötelezettséget törölték.) Emellett a kommunikációs iparágat a helyzetértékeléshez és tervezéshez segítséget nyújtó adatokkal, kutatásokkal (MRSZ Barométer) segítettük. Sajnos számos tervezett programunk a vírushelyzet miatt 2020-2021-ben háttérbe szorult, amelyek megvalósítása még várat magára (pl. MRSZ Zöld Bolygó Program)”.

Mi várható a következő három évben?

„A következő 3 év is jelentős kihívások elé állít bennünket, hiszen látható, hogy a vírus velünk marad hosszútávon; ezenkívül 2022-ben választások elé nézünk és számos, most ideiglenesen „csendes” szabályozási kérdéssel is foglalkoznunk kell (pl. a reklámadó 2022. dec. 31-ig van felfüggesztve; óriásplakátok elbontásának kitolt határideje 2023. dec. 31.).

A vírushelyzet okozta iparági kihívások mellett az „alap” problémákkal is foglalkoznunk kell: az idén elkészült a „Globális platformok hatása a magyar kommunikációs iparra” tanulmány, ami sok mindenre rávilágított. Ez utóbbi kapcsán a jövőben szakmai párbeszédet szorgalmazunk, ami segíthet abban, hogy a hazai szereplők megtalálják a válaszokat a globális platformok előretörése által jelentett kihívásokra.

Összegezve 2022-2024 között: egyértelműen a reklámadó kérdése; a közterületi szabályozás egyik határidős sarokpontja; az online globális vs. hazai platformok közötti érdekegyeztetés; a televíziós piac helyzete, az adatkezelés/adatbiztonság/adatönrendelkezés kérdése, valamint az önszabályozás/reklámetika fejlesztése és a COVID-helyzet miatt további előre nem tervezhető rendkívüli szabályozások várnak ránk”

– zárta gondolatait Gulyás János.

A magyar reklámszövetség megválasztott új elnöksége

Gulyás János (Wavemaker Hungary Kft.) elnök

  • Megbízó szektor:
    • Baráth Péter – egyéni tag;
    • Beke Zsuzsa – Richter Gedeon Nyrt.;
    • Juhász Péter Tibor – Vodafone Magyarország Zrt.;
    • Mérő Ádám – Coca-Cola Magyarország Kft.;
    • Pantl Péter – Mol Nyrt.;
    • Szabó Béla – Magyar Telekom Nyrt.
  • Média szektor:
    • Bíró Pál – Google Information Technology Services Limited (Hungary);
    • Guttengéber Csaba – Atmedia Kft.;
    • Hivatal Péter – egyéni tag;
    • Kardos Gábor – Magyar Jeti Zrt.;
    • Kovács Tibor – Ringier Axel Springer Magyarország Kft.;
    • Vidus Gabriella – M-RTL Televízió Zrt.
  • Szolgáltató szektor:
    • Incze Kinga – White Media Kft.;
    • Liptay Gabriella – KPMG Hungária Kft.;
    • Mező László – MediaCom Magyarország Kft.;
    • Novák Péter – Dentsu Hungary Kft.;
    • Pőcze Balázs – Mito Creative Zrt.;
    • Urbán Zsolt – 1080p Solution Kft.

Tagozati választott képviselők:

  • Fecske Zoltán – Publimont Kft. (OOH Tagozat képviseletében);
  • Nemes Ákos – Nemes Ákos Ügyvédi Iroda (Jogi Tagozat képviseletében);
  • Samu Tímea – JcDecaux Hungary Zrt. (OOH Tagozat képviseletében);

Elnökség további tagozati képviselői:

  • Hantosi Bálint – Outdoor Media Audit Kft. (OOH Tagozat elnöke);
  • Sopov István, Sales Contact Kft. (IAB Hungary elnöke);

Az MRSZ Felügyelő Bizottságának megválasztott tagjai:

  • Megyer Örs – Tiszteletbeli Örökös Tag;
  • Mezriczky László – Ispiro Consulting Kft.;
  • Somlói Zsolt – Mindshare Médiaügynökség Kft.


További híreket talál a Media1-en!

Borító: Gulyás János, az MRSZ elnöke (archív)
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások