
Egyre kevesebben készülnek újságírónak
Továbbra is sokan tanulnak hasonlót, de egy friss felmérés szerint már inkább PR-osok akarnak lenni a fiatalok.
Továbbra is sokan tanulnak hasonlót, de egy friss felmérés szerint már inkább PR-osok akarnak lenni a fiatalok.
Az Europion országosan reprezentatív kutatása szerint a magyarok többsége kritikusan viszonyul a kormány új „átláthatósági törvényéhez”, közel háromnegyedük elutasító vagy aggályosnak tartja a javaslatot. Még a fideszesek 40 százaléka is kritikus. A Tisza-szavazóknál 87 százalék az elutasítás.
A Be Social friss felmérése szerint a magyar tinédzserek többsége már a ChatGPT-t használja a házi feladatokhoz, és az Instagramot tartja elsődleges hírforrásnak. A 2025-ös Tinik a neten-felmérés több mint 1500 fiatalt kérdezett meg digitális szokásairól – az eredményekből sok más meglepő és tanulságos trend is kirajzolódik.
Egy kutatás szerint a szakemberek több mint fele már más csatornák felé is nyit. (x)
Néhány órával azután, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közzétette a Társadalomkutató Kft. kutatási eredményeit arról, hogy a magyarok csupán 17 százaléka tartja elfogadhatónak, hogy az UEFA Bajnokok Ligája legfontosabb mérkőzéseit idén kizárólag online, az RTL előfizetéses streaming szolgáltatásán lehet megtekinteni, a médiavállalat egy olyan kutatással jelentkezett, amely arról szól, hogy igenis kedvelik a magyarok* a streamingelőfizetésüket.
A megkérdezettek csupán 17 százaléka tartja elfogadhatónak, hogy az UEFA Bajnokok Ligája legfontosabb mérkőzéseit idén kizárólag online, az RTL előfizetéses streaming szolgáltatásán lehet megtekinteni – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása. A tanulmány a sportok iránt érdeklődő felnőttek online, reprezentatív kérdőíves felmérésével, valamint mélyinterjúkkal vizsgálta a sporttartalmak jelentőségét a hazai médiában.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb kutatása szerint ugyan több mint 100 magyar nyelvű tévécsatorna érhető el hazánkban, de a vezető csatornacsaládok műsorkínálatában alig találhatók új tartalmak, a televíziók nagyon gyakran adnak ismétléseket: olyannyira, hogy még az RTL és a TV2 műsoridejének is csupán 10 százaléka friss tartalom. Az NMHH szerint ez is hozzájárul ahhoz, hogy sok fiatal elfordult a televízióktól a streaming felé.
Alábecsülik a magazinhirdetéseket. Ez olvasható ki a ma elérhető legátfogóbb kutatásból, amely rávilágít: minden más reklámformánál nagyobb profit-megtérülést eredményez a print hirdetés, amely ütős képi világával, tapinthatóságával az érzelmekre is erősebben hat, így a vásárlási döntésekben is kulcsszerepe van. (x)
Közel 21 ezer forint volt havonta egy átlagos háztartás hírközlési kiadása 2023-ban, ami 13 százalékkal több mint egy évvel korábban. Ezt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jelentette be csütörtökön piackutatási adatokra hivatkozva. A kiadások több mint felét a mobilszolgáltatás, vagyis a hanghívások és a mobiltelefonnal használt mobilinternet díja tette ki. A kutatási adatokból további érdekességek is kiderültek.
Keményen odamondogat egymásnak a Tisza Párt elnöke és Pulai András, a piac- és közvéleménykutató cég vezetője, miután az Index leközölte a Publicus Intézet által készített kutatás végeredményét Magyar Péter az Ötkertben történt incidensének vagy például az európai parlamenti mandátum felvétele körüli fordulatának megítéléséről. Magyar Péter beszólt a Publicus vezetőjének, amire a cégvezető szólt vissza keményen, majd újra a politikus. A politikus az Indexet sem kímélte.