
Drasztikusan lecsökkent a Netflix növekedése
A streamingszolgáltató friss beszámolója alapján jelentősen csökkent 2021 első negyedévében az új előfizetőinek száma, és ezzel véget érni látszik a koronavírus-járvány miatti tavalyi rekordnövekedése.

A streamingszolgáltató friss beszámolója alapján jelentősen csökkent 2021 első negyedévében az új előfizetőinek száma, és ezzel véget érni látszik a koronavírus-járvány miatti tavalyi rekordnövekedése.

A napilapot kiadó vállalatcsoport csütörtökön közzétett harmadik negyedéves jelentése szerint a digitális előfizetésekből származó bevételek most először meghaladták a nyomtatott újság előfizetőitől befolyó pénzeket. Ennek is köszönhetően tudott végül növekedni a vállalat, az amúgy a vállalatot sem kímélő koronavírus ellenére.

Alig több mint 8 hónap telt el a fizetős tartalomszolgáltatás startja óta, máris másfélszer annyi előfizetőjük lett, mint amennyit legoptimistább esetben gondoltak egy évvel az indulás utánra.

Három hónap alatt annyi előfizetője lett mint a Netflixnek 5 év alatt.

Az IDEA Intézet készített erről kutatást.

A számok alapján a felelős szerkesztő úgy véli, a fizetőkapus tartalomszolgáltatási modell működik, ez pedig jót tehet a minőségi újságírásnak.

Nyolc év után először visszaesett az amerikai Netflix-előfizetők száma, az országhatáron kívül pedig nem a vártnak megfelelő ütemben bővült a Netflix előfizetői tábora. Az üzleti eredmények tekintetében is visszaesés látszik, miközben nő a verseny. Nem csoda, hogy ezt a tőzsdén a befektetők is rosszul fogadták.

A vártnál előbb elérte az egymilliós előfizetői tábort a brit lap. Az előfizetőik nagy többsége internetes. Maga a netes médiapiac is fontos mérföldkőnél jár, egyre inkább az olvasói bevételekre támaszkodnak a tartalomszolgáltatók. A Financial Times kiadója egyébként nemrég felvásárolt egy nagy konferenciát.