The New York Times

Történelmi mérföldkőnél a The New York Times

A napilapot kiadó vállalatcsoport csütörtökön közzétett harmadik negyedéves jelentése szerint a digitális előfizetésekből származó bevételek most először meghaladták a nyomtatott újság előfizetőitől befolyó pénzeket. Ennek is köszönhetően tudott végül növekedni a vállalat, az amúgy a vállalatot sem kímélő koronavírus ellenére.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A The New York Times régóta szeretné növelni az online előfizetések számát, hogy ellensúlyozza a nyomtatott újságot olvasók számának csökkenését és a hirdetési bevételek ingadozását. (Mint arról beszámoltunk, a vállalatok a koronavírus miatt a marketingkiadásaikat is jelentősen visszafogták, az olvasók pedig kevesebb nyomtatott lapot vásárolnak – ezzel az újságírást sok esetben „lélegeztető gépre kényszerítve”.)

A The New York Times kiadójának pénzügyi beszámolója szerint 393 ezer új digitális előfizetőt tudott szerezni a negyedév során. Ennek köszönhetően tudták elérni azt a kulcsfontosságú mérföldkövet, hogy több bevételt termeljen a digitális szolgáltatás mint a nyomtatott előfizetés.

A The New York Times 2019. május 17-i címlapja, Orbán Viktorral a címlapon
A The New York Times egy korábbi, 2019. május 17-i címlapjaja, Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel a címlapon. Fotó: Szalay Dániel / Media1 (mobiltelefonos felvétel)

A 393 ezer digitális előfizetőből egyébként 275 ezren fizettek elő magára a hírszolgáltatásra, míg a maradék előfizetői tábor olyan szolgáltatásokra fizetett mint játékok, gasztroreceptek és különböző audio szolgáltatások.

Az ugyanakkor még kérdéses, hogy a növekedés fenntartható lesz-e, mivel a szokásosnál erősebb negyedév a digitális előfizetések kapcsán a COVID-19 járványnak és az amerikai elnökválasztásnak is köszönhető, ami fokozta az olvasók híréhségét.

A médiavállalat a negyedik negyedévben mindenesetre a digitális előfizetésből származó bevételek 35 százalékos növekedését várja, miközben ugyanerre az időszakra a hirdetési bevételek 30 százalékos csökkenésére számít.

Meredith Kopit Levien vezérigazgató is úgy vélekedett, hogy 2020 kiugró év — derül ki a reuters.com beszámolójából. Az amerikai elnökválasztás iránti fokozott érdeklődés csak szerdán 120 millió, kedden pedig több mint 75 millió olvasót hozott a digitális platformra.

Szeptemberben összesen 6 millió 894 ezer előfizetője volt a The New York Timesnak, amiből 6 millió 63 ezer volt a csak digitális előfizetéssel rendelkezők száma.

További hírek találhatók a Media1-en! Híreinket követheti a Facebookon továbbá RSS segítségével, de feliratkozhat napi hírlevelünkre is. Ha alkalmanként vagy rendszeresen hozzájárulna a Media1 tartalomszolgáltatásának működési költségeihez, itt teheti meg.

Borító: The New York Times. Fotó: Life of Wu / Pexels
Szóljon hozzá!