ft_financial_times

A Financial Times fontos mérföldkőhöz érkezett

A vártnál előbb elérte az egymilliós előfizetői tábort a brit lap. Az előfizetőik nagy többsége internetes. Maga a netes médiapiac is fontos mérföldkőnél jár, egyre inkább az olvasói bevételekre támaszkodnak a tartalomszolgáltatók. A Financial Times kiadója egyébként nemrég felvásárolt egy nagy konferenciát.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Átlépte az egymilliós mérföldkövet a Financial Times teljes előfizetői tábora, közölte az FT tulajdonosa, a Nikkei.

A vállalat közlése szerint a mérföldkövet egy évvel a kitűzött céldátum előtt érte el a digitális és nyomtatott sajtótermék.

A brit üzleti lap 2002-ben, elsők között váltott az internetes fizetőkapuval védett üzleti modellre. Ez akkoriban igencsak merész húzásnak számított, hiszen az olvasók korábban megszokták, hogy a tartalmakat ingyenesen, a reklámokért cserébe kapják, és nem kell fizetniük az információkért.

Az előfizetők jelentős része netes

A Reuters beszámolója szerint az FT bevétele 383 millió font (143 milliárd forint) volt az előző évben elért 378,4 millió font után, működési szintű profitja 24,5 millió fontról 25 millió fontra emelkedett. Az előfizetők száma tavaly 8 százalékkal nőtt, és 2018 végén 985 ezer volt.

A Financial Times egymilliós előfizetői táborán belül egyébként 80 százalék internetes olvasó. A digitalizációnak köszönhetően az olvasóik 70 százaléka külföldről származik.

Létezik minőségi újságírás

John Ridding, az 1888 óta működő Financial Times (FT) vezérigazgatója arról beszélt a mérföldkő elérésekor, hogy az elmúlt időszakban bebizonyosodott, hogy a minőségi újságírásból is teremthető minőségi és növekvő üzleti működés.

Ridding szerint a Financial Times demonstrálta emellett, hogy mennyire maradandó érték a független, mérvadó, megbízható újságírás és elemzőmunka az álhírek, a szenzációhajhászás és a média polarizációjának korában is.

Idén januárban egyébként a Reuters Institute tanulmánya arra hívta fel a figyelmet, hogy ma már nem a reklámbevétel jelenti a hírmédiumok legfőbb bevételi forrását, hanem az olvasóktól kért előfizetési vagy támogatási díj.

Rendezvénypiacon is erősített a Financial Times

A Financial Times egyébként a múlt hónapban különböző új üzleti területekre való belépést is bejelentett, belépnek például a rendezvények piacára, ennek érdekében megvásárolták a The Next Web céget és a cég által szervezett TNW konferenciát, ahol évente több mint 17 ezer ember fordul meg a világ 3500 cégétől.

A Financial Times tulajdonosa 2015-ig a brit Pearson csoport volt, ám 58 év után 844 millió fontért (315 milliárd forintért) eladta a lapot a legnagyobb ázsiai üzleti médiakonglomerátumnak, a japán Nikkeinek,.

A Media1 összeállítása a warc.com és a Reuters, valamint a Digiday beszámolója alapján készült.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Klubrádió

Ismét a Médiatanács kezében a Klubrádió sorsa

Kérelmet adott be pár hete az éppen ma a 18. születésnapját ünneplő, pár éve a Médiatanács által majdnem teljesen elnémított rádió a 2021 elején lejáró médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása ügyében a grémiumhoz. Stock Richárd vezérigazgatót erről kérdezte a Media1.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!