
Közel 4 milliárd forint lett a TV2 nyeresége a COVID-világjárvány ellenére
A TV2 igazgatósági elnökének korábbi interjúja alapján a profit az állami reklámpénzeknek köszönhető.

A TV2 igazgatósági elnökének korábbi interjúja alapján a profit az állami reklámpénzeknek köszönhető.

A következő négy évben is a kormány kedvenc médiaügynöksége, a New Land Media lesz a kommunikációs partnere a Szerencsejáték Zrt.-nek.

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke arról biztosította Ujhelyi Istvánt, az MSZP európai parlamenti képviselőjét egy levélben, hogy a Bizottság komolyan veszi a magyar médiahelyzettel kapcsolatos problémákat és nem csak figyelemmel kíséri a médiaszabadság és -pluralizmus magyarországi helyzetét, de meg is fogja hozni a megfelelő intézkedéseket.

A Nemzetközi Sajtóintézet (IPI) mellett további 15 médiaszabadságért küzdő nemzetközi szervezet, köztük az RSF és az EFJ által is aláírt, Margrethe Vestager versenyjogi biztosnak címzett levél szerint az Európai Unió tétlensége is hozzájárul ahhoz, hogy a magyar kormány a médiapiacot eltorzító lépéseit másolni kezdte Lengyelország és emiatt romlik a médiapiac sokszínűsége Európában. Az érintettek nem először írnak az Európai Bizottságnak, amiért nem cselekszik az egyes médiapiaci szereplőknek juttatott állami pénzek kapcsán.

A TV2 a Media1-nek eljuttatott szombat esti üzenetében egyebek mellett azt írja, hogy szerinte azért nem kell elárulnia a sajtó kérdésére, hány milliárd forint közpénzt költött náluk a magyar állam 2020-ban, mert ők magántársaságként működnek. Érvelésük azonban ellentétes az információszabadságról szóló törvény rendelkezéseivel, mely a közpénzek felhasználását közérdekű adatként kezeli akkor is, ha a pénz magáncégeket gazdagít. A vállalat válaszában kétségbe vonja a megjelent összegeket és továbbra is titkolja, mennyi volt akkor a TV2-nél landoló állami reklámpénzek mértéke, és még hozzávetőleges számot sem voltak hajlandók említeni.

Bár az RTL Magyarország állami reklámbevétele is emelkedett 2020-ban, de a Media1 kiderítette, hogy amit a Mészáros Lőrinc közelébe került TV2 Média Csoport kapott ugyanebben az évben, az hozzávetőlegesen (listaáron) minimum kilencszerese volt az RTL állami pénzének. Ez érthetővé teszi a TV2 titkolózását a hozzá került közpénzekre vonatkozó kérdéseink kapcsán.

Mellébeszélős választ adott a Mészáros Lőrinc közeli TV2 Média Csoport a Media1.hu érdeklődésére, mennyi állami reklámbevételük volt 2020-ban. Pedig lapunk érdeklődésére piactársuk, az RTL közel sem volt ilyen szégyellős és elárulta a hozzá befutó állami bevételek pontos mértékét.

Közel 2,5 milliárd forintra növekedett az RTL Magyarország a magyar államtól származó éves reklámbevétele a nemrég lezárult évben – tudta meg a Media1.

Hadházy Ákos ellenzéki országgyűlési képviselő hosszas utánajárás után megszerezte nettó 6,4 milliárd forint közpénz elköltésének adatait Rogán Antal minisztériumától.

Az állami reklámköltésekért is felelős Rogán Antal miniszter egy minapi parlamenti bizottsági meghallgatáson arról beszélt, hogy kormányzati költések nélkül a Népszava, az RTL és az ATV is nehezen zárta volna sikeresen az évet. Ennek valóságtartalmáról kérdeztük az érintett médiumokat.