A glami.hu ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86 százaléka vásárol divatcikkeket az interneten az ünnepeket megelőző időszakban; 57 százalékuk tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt és csupán 4 százalékra tehető azoknak az aránya, akik csak hagyományos üzletben gondolkodnak.
Az online vásárlás növekvő népszerűségét jól mutatja, hogy a fogyasztók 69 százaléka már az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és a fizikai üzletben is rendelkezésre áll.

Az online vásárlást előnyben részesítő fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként a kényelmi szempontokat (56 százalék), a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét (27 százalék), a fizikai boltba való eljutáshoz szükséges idő megtakarítását (35 százalék) és a webáruházak oldalain szűrőkkel és kulcsszavakkal történő keresés hatékonyságát (27 százalék) jelölték meg. A bolti vásárlást preferáló fogyasztók számára elsősorban a ruhák megtekintésének és felpróbálásának a lehetősége (61 százalék), az üzletekben történő vásárlás élménye (25 százalék), illetve az árucikk azonnali átvételi lehetősége (6 százalék) teszi vonzóbbá a vásárlás hagyományos módját.
A COVID-19-től való félelem ugyan a felmérés idején az online vásárlás mellett szóló döntő érvként már nem szerepelt, de a koronavírus hatásai továbbra is érzékelhetők: az online és bolti vásárlását is tervező vásárlók 65 százaléka mondta, hogy el fogják hagyni az üzletet, amennyiben az túlzsúfolttá válik.

A magyarok többsége november folyamán (39 százalék) vagy december első hetében (29 százalék) tervezi beszerezni az ajándékokat, 15 százalékuk már októberben is vásárol az ünnepekre, az utolsó hétre 3 százalékuk, a legutolsó néhány napra pedig csak 2 százalékuk hagyja a vásárlást.
Az év végi vásárlási hullám nyitányának tekinthető Black Friday alkalmával a magyarok 59 százaléka tervezett valamilyen ruházati- és divatcikket vásárolni. A válaszadók 49 százaléka spontán tervez válogatni a legjobb ajánlatok között, 31 százalékuk előre eltervezi, hogy milyen darabokat fog megvásárolni, 16 százalék pedig bevásárlólistát is készít, illetve a korábban „kívánságlistára” helyezett termékeket fogja megvásárolni.

Szinte minden fogyasztó ismeri a Black Friday akciókat, a felmérés résztvevőinek 8 százaléka viszont nem tervez divatcikkeket vásárolni 2021-ben, 31 százalékuk pedig még bizonytalan. Akik nem terveznek divatcikkeket vásárolni, azoknak az 52 százaléka azzal indokolja döntését, hogy a különböző kedvezmények az év egyéb időszakaiban is elérhetők, 7 százalékuk inkább olyan termékekre koncentrálna, amelyeken többet spórolhat (mint például elektronikai cikkek), 10 százalék pedig aggódik, hogy csak felesleges dolgokat vásárolna.

Az online felmérés 12 piacon (Csehország, Szlovákia, Görögország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Lettország, Litvánia, Észtország, Törökország) összesen több mint 19 ezer fogyasztó, ezen belül Magyarországon 2500 fő megkérdezésével készült idén szeptemberi adatfelvétellel.
További híreket talál a Media1-en!