Az ATV Zrt. által közzétett hivatalos pénzügyi beszámoló szerint a 2019. évi 2,66 milliárdról 2,89 milliárd forintra növelte 2020-ban árbevételét a tévétársaság. A 9 százalékos árbevétel-növekedésnek is köszönhetően a 2018-as pénzügyi év óta veszteségesen működő tévétársaság ezúttal szerény, 26 millió forintos profitot tudott összehozni adózás után. Ez kifejezetten jó eredménynek számít a COVID-19 világjárvány miatti, a televíziós reklámpiacot is sújtó krízishelyzetben, és annak figyelembe vételével, hogy az ATV 2019-ben még 313 millió forint, 2018-ban 196 millió forint veszteséggel, mínuszosan működött.
A 2020-as profit annak köszönhető, hogy ATV Zrt. a COVID-járvány évében 1,07 milliárdról 1,28 milliárd forintra tudta növelni tudta reklámbevételeit. Sugárzási díjból származó bevétele 323 millió forint, felhasználási díjból származó bevétele 1,09 milliárd forint volt, de e tételek tekintetében nem történt számottevő változás. A cég 966 millióról 736 millió forintra tudta lejjebb tudta szorítani a műsorkészítés költségeit és kis mértékben növekedtek a személyi ráfordítások. A vállalat kiegészítő pénzügyi beszámolójából az is kiderül, hogy a cég átlagosan 90 főt foglalkoztatott tavaly munkavállalóként.
A közzétett dokumentumokból az is kiderül, hogy az ATV Zrt. tulajdonosa (Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze) a 2020-as teljes nyereséget bent hagyja a cégben, azt nem veszi fel osztalékként.
A napokban a Media1 több más médiavállalat pénzügyi adatairól is beszámolt. Az RTL Magyarország pénzügyi adatai itt, a TV2 Média Csoport adatai itt, a Mediaworks pénzügyi adatai itt érhetők el. A 24.hu-t kiadó Central Médiacsoport pénzügyi adatairól itt írtunk.
Még több hír található a Media1.hu-n! Iratkozzon fel a Media1 hírlevelére, hogy ne maradjon le a történésekről! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!