A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által elfogadott, a Nielsen Közönségmérés által 2019 végén, a 15 és 69 év közöttiek körében az NMHH finanszírozásában elkészült átfogó közvélemény-kutatás szerint
a 15 és 24 év közötti fiatalok 90 százaléka fogyaszt online videotartalmakat.
A teljes vizsgált korosztály 67 százaléka néz online videót valamilyen digitális eszközön, asztali PC-n, laptopon, táblagépen vagy mobilon.
A válaszadók 65 százaléka otthon videózik, míg 45 százalékuk máshol is, például utazás közben. Ilyen eszközöket elsősorban a fiatalok használnak, és tőlük gyűrűzik át a technológia az idősebb korosztályokhoz.
Bár az online tévézéssel szemben ugyan a lineáris tévé egyelőre még mindig előnyt élvez, de az NMHH által elfogadott és hamarosan a hatóság honlapján is elérhetővé váló tanulmány szerint fokozatosan terjed a különböző streaming-platformok használata. Ezek egyrészt a tévécsatornák webes verziói mint amilyen az RTL Most – amit a megkérdezettek 13 százaléka használ – vagy a TV2 online oldala (9 százalék), másrészt a külföldi streamingszolgáltatások, például az HBO GO (5 százalék) és a Netflix (4 százalék).
A téma kapcsán olvasóink figyelmébe ajánljuk a Media1 nemrég készült interjúját Grósz Judittal, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatójával.
További hírek olvashatók a Media1-en, ahol az NMHH Médiatanácsának e heti üléséről is további híreket találhatnak.