Bár hajlamosak lehetnénk azt gondolni, hogy 9 évad után már nem sokat lehet várni egy műsortól, még akkor sem, ha egy olyan nagyszabású és jól bejáratott produkcióról van szó, mint az X-Faktor, de az X-Faktor 2019 válogató epizódjai, majd a Tábor és Mentorház magas nézettségi adai után az X-Faktor idei első élő showja szombaton ismét sikerrel cáfolt rá erre a vélekedésre.
Olyannyira, hogy a Nielsen Közönségmérés adatai alapján az X-Faktor hétvégi élő showja több éves rekordokat is megdöntött.
Az X-Faktor első élő adása ugyanis 36,2 százalékos közönségaránnyal és 499 ezres nézőszámmal futott vasárnap a 18-49-es korcsoportban, és a showműsort a teljes lakosságból közel 1 millió 100 ezren látták, ezzel több éves rekordokat döntött meg az első élő show, mely a 4+ korcsoportban 30,8 százalékos közönségarányt ért el.
2013 óta nem volt ekkora az érdeklődés
Ha visszanézzük az elmúlt évek X-Faktorainak élő adásainak nézettségi adatait, az látszik, hogy legutóbb a 2013 szezon egyik élő showja hozott ennél nagyobb közönségarányt, vagyis konkrétan öt éve nem volt ehhez foghatóan látványos eredmény, pedig a tévés piac azóta sokat változott, hiszen a nézők figyelméért mintegy 120 magyarországi tévécsatorna küzd.
Íme az elmúlt évek X-Faktorainak nézettségi adatai – a kép nagyításra felnagyítható.

A számok tehát azt mutatják, hogy még ennyi évad után is van kraft a tehetségkutatóban. Verebély Marcell, az X-Faktor kreatív producere az okokat firtató kérdésére azt mondta a Media1-nek, hogy az idei évre szerinte még úgy is, hogy Dallos Bogi elsőéves mentorként ült be a fiúk, Puskás Peti, ByeAlex és Gáspár Laci mellé,
„olyan branddé kovácsolódott össze a mentorcsapat mint egy filmes univerzumban a szuperhősök, akiknek a filmjeit évről-évre megnézzük. Kíváncsiak rá a nézők, hogy mi történik velük”.
A fiatalok is újra rákattantak az X-Faktorra
Verebély Marcell szerint a fiatalok is újra rákattantak a műsorra. Ezt mutatja az is, hogy a 18-49-es nézőszámban is rekordot állított fel az RTL Klub tehetségkutatója, hiszen a 2016–os szezon kezdetén volt ennél magasabb az első adás nézőszáma, mint most szombaton. „Már a jelentkezők összetételén is érezhető volt, hogy újra nagy az érdeklődés a fiatalok körében is, és szerencsére van jó pár olyan versenyzőnk, akikért rajongani lehet”.

A műsor kreatív producere szerint az idei rekord nézettség mögött az igazi titok azonban valójában az, hogy „mindenki, aki ezen a műsoron dolgozik, legyen az kamera előtt, vagy mögött, tiszta szívből, és profin beleteszi magát. És ha ez nem is egy kézzelfogható dolog, de én azt gondolom, hogy a tévénézők érzik ezt.”
Látva a számokat, talán már azok számára is érthető, hogy az RTL Klub már meg is kezdte a toborzást az X-Faktor 2020-as, immáron 10. évadára.
További tévés hírek találhatók a Media1 tv rovatában.