Április 16. és május 27. között a Fidesz 274 ezer eurót, vagyis 105 millió forintot költött hirdetésekre a Google felületein, amivel a politikai hirdetések kategóriában a legnagyobb hirdetővé vált az egész Európai Unióban – írta meg a Lakmusz a Google hirdetési átláthatósági oldalán elérhető reklámköltési adatok alapján. Ezzel a magyar kormánypárt olyan hirdetőket is megelőzött mint az Európai Néppárt vagy az Európai Parlament liberális pártcsaládja. Hasonlót állít a Politico című lap is.
Brüsszel, Bébi Gyurcsány, Pszichopeti
A 105 millió forint több mint 80 százaléka féltucat 15-35 másodperces videós hirdetésre ment el. Ezek közül a „Brüsszel alázatos szolgái” című videó a tárgyidőszak legtöbbért hirdetett politikai szpotja lett az egész Európai Unióban. 15 nap alatt több mint 70 ezer eurót, azaz 27 millió forintot költöttek el a terjesztésére. Az uniós hirdetési toplistán az első hely mellett a második és negyedik is a Fideszé.
A brüsszelező és „háborúpártizó” videók mellett rengeteget költöttek Karácsony Gergely lejáratására is, azokra a bizonyos „Bébi Gyurcsány” típusúakra.
Érdekesség még, hogy az Európai Unió tíz legnagyobb hirdetője közé a szintén kormánypárti Mediaworks is befért, mégpedig a 9. helyen. Ők több mint 45 millió forintot vertek el kampányhirdetésekre, különösen gyakori volt a Tisza Párt listavezetőjének, Magyar Péternek a gyalázása feléjük („Pszichopeti-kampány”). Mint megírtuk, a Mediaworks fizette több fideszes politikus Facebook kampányát is.
Nem újkeletű a pénzszórás
A Media1 is beszámolt róla, hogy idén január 15. és április 13. között több mint 2,1 millió eurót, vagyis majdnem 827 millió forintot költöttek politikai hirdetésekre Magyarországon a Meta platformjain. A Facebookon és az Instagramon hazánkban akkor a Civil Összefogás fórum (CÖF) oldalának tartalmait hirdették a legtöbbért, bő 82 millió forintért.
A Megafon pedig közel 298 millió forintot költött el 90 nap alatt, ami több mint amit például Szlovákia, Horvátország, Írország vagy Csehország összes politikai hirdetése kóstált ugyanazon időszakban.
Csak Magyarország szavazott nemmel a politikai hirdetések átláthatóvá tételére
Elfogadta az Európai Parlament a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló új uniós szabályokat
Többet költött a Megafon a Facebookon, mint Szlovákia vagy Írország összes politikai hirdetője
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Keresztrejtvénybe is becsempészte a Karácsony Gergelyt támadó propagandát a Metropol