A 2022. évi 56 milliárdról 57,28 milliárdra növelte 2023-ban a Fidesz-közeli KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) médiavállalata, a Mediaworks Hungary Zrt. az értékesítésből származó éves árbevételét, míg a vállalkozás adózás előtti eredménye 5 milliárd forintról 3,7 milliárd forintra olvadt – vette észre a Media1 a Mediaworks által közzétett pénzügyi beszámolóban. Az adózott eredmény 3,3 milliárd forint lett, szemben a 2022. évi 4,8 milliárddal.
A cég saját tőkéje 25,2 milliárdról közel 28,6 milliárdra nőtt 2023-ban.
A cég úgynevezett egyéb bevételei csökkentek: 7,4 milliárd forintról 3,23 milliárdra.
Sokat segített a cég helyzetén a Szuperinfótól és a Médialog-DMHM-től érkező osztalék
A Magyar Nemzet, a Világgazdaság, a megyei lapok, és számos magazin, valamint weblap (például Mandiner, Origo) kiadójaként, továbbá például a HírTV és a HírFM (korábbi nevén Karc FM) tulajdonosaként ismert vállalat különböző leányvállalatok osztalékaiból származó bevétele lényegében lefeleződött egy év alatt. Míg 2022-ben a kapott osztalék mértéke 2,1 milliárd forint volt, 2023-ban azonban már csak alig több mint 1 milliárd forint származott ilyen tételből. Osztalék a Szuperinfó nevű reklámújság kiadójától, a Szuperinfó Magyarország Média Kft.-től (600 millió forint) és az újságterjesztéssel, médialogisztikával foglalkozó Médialog-DMHM Zrt.-től származott (400 millió forint).

A kormányközeli médiatrösztnél az év során összesen 1.824 fő dolgozott átlagosan, ebből 243 fő végzett fizikai munkát, míg 1.581 fő szellemi tevékenységet végzett – derül ki a pénzügyi beszámolójának kiegészítő mellékletéből.
Százmilliós tartalék a sok sajtóper miatt
További érdekesség, hogy a Mediaworks Hungary több mint 105 millió forint céltartalékot képzett sajtóperekre 2023-ban. A céltartalék elkülönítésére azért van szükségük, mivel több olyan lapjuk is van, amely rendszeresen veszít sajtópereket: a Magyar Nemzet például a legtöbb sajtópert vesztő médium volt a Fővárosi Törvényszék adata szerint a fővárosi bejegyzésű sajtóorgánumok között 2023-ban.
Csökkenő reklámbevétel, kevesebb pénz az olvasóktól
A kormányközeli médiavállalat hirdetésekből származó árbevétele a 2022. évi 16,36 milliárdról 15 milliárd alá csökkent. Csökkent a lapértékesítésből származó olvasói bevétel is, méghozzá a megelőző évi 12,9 milliárdról 12,1 milliárdra. Érdekesség, hogy az online bevételek eközben 7,5 milliárdról 11,4 milliárdra növekedtek. A terjesztési és adminisztrációs díj árbevétele 2,1 milliárdról 5,7 milliárd forintra nőtt.
A Mediaworks egyébként nem fizet osztalékot a tulajdonos alapítvány, a KESMA számára – derül ki a részvénytársaság közgyűlési határozatából.
Lejáratott a Mandiner egy professzort, majd végül törölték a hazug videót
Visszaadja Szöllősi György veszteséges felcsúti cége a Sportrádió engedélyét
Újra berendelték a kormánypárti médiumok néhány vezetőjét a Karmelitába
A TV2 Csoport több mint 10 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.