Magya bankjegyek, pénz, 5000 Ft, bankók

Többet költött hirdetésre a fideszes médiagólem a Facebookon, mint amennyit Szerbia és Szlovénia együttvéve fordított közéleti hirdetésre

Elérte a 10 milliárd forintos hirdetési összeget Magyarország közéleti hirdetésekben. Csak a kormánypárti Mediaworks több mint 1,1 milliárd forintot költött. Több izgalmas adat is kiderül egy, a Facebookot működtető Meta adatain alapuló összesítésből.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

A Meta Ad Library (a Facebook Hirdetéstára) 2019 tavasza óta gyűjti a facebookos fizetett hirdetéseket, a Telex pedig kiszúrta, hogy a magyar közéleti hirdetők összesített számlája mostanra elérte a 10 milliárd forintos összeget. A lap több más érdekességet is észrevett azon túl is, hogy ebből az összegből 3 milliárd forint a 2022-es választási kampány utolsó másfél hónapjában ment el.

Az összefoglalóból kiderült, hogy

  • a 26,6 millió eurós hirdetési összeg az összes szomszédunknál nagyobb, többek közt Ausztriánál is, akik 18,8 milliót hagytak ott a Metánál, de még a lengyelek is csak 22,5 millió eurót költöttek;
  • a toplista felét a kormányzati propagandát terjesztő csatornák foglalják el, rengeteg a megafonos;
  • a listán több a választás után törölt vagy teljesen inaktív oldal is szerepel;
  • csak a kormánypárti Mediaworks (KESMA) annyit költött hirdetésekre (1,1 milliárd forint), mint amennyi Szerbia és Szlovénia teljes közéleti reklámhirdetése volt együttvéve;
  • a kormánypárti üzenetek nagyjából háromszoros fölényben vannak;
  • a magyar politika elmúlt négy és fél évének legnagyobb facebookos hirdetője a személyes oldalak közül nem politikus vagy választáson indult jelölt, hanem a magát politikai elemzőként definiáló Deák Dániel a maga 245 millió forintjával.
  • egész más módszerrel dolgozik a kormánypárti és az ellenzéki propaganda: a választás óta inaktív ellenzéki Ezalényeg rengeteg posztot tolt meg pénzzel, sokszor csak 600 forint körüli értékben, ezzel szemben a fideszes Megafon kevesebb bejegyzést, viszont többre közülük milliós tételben költöttek.

A Megafon hirdetései azért is vetnek fel kérdéseket, mert a hivatalos magyarázat szerint különféle nemzeti érzelmű üzletemberek pénzéből működik a csak és kizárólag a Fidesz véleményét közvetítő szervezet, de korábban szintén a Telexnél mondta ki a bíróság, hogy azért nem kizárt az sem, hogy közpénzhez jut a társaság.

A Megafon rejtélyes pénzei miatt egyébként NAV-os nyomozás indult korábban.

Nyomozás indult a Megafon és a CÖF rejtélyes forrásokból származó milliárdjai miatt

Negyedév alatt 15,5 milliárd ment el Rogán Antal hivatalából kommunikációra egy kormányközeli vállalkozóhoz

Fideszes politikussal bővült a Megafon propagandistáinak csapata

Nemzeti propagandistaképző épül temérdek közpénzből – interjú Lukács Csabával

Jöjjön a fake-ek és ellensúlyok rendszere – A reklámbevételeik csökkentésével is büntetné az álhírterjesztőket Vona Gábor pártja

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon.

Borító: stock / Depositphotos.com

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások