A Meta hamarosan bevezetheti az Európai Unióban a Facebook és az Instagram előfizetéses verzióit, amelyek nem bombáznák reklámokkal az EU tagországaiban élő felhasználókat – adta hírül a hvg.hu a The New York Times beszámolója alapján.
A lap a Mark Zuckerberg tulajdonában álló vállalat terveit ismerő forrásaira hivatkozva pénteken azt írta, hogy a lépés válasz lehet a Meta adatgyűjtési gyakorlatát korlátozó uniós bírósági ítéletekre.
Mint arról a Media1 is beszámolt, a Metára májusban 1,2 milliárd eurós (nagyjából 450 milliárd forintos) büntetést szabtak ki, mivel az amerikai cég nem felelt meg az uniós szabályoknak. Az ügyben eljáró ír adatvédelmi hatóság szerint a Facebookot és az Instagramot is működtető vállalat azzal sértette meg az EU adatvédelmi előírásait, hogy megfelelő védelem nélkül továbbította az európai felhasználók adatait a tengerentúlra.
A The New York Times értesülései szerint a tervbe vett változtatás után is ingyenes maradna alapvetően mind a Facebook, mind az Instagram, de azok, akik fizetnek, nem látnának hirdetéseket az alkalmazásokban. A kiszivárgott információk alapján az még nem világos, hogy mennyibe kerülne az előfizetés, ahogyan az sem, hogy a vállalat mikor vezetné be az újítást.
A Meta egyelőre nem kommentálta a lap értesülését.
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.
Borítókép: stock /Depositphotos