„Megőrizte pénzügyi stabilitását a TV2 Csoport” – ezzel a címmel tudatta lapunkkal kedden a kormányközeli televíziós társaság, hogy a szavaik szerint „bizonytalan környezetben is”pozitív eredménnyel zárta az adóévet.
2022-ben a társaság adózott eredménye 1,2 milliárd forint lett. Mint tavaly májusi cikkünkből kiderül, 2021-ben még 3,6 milliárd forint volt az adózott eredményük, vagyis éppen harmadára esett a profitjuk.
A cég 2022-ben 47,8 milliárd forint árbevételre tett szert, ami kis mértékű csökkenésnek számít a bázisév 48,9 milliárd forintjához képest.
A közleményből kiderül, hogy a részvénytársaság éves közgyűlése már el is fogadta a könyvvizsgált által auditál pénzügyi beszámolót, és hogy a pozitív mérlegeredményben fontos szerepet játszik az elmúlt évek költséghatékonysági intézkedéssorozata, továbbá a disztribúciós és digitális szerződésekből származó bevételek növekedése.
Megemlítették, hogy a TV2 Csoport komoly kihívásokkal nézett szembe a munkaerőpiaci környezet változásai és az emelkedő bérköltségek, illetve energiaárak miatt, de így is kiemelt fontossággal bírt, hogy megvédje a munkahelyeket. Ezt is sikerült megvalósítani: 2022-ben, a korábbi évekhez hasonlóan átlagosan 354 fő dolgozott teljes munkaidőben a vállalatnál.
Átvették tavaly a piacvezető pozíciót az RTL-től, és ezt azóta is tartják
Hangsúlyozták, hogy a médiavállalat nemcsak pénzügyi, hanem nézettségi szempontból is sikeres évet tudhat maga mögött: a hirdetők számára kiemelten fontos szeptember-december közötti időszakban a TV2 jelentős fölénnyel uralta a nézettségi toplista első helyét mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), teljes napon és főműsoridőben egyaránt. Ez utoljára 20 évvel ezelőtt fordult elő. A TV2 mellett a TV2 Csoport mint portfólió is jelentős sikereket ért el, hiszen 2022-ben, mind teljes napon, mind főműsoridőben az első helyen végzett a csatornacsaládok versenyében (A18-59, A18-49, A4+). (Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás. Főműsoridő=18:00-22:59. Live+as live adatok)
„2022 egy rendkívül sikeres év volt, hiszen a szeptember és december közötti kiemelt időszakban a TV2 húsz év után visszaszerezte a vezetést főműsoridőben. Az előnyét azóta is tartja a csatorna, sőt, 2023 első négy hónapjának átlagában növelni is tudta a különbséget fő versenytársával szemben. Emellett fontos kiemelni, hogy teljes napi átlagban is a TV2-t választotta a legtöbb néző 2022-ben és 2023 első négy hónapjában, mindhárom kiemelt korcsoportban” – nyilatkozta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

Fotó: TÚD 2021
Szlovéniában is erősíteni tudtak
Megemlítették, hogy a TV2 Csoport nemcsak Magyarországon, hanem Szlovéniában is jelentős nézettségi sikereket ér el a Planet TV csatornacsaládnak köszönhetően. A 18-64-es célcsoportban az előző évhez képest 2022-ben a teljes napot vizsgálva 19,1 százalékos, míg főműsoridőben 11,1 százalékos növekedést ért el a szlovén televíziós nézettségi versenyben az AGB Nielsen Slovenia adatai szerint, köszönhetően az Exatlon Slovenia, illetve a Házasság első látásra sikerének.
Mint arról a Media1 beszámolt, a TV2 hamarosan Szerbiában (Belgrádban) is megjelenhet.
A Media1 egymás után közli a főbb magyarországi médiavállalatok pénzügyi beszámolójának adatait: nemrég számoltunk be például a Klubrádió adatairól is.
Jelentősen csökkent a Klubrádió adományokból származó bevétele és a vállalat profitja
A kanos nagypapa történetét is támogatta Magyarország Kormánya
Varga Judit „mindent megtesz”, hogy a TV2 végrehajtsa a Juhász Péter által megnyert per ítéletét
Egy főnök megtiltotta, hogy kiengedjék a kész hírt Vágó István haláláról
Az RTL egyik legfontosabb műsorbeszállítójához igazol a TV2 egyik legsikeresebb kreatív szakembere
További hírekért kattintson ide! Megtalálhat minket Facebookon is.