Gulyás Gergely szerint az állami kommunikációs költéseket felügyelő Miniszterelnöki Kabinetiroda minden közérdekű adatot nyilvánosságra hoz. Ez azonban valójában legfeljebb a keretszerződésekre igaz, az egyes médiumokra szánt állami hirdetésekre biztosan nem. Azokért a szerkesztőségeknek rendszeresen perre kell menniük – jegyezte meg a Kormányinfón Gulyást a témáról kérdező 444.
„Én hogyha baloldali lapokat nézek, gyakran találok bennük állami hirdetést”
– jelentette ki Gulyás, aki nem tudott egyértelműen válaszolni arra, egyáltalán mi alapján dönti el a kabinetiroda, ki kap hirdetést és ki nem. A miniszter szerint olvasottsági és nézettségi szempontok döntenek, de ez önmagában nyilvánvalóan nem igaz: a hasonló nézettséget produkáló RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport között milliárdokban mérhető, nagyságrendi különbségek vannak, és ugyanez igaz a legolvasottabb kritikus és kormánypárti híroldalakra is. Ráadásul a kormányzat olyan médiumokban is hirdet, amelyek példányszáma nem auditált.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter nem válaszolt arra, hogy figyelembe veszi-e a Kabinetiroda a hirdetések odaítélése során, hogy adott médium jogkövető magatartást tanúsít-e, például betartja-e a bíróság jogerős ítéleteit.
A TV2, aminek jelentős árbevételi forrását jelentik az állami hirdetések, másfél éve nem hajt végre jogerős ítéletet: Juhász Pétertől például tizenhatszor kellene tizenhat pontban bocsánatot kérniük, de ezt máig nem tették meg. A Media1 írta meg, hogy emiatt már második alkalommal sújtotta a bíróság végrehajtási bírsággal a tévétársaságot.
A miniszter abban egyetértett a 444 újságírójával, hogy a jogerős ítéletet mindenkinek végre kell hajtania. Az nem derült ki, hogy ha a kormány a hirdetési pénzek folyamatos folyósításával megerősíti az ilyen társaságok magatartását, miért hajtanák végre ezeket az ítéleteket.
Gulyás kinevette a Magyar Hangot, a Magyar Narancsot, az Élet és Irodalmat és a Jelent
Gulyás csak mosolygott azon a négy hetilapon (Magyar Hang, Magyar Narancs, Élet és Irodalom és Jelen), amelyek összefogtak és beperelték a piactorzító magatartása miatt a kormányt.
A tárcavezető gúnyosan „komoly olvasottsággal rendelkező lapnak” nevezte e négy médiumot. Pedig ahogy az újságok felhívásában szerepelt, korábban néhány ezer nyomtatott példányszámú Figyelő egy-egy darabszámára 3600 forintnyi hirdetés jutott.
Juhász: A TV2 vezére elvette egy magyar s*ggnyaló munkáját
Mint érintett, reagált a Kormányinfón elhangzottakra Juhász Péter, az Együtt volt elnöke is, aki azt írta, reméli, hogy Gulyás miniszter úr nem lesz rest, és nem hagyja, hogy
„egy megélhetési bevándorló, aki nyilvánvalóan elvette egy magyar s*ggnyaló munkáját, magasról tegyen nemzeti kormányunk törvényeire”.
A volt politikus megküldte Gulyás Gergelynek a TV2 és közte zajlott per első és másodfokú ítéletét, illetve a végrehajtási végzéseket. Juhász levele végén azt írta Gulyásnak, hogy:
„bízom benne, hogy együttes erővel célt fogunk érni!”
A kormánymédia kapta az állam társadalmi célú reklámjaiból származó 20 milliárd forint 85 százalékát
Uniós küldöttség: a KESMA az egyik bizonyíték, hogy felszámolják Magyarországon a független médiát
Juhász Péter levélkampányt indított a TV2 vezérigazgatója ellen
Juhász Péter a börtönben próbált lobbizni Schadl Györgynél a TV2 ellenében
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.