adevinta-ebay-classified

Megszólalt az Adevinta, miért hagyja itt Magyarországot

Újabb részletek derültek ki a Jófogás és a Használtautó és az Autónavigátor oldalakat portfóliójában tudó Adevinta magyarországi érdekeltségének eladásával kapcsolatban.

Mint arról a Media1 is beszámolt csütörtökön, az Adevinta médiacsoport a pénzügyi jelentésében említést tett arról, hogy eladja magyarországi érdekeltségét, azaz kivonul hazánkból. A céghez a Jófogás, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu portálok tartoznak.

A friss fejlemény az ügyben, hogy a cég rövid bejelentése nyomán a témával szintén foglalkozó mmonline most szóra bírta a médiavállalat norvég központját, ahol megerősítették az információt és azt válaszolták a lap érdeklődésére, hogy bár sok kiaknázatlan potenciált látnak Magyarországon, de nem biztosak abban, hogy az Adevintán belül van a legjobb helye a Jófogásnak és a Használtautó.hu-nak, ezért döntöttek az eladás mellett.

A lap rákérdezett arra is, hogy mikorra várható a magyarországi szolgáltatások eladása, illetve ki vagy kik lehetnek a vevők, de az Adevinta norvégiai központjából ezzel kapcsolatban csak annyit közöltek, hogy az értékesítés időzítésével és a vevővel kapcsolatos minden további részletet csak a tranzakcióval kapcsolatos bejelentés napján osztanak majd meg.

Emlékeztettek válaszukban arra, hogy 2021 novemberében stratégiájuk felülvizsgálatakor úgy döntöttek, hogy az Adevinta az öt európai fő piacára kíván összpontosítani, ahol jó helyzetben vannak ahhoz, hogy jelentős növekedést érjenek el, mind organikusan, mind a jövőbeni felvásárlások révén. „Ekkor döntöttünk úgy, hogy felülvizsgáljuk néhány más piacunkat, köztük Magyarországot is” – írta az mmonline-nak adott válaszában a norvég vállalat.

Tájékoztatásuk szerint a felülvizsgálat azt mutatta, hogy az értékesítés a legjobb döntés a csapatok, az üzlet és az Adevinta szempontjából egyaránt. Mint fogalmaztak:

„sok kiaknázatlan potenciált látunk Magyarországon, de végső soron nem biztos, hogy az Adevinta a legjobb tulajdonos hosszú távon ahhoz, hogy támogassa őket a bennük rejlő lehetőségek kibontakoztatásában”.

A válasz szerint ezért úgy döntöttek, hogy az összes magyarországi üzletágat eladják. „Elindítottuk az értékesítési folyamatokat, és bízunk abban, hogy találunk olyan új tulajdonosokat, akik képesek arra, hogy a Jófogás, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu teljes potenciáljának eléréséhez szükséges fókuszt és szakértelmet biztosítsák” – fűzték még hozzá az Adevinta részéről az mmonline portálnak.

Mint arról a Media1 beszámolt, az Opten céginformációs rendszer szerint 2021-ben 38,9 millió forint veszteséggel zárt 4,3 milliárd forint nettó árbevétel mellett az Adevinta Classifed Media Hungary. Ha ez nem is tűnik kezelhetetlen veszteségnek, azért logikussá teszi, miért kezdték el előkészíteni a kivonulást.

Az ügy előzményeiről itt olvashatnak.

Megint kivonul Magyarországról egy fontos külföldi médiavállalat

További hírek érhetők el a Media1-en.

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások