Az RTL Magyarország ma, hétfőn a szokásos hónapzáró sajtóközleményben elárulta, hogy az RTL lineáris főműsoridős közönségaránya idén augusztusban 11,6% volt a 18–59-es korosztályban, míg a TV2 13,8%-on zárt – vagyis 2,2 százalékponttal megint megverte a TV2 az RTL-t. (Mint megírtuk, egy hónappal ezelőtt, júliusban is vereséget szenvedett az RTL, amit akkor a vesztes azzal magyarázott, hogy a nyáron főleg ismétléssekkel töltötték ki a műsoridőt és a streamingre fókuszáltak.)
Csoportszinten augusztusban ugyancsak újra kikapott az RTL: az RTL Magyarország csatornái 29,2 százalékos közönségaránnyal, a TV2 Csoport csatornái 32,2%-os share-rel zárták a hónapot, vagyis e téren 3,0 százalékponttal vert rá a TV2 Csoport az RTL-re.
Az RTL több évtizeden át piacvezető csatorna volt, ám 2022 őszén trendforduló következett be, és azóta a TV2 mondhatja magát a piacvezető csatornának és csoportszinten is vezetnek a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres nézettségi adatai alapján.
Az RTL a mai közleményében ezúttal „kiélezett versenyt” emleget az újabb elveszített hónappal összefüggésben, és az újabb vereség ellenére is pozitív kontextusban ír a hónapról. Ezt írják:
„Bár kiélezett versenyben az RTL kábelportfólió nem tudta megnyerni augusztust főműsoridőben, a csatornacsoport így is rendkívül erős eredményeket ért el. Egész napot tekintve 16,7%-os LSHR%-t, míg főműsoridőben 17,6%-ot produkált, utóbbi több, mint nyolcéves rekordnak számít havi közönségarányban. Sőt, a portfólió egész napos teljesítménye is kimagasló: tavaly augusztushoz képest közel másfél százalékponttal nőtt, 15,3%-ról 16,7%-ra” – olvasható a közleményben.
Az RTL közleményében egyébként olyat is állít, hogy a TV2 azért vette le A Napló című műsorát a képernyőjéről, mert csak a körülötte lévő egyéb műsorok húzták fel a nézettségét. (Az RTL állításának ellentmond, hogy a Napló a tavaszi elindulás után egy ideig verte az RTL Házon kívül című műsorát és az ATV Heti Naplóját a nézettségi versenyben, és a Media1-nek nyilatkozó informátorok szerint valójában inkább az okozhatta a Napló eltűnését a TV2 képernyőjéről, hogy Pachmann Péter, aki sok kritikát kapott pályatársaitól is, amiért egyáltalán elvállalta a műsor vezetését, egy idő után nem vállalta tovább a feladatot, miután szembesült vele, hogy több politikai tartalom lett volna, amihez nem kívánta a nevét adni. A TV2 egyébként hivatalosan azzal magyarázta a Napló szünetre küldését, hogy így a hétvégi showműsora jobb időpontban tud kezdődni, Pachmann Péter pedig azt állította, hogy a gyerekeivel kívánt több időt tölteni – ez utóbbi magyarázatoknak azonban több minden is ellentmond.)
Az RTL közleményét alább (színessel kiemelve) szó szerint is közöljük, mert kordokumentumként is jól mutatja, hogyan próbálja a menedzsment pozitív színben láttatni a valójában kedvezőtlen helyzetet, amihez az is hozzátartozik, hogy 2023-ban mintegy 300 millió, 2024-ben még nagyobb, 3,3 milliárd forint veszteséget produkált a vállalat:
Sportos hónap, magazinsikerek és rekord streaming augusztusban
Az augusztus az RTL számára a sportesemények, a közéleti tartalmak és a streaming erősödésének hónapja volt. A Házon kívül és a Híradó kiváló lineáris teljesítménye mellett streamingben a Ferencváros Bajnokok Ligája selejtezői is hozzájárultak ahhoz, hogy az RTL tartalmai meghatározó szerepet töltöttek be az utolsó nyári hónapban.
Augusztusban két emlékezetes Fradi-Qarabag összecsapás is képernyőre került: az első mérkőzés 18,0%-os, a visszavágó 15,0%-os közönségarányt ért el, és mindkettő megnyerte saját idősávját, miközben streamingen is sokan követték a két meccset. A sportos kínálatot erősítette a Hell Boxing Kings is, amely az augusztus 23-i szombatra hozott szép eredményt, megnyerve azt az estét.
A Híradó pedig négy alkalommal is képviseltette magát a havi TOP10-ben.
A Házon kívül kiütötte versenytársát
A Házon kívül augusztusban is bizonyította erejét: 2025. május 4. óta 18 adásból tizenkét alkalommal legyőzte a TV2 Naplót. A két műsor átlagos közönségaránya közel azonos (16,9% vs. 16,2%), ugyanakkor a Napló inkább csak olyan esetekben tudott nyerni, amikor mögötte nagy költségvetésű showműsor állt. Július vége óta azonban már egyszer sem sikerült felülmúlnia a Házon kívül nézettségét, és valószínűleg ez is hozzájárul ahhoz, hogy ősztől már nem versenyez a két műsor.
Újabb streaming csúcsok
Az „Other” kategória augusztusban 28%-os közönségarányt ért el, ami minden eddiginél magasabb, szemléltetve, hogy a nyári hónapokban egyre többen fordulnak a streaming felé. A júliusi trend így fennmaradt: az RTL+ kínálatában kiemelkedő sikert aratott az Exek csatája, amelyre az előfizetők összesen több, mint egymillió órát fordítottak az RTL+ Premium platformon. Sőt, az Exek csatája az egész idei évet figyelembe véve az UEFA Bajnokok Ligája után felhasználószámban a harmadik helyen szerepel az RTL+-on. A platformexkluzív filmek is jelentős nézőszámot értek el, mint például a Futni mentem és a Cicaverzum.
Az RTL+-on a Fradi mérkőzés annak ellenére teljesített kimagaslóan, hogy lineáris formában az RTL tévécsatornán is szurkolhattak a nézők. A labdarúgás tekintetében így a streamingfelület ott folytatja, ahol abbahagyta: például 15 mérkőzést már meg lehetett nézni, és élőben ment a Bajnokok Ligája-sorsolása is. Kifejezetten nagy az érdeklődés, nem kis részben az FTC-nek is köszönhetően.
Az adatokból az is kirajzolódik, hogy hiába futnak bizonyos műsorok lineáris és streaming felületen, egyre többen választják a fizetős környezetet, legyen az reklámokkal vagy azok nélkül. Az eredmények magukért beszélnek: a nézők nyáron is előszeretettel választották a streaminget, és azon belül is az RTL saját gyártású tartalmait.
Lineáris csatornák versenye
Az RTL főműsoridős közönségaránya augusztusban 11,6% volt a 18–59-es korosztályban, míg a TV2 13,8%-on zárt. Csoportszinten az RTL 29,2%-kal, a TV2 32,2%-kal fejezte be a hónapot. Bár kiélezett versenyben az RTL kábelportfólió nem tudta megnyerni augusztust főműsoridőben, a csatornacsoport így is rendkívül erős eredményeket ért el. Egész napot tekintve 16,7%-os LSHR%-t, míg főműsoridőben 17,6%-ot produkált, utóbbi több, mint nyolcéves rekordnak számít havi közönségarányban. Sőt, a portfólió egész napos teljesítménye is kimagasló: tavaly augusztushoz képest közel másfél százalékponttal nőtt, 15,3%-ról 16,7%-ra.
Kábelcsatornák a Top 10-ben
Az RTL kábelcsatornák a havi TOP10-ben is erősen szerepeltek: mind az egész napot, mind a főműsoridőt tekintve öt csatornával képviseltették magukat, ami ráadásul a legtöbb a piacon. A toplistás csatornák a Film+, a Cool, a Sorozat+, az RTL GOLD és az RTL KETTŐ. Emellett a Film+ augusztusban kiemelkedő hónapot zárt, hároméves csúcsot érve el a főműsoridős közönségarányban. Az RTL KETTŐ 2,4%-os egész napos LSHR%-jával új rekordot ért el humorcsatornává válása óta. Az RTL GOLD is remekelt: 2,3%-os közönségarányával egész napot tekintve a második legjobb hónapját produkálta fennállása óta, főműsoridőben pedig új csúcsot ért el.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+ célcsoportok. Klasszikus shr% az „Other” esetében, míg Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány) minden más esetben, live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (18:00-22:59), teljes nap (02:00-25:59). A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. szeptember 1-jén lekért adatok alapján.
rtl+, web+app, total videoview
RTL Magyarország
Rosszul áll az RTL Csoport – esett az árbevétel, a mikrofon pedig elárulta, hogy kérdeztünk volna
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.‘Ez nem a régi műsor, csak a nevet használják’ – kiakadtak a Napló egykori munkatársai a TV2 húzásán