tévé, távkapcsoló, tv

Megint alulmaradt az RTL a TV2-vel szemben – de az RTL vezetése így is örülhet valaminek

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint áprilisban a TV2 lineáris csatorna érte el a legmagasabb nézettséget mind a teljes lakosságban (4+), mind a kereskedelmileg kiemelten fontos 18–59-es korcsoportban – főműsoridőben és egész napos bontásban egyaránt, megelőzve ezzel az RTL csatornát. Az RTL Magyarország viszont zászlóshajó csatornája vereségét pozitív narratívába ágyazva azt hangsúlyozza, hogy portfóliószinten – azaz a kábelcsatornákat is beleszámítva – még ha szoros küzdelemben is, de főműsoridőben sikerült nyerniük.

A TV2 lineáris csatornát választotta a legtöbb tévénéző áprilisban, illetve 2025 első négy hónapjának átlagában is – közölte hétfőn a TV2 Csoport sajtóosztálya, mellékelve a televíziós piac szereplői által etalonként kezelt Nielsen Közönségmérés legfrissebb, műszerekkel mért adatait. (A nézettségmérés módszerének kulisszatitkairól és a gyakran felmerülő kérdésekről itt érhető el korábbi interjúnk.) A Nielsen adatok alapján a TV2 csatorna volt a legnézettebb a fő kereskedelmi célcsoportban (18–59), teljes napon és főműsoridőben egyaránt – mind áprilisban, mind az év első négy hónapját tekintve. A teljes lakosság körében (4+) is a TV2 győzött mindkét időszakban.

Az alábbi ábrán a pontos adatok is látszanak ((Live + As live adatok, vendég nézők nélkül).

A számok, amelyeknek a TV2-nél örülnek

A TV2 teljes napon a 18–59-es korcsoportban 10,2, az RTL 7,1 százalékos közönségarányt ért el áprilisban. A teljes lakosságban 12,1%-ot ért el a TV2 és 7,2%-ot az RTL.

Főműsoridőben (18:00-22:59) a kereskedelmileg kiemelten fontos, 18–59-es korcsoportban a TV2 12,5, az RTL 11,6 százalékos közönségarányt ért el, míg ugyanezen idősávban a teljes lakosságban a TV2 eredménye 15,0 százalék lett, az RTL-nek pedig 11,8 százalék.

A lenti, másik ábrán az látszik, hogy 2025 első négy hónapjában a TV2 teljes napon, 18-59-es korcsoportban 10,0, az RTL 7,4 százalékos share-t ért el, míg teljes lakosságban 11,8 százaléka lett a TV2-nek, az RTL-nek 7,2.

Főműsoridő tekintetében a januártól áprilisig tartó négy hónapos időszak átlagában a TV2-nek 12,3, az RTL-nek 12,1 százaléka lett a fő kereskedelmi célcsoportban, míg a teljes lakosságban a TV2-nek 14,3, az RTL-nek 12,0.

Az áprilisi sikereket illetően a TV2 a Media1-nek küldött közleményében kiemelték, hogy

  •  a Farm VIP 5. évadában a műsor évadátlagban mindkét korcsoportban jelentős fölénnyel nyerte idősávját
  • A tavaszi hétvégék győztese egyértelműen Hunyadi című sorozat lett, mely a fő kereskedelmi korcsoportban (A18-59) már a premier hétvége az éves műsortoplista első helyére repítette sorozatot, amely azóta sem talált legyőzőre. 2025-ben a teljes tévés piacot magában foglaló éves műsortoplista első 5 helyét jelenleg is a Hunyadi foglalja el a 18-59 évesek körében (vizsgált időszak: 2025.01.01-2025.05.04.). A március 8-i bemutatót követően ráadásul nem volt olyan hét, hogy ne a sorozat premier epizódja legyen az első helyezett a nézettségi versenyben ebben a korcsoportban. A széria minden egyes epizódja jelentős előnnyel volt idősávja legnézettebb műsora mindkét kiemelt korcsoportban (A18-59, A4+). A 10 részes Hunyadi átlagos nézőszáma a 18-59 évesek körében 414 ezer fő volt, átlagos nézői részesedése pedig 20,8%, míg az RTL 10,3%-ot ért el a műsor idősávjában. Ez azt jelenti, hogy a korcsoportba tartozó tévénézők több, mint ötöde a Hunyadit nézte, és így átlagosan kétszer annyian választották, mint a fő konkurens műsorait ebben az idősávban. A teljes lakosság körében még látványosabb a különbség, hiszen az átlag 821 ezres nézőszámhoz 21,4%-os nézői részesedés párosult (RTL azonos idősáv: 10,2%). A sorozat legnézettebb epizódja közel egymilliós nézőszámot ért el (AMR: 941 ezer fő) a teljes lakosság körében, amire 2021 áprilisa óta, vagyis az elmúlt 4 évben egyetlen sorozat egyetlen epizódja sem volt képes a teljes magyar televíziós piacon.
  • A 7 év után visszatérő A Nagy Duett eddig adásba került nyolc élő műsora toronymagasan nyerte az idősávját mind a fő kereskedelmi korcsoportban, mind a teljes lakosság körébe
  • A TV2 reggeli infotainment műsorai, a Mokka és Mokkacino továbbra is mindkét kiemelt korcsoportban nyerik idősávjukat a fő konkurens csatorna reggeli azonos idősávjával szemben is. Az esti Tények és Tények Plusz pedig szintén idősávjuk legnézettebb műsorai lettek az első négy hónap átlagában a teljes lakosság körében.
  • 2025 eddig eltelt időszakára visszatekintve, a teljesség igénye nélkül a legsikeresebb műsorok között szerepelt még a Kincsvadászok is, melynek minden egyes epizódja jelentős előnnyel nyerte az idősávját mindkét kiemelt korcsoportban. A nagy sikerre való tekintettel a műtárgykereskedő műsor május 5-től folytatódik.

A TV2 közleményében idézi Fischer Gábort, a TV2 Csoport programigazgatóját, aki elmondta:

„Ahogy azt 2025 első négy hónapjának eredményei is mutatják, a jó stratégia meghozza a gyümölcsét, és ez nem csupán a véletlen műve – hanem a kitartó, célzott munka eredménye. Hálásak vagyunk a nézőinknek, hogy kiemelt figyelemmel követik a műsorainkat, hiszen ez a közös sikerünk egyik legfontosabb pillére. Természetesen nem dőlünk hátra, hiszen tudjuk, hogy a folyamatos fejlődés és a minőségi tartalom kulcsfontosságú a hosszú távú eredményekhez. Ma indul a nagysikerű Kincsvadászok újabb évada, hétvégén kiderül, ki nyeri A Nagy Duettet, és emellett számos további saját gyártású műsorral és meglepetéssel készülünk az év folyamán, hogy az évek óta tartó sikerszériánkat tovább építsük és még magasabb szintre emeljük.”

Kolosi Péter (RTL) és Fischer Gábor (TV2) beszélget a Televíziós Újságírók Díja gálán
Kolosi Péter (RTL) és Fischer Gábor (TV2 Csoport), valamint Erdős Ákos, a Paprika Studios gyártócég társtulajdonosa beszélget a Televíziós Újságírók Díja Gáláján egy korábbi évben.

Az RTL is talált olyan adatokat, aminek örülhet

Kedden az RTL Magyarország is közleményt juttatott el a Media1-nek. A médiacég közleményének címe szerint

„az RTL az idei évben tartja a pozícióját tévében és streamingben egyaránt”.

A közleményt végigolvasva a figyelmesebbek számára ugyanakkor kiderül, hogy zászlóshajó csatornájuk, az RTL lineáris csatorna tényleg kikapott a TV2-től, és csupán portfóliószinten (azaz minden RTL-es kábelcsatorna nézettségét együttvéve) tudták megelőzni a TV2 Csoportot – azt is csupán a főműsoridő tekintetében, tehát teljes napon nem.

A fő termékét illetően azt írja az RTL Magyarország:

„a lineáris csatornák közötti vezető pozícióért zajló verseny szintén nagyon szoros volt áprilisban: a TV2 16,3%-os, az RTL pedig 15,3%-os közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban”.

A csoportszintű főműsoridős eredményekről pedig ezt közölték:

„Az év első négy hónapjának összesített adatai alapján az RTL csoport továbbra is őrzi vezető helyét, 32,2%-os részesedéssel a TV2 csoport 31,5%-ával szemben. Április hónapban nagyon kiegyenlített küzdelem zajlott a két csoport között: az RTL csoport főműsoridőben 31,7%-os közönségarányt ért el, míg a TV2 csoport 31,9%-ot.”

Vagyis az RTL Magyarország vezetése az RTL főcsatorna veresége ellenére most azzal engesztelődhet, hogy a második generációs csatornáit is figyelembe véve, legalább az esti órákban a portfóliója összesítettben erősebb volt a konkurens portfóliónál. Ezt a sikert egyébként olyan csatornáknak köszönhették mint az RTL Gold, mely a közlemény szerint fennállásának legerősebb főműsoridős hónapját zárta, valamint a Sorozatklub és a Kölyökklub, melyek egész napos bontásban rekordnézettséget értek el saját indulásuk óta.

Ami a streaminget illeti, a vállalat azt többszöri kérdésünk ellenére továbbra is titkolja, pontosan hány felhasználója van az RTL+ Premium nevű szolgáltatásnak, csupán olyan általánosságokat közöltek közleményükben, hogy az RTL+ streamingplatform áprilisban ismét erősödő nézettségi mutatókat produkált, különösen a sporttartalmaknak köszönhetően. „Az Arsenal–PSG Bajnokok Ligája negyeddöntő minden eddigi BL-meccset megelőzött a platform nézettségében, új csúcsot állítva fel” – írják.

Ezt követően a közleményben már a lineáris közvetítések sikereire terelik át a szót: a Barcelona–Internazionale elődöntő mérkőzés 20,7%-os közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban, a teljes népességben pedig 483 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, jócskán megelőzve ezzel a tavalyi BL elődöntők 405 ezres átlagát. Hangsúlyozzák, hogy az eredmény azért is számít kiemelkedőnek, mert ebben még nincsenek is benne azok a nézők, akik nem az RTL lineáris csatornáján, hanem a hosszabb és extra tartalmakat is kínáló RTL+-on követték az eseményt, amelynek így a közös elérése (reach) bőven 1 millió néző fölött alakult.

A közlemény szerint A mi kis falunk legutóbbi évada április 19-én futott ki, és 22,9%-os átlagos közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban. A sorozat továbbra is nagyon népszerű a vásárlóerő szempontjából fontos 18-59 AB célcsoportban, ahol 24,1%-os átlagot hozott. A lineáris nézőszám átlagosan 667 ezer fő volt (4+), miközben az RTL+ platformon is komoly érdeklődést váltott ki, epizódonként átlagosan 26 ezer videóindítást generált. A Cápák között évadának epizódjai szintén jelentős online érdeklődést váltottak ki, 21 ezres átlagos videóindítással.

A május 2-án zárult Pokoli rokonok 85 epizódos szezonja 17,8%-os átlagos közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban, ezzel az elmúlt évek egyik legsikeresebb napi fikciós sorozatává vált. Az RTL+ platformon is az egyik vezető tartalom volt: a teljes szezon több mint 3,5 millió videóindítást generált. A sorozat sikerét jól jelzi, hogy a folytatása már előkészületben van – írja az RTL Magyarország.

Az RTL Híradóról azt írják, hogy áprilisban ez volt a legnézettebb hírműsor a 18–59-es célcsoportban, 21,7%-os átlagos közönségaránnyal, megelőzve a TV2 Tényeket (19,6%). Külön kiemelték, hogy a 4+ korcsoportban is az RTL Híradó vezetett ebben a hónapban, 582 ezres nézőátlagával, míg a Tényeket ebben a hónapban 577 ezren követték.

Egyébként az RTL sajtószobájában fellelhető (a sajtóközleménybe viszont be nem emelt) Nielsen közönségmérési adatok szerint az RTL főcsatorna idén 43 főműsoridős estét nyert meg, míg a TV2 81 alkalommal győzedelmeskedett a nézők figyelméért folytatott küzdelemben, így idén eddig közel kétharmados (65%-os) a TV2 győzelmi aránya.

Tegnap írtuk meg azt is, hogyan alakult a TV2 NAPLÓ, az RTL Házon kívül és az ATV Heti Napló közötti nézettségi verseny vasárnap – ezek azonban már a májusi összesített eredményeket fogják befolyásolni.

TV2 Napló, ATV Heti Napló vagy RTL Házon kívül? Kiderült, ki nyerte a vasárnap estét

Távozik posztjáról az RTL műsorgyártó cégének társ-ügyvezető igazgatója

Volt híradós tanít Michelin-csillagos főzési trükköket – új műsor indul az RTL-en

Tovább gyengülhet az RTL befolyása Európában

Nagy bejelentés: újra az RTL-en a Reszkessetek betörők és sok más Disney-sikerfilm

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Unsplash

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások